Arapça Dili ve İslâmî Kimlik

Bu araştırma büyük önem taşımaktadır. Çünkü araştırma, müslümana Kur’anı anladığı ve Allah'a ibadet ettiği dil olan Arapçanın İslami kimliğine dokunan önemli bir şeyle ilgilidir. Arapça, din, medeniyet, bilim ve kültür dilidir. Araştırmacının bu araştırmayı yazmasına yol açan, bu dönemde birçok insanın Arapça dilinin isteksizliği olduğunu ve Kur'an dili pahasına diğer dillere dikkatini abarttığını, bazı kolejlerin İngilizceyi dil olarak kabul ettiğini tespit edilmiştir. Çoğu kişi artık çocuklarını Arapça pahasına başka dilleri okumaya yönlendiriyor. Araştırma, İslam hukukunda Arap dilinin durumunu ve bu statünün büyüklüğünün Allah’ın yüce sözleriyle doğrulandığını doğrulamıştır: “Bu, bilen bir toplum için Arapça bir Kur’an olarak ayetleri genişçe açıklanmış bir kitaptır.” (Fussilet 3). Arapça ile İslam'ın kaynağı olan Allah'ın kitabı arasındaki bağlantı, onu İslami kimlikle yakından ilişkilendirmiştir. Araştırma, aşağıdakiler de dâhil olmak üzere, bu dilin öncülüğünü geri kazanmaya yönelik bazı çözümler önermiştir. Arapça dili, bu tür bilimleri Arapça'ya çevirerek bazı modern tıp, mühendislik ve diğer bilimlerin dili haline getirilmelidir. Araştırmanın en temel sonuçları: 1. Arapça, İslam hukukunda çok önemlidir. 2. Arapça, İslam ümmetinin kalkınması döneminde insanlar için en önemli dillerden biridir. 3. Arapça, İslami kimliğin temellerinden biridir.

Arabic language and Islamic identity

This research is of great importance, because it concerns an important thing that touches the Muslim in his Islamic identity, which is the Arabic language, through which he understands the Koran and worships Allah, it is the language of religion, civilization, science and culture. Which led the researcher to write this research is the reluctance of the Arabic language of many people in this era, and exaggerated attention to other languages at the expense of the language of the Koran, we find that some colleges have adopted English as the language of study, and most people now direct their children to study other languages at the expense of Arabic. The research confirmed the status of the Arabic language in Islamic law, and the evidence of the greatness of this status in these words of Almighty : "A Book whose verses have been detailed, an Arabic Qur'an for a people who know" (Fussilat 3) The link between Arabic and the source of Islam, the first book of Allah, made it closely related to the Islamic identity. The research suggested some solutions to restore the leadership of this language, including: Supporting the Arabic language, to be the language of some modern sciences of medicine, engineering and others, by translating such sciences in Arabic. The Arab and Top search results: 1. Arabic is of great importance in Islamic law. 2- Arabic was one of the most important languages for people in the time of the renaissance of the Islamic nation. 3. Arabic is one of the pillars of Islamic identity.

___

  • Kur’ânu’l-Kerîm.
  • Abdulmelik b. Muhammed b. İsmâî’l Ebû Mansûr es-Seâ’libî. Fıkhu’l-Lüğa ve Sirru’l-A’rabiyye. tahkik: Abdurrezzâk el-Mehdî. Dâru İhyâi’t-turâsi’l-A’rabî; 1422/2002.
  • Ahmed b. Ali b. Abdulkâdir Teqıyyuddin el-Makrîzî. Resâilu’l-Makrîzî. Dâru’l-hadîs, el-Kâhire, 1419 h.
  • Ebu Ca’fer ed-Dabî Ahmed b. Yahyâ b. Ahmed b. U’meyra. Buğyetu’l-mültemis fî târîhi ricâli ehli’l-endelüs. Dâru’l-kâtibi’l-A’rabî, el-Kâhire 1967.
  • Ebu’l-Hasen Ali b. Muhammed el-Basrî el-Bağdâdî el-Mâverdî. el-Ahkâmu’s-sultâniyye. Dâru’l-Hadîs, el-Kâhire, ty.
  • el-Hüviyyetu’l-İslâmiyye ve’t-tehaddiyâtu’l-letî Tüvâcihuhâ, el-Elûke, Râbıt:(http://www.Alukah.net/publications_competitions/0/40298/_ftnref20).
  • Gansalice Balisenya. Târîhu’l-fikri’l-Endelusî, Anhıl. terc. Huseyn Munis. Mektebetu’s-seqâfeti’d-Dîniyye), ty.
  • Hayruddîn b. Muhammed b. Mahmûd b. Muhammed ez-Zeriklî. el-A’lâm. Dâru’l-i’lim li’l-melâyîn, Tab’ı: 15, 2002.
  • Muhammed b. Muhammed b. Abdurrezzâk el-mulekkab bi Murtedâ ez-Zebîdî. Tâcu’l-A’rûs min cevâhiri’l-Kâmûs li mecmûatin mine’l-muhakkıkîn, Dâru’l-hidâye, ty.
  • Tekıyyuddîn Ebu’l-Abbâs Ahmed b. Abdülhalîm b. Teymiye. Iktidâu’s-sırâta’l-musteqıym limuhâlefeti eshâbi’l-cehıym. el-Muhakkik: Nâsır Abdülkerîm el-A’kl, Dâru Âlemi’l-kütüb,. Beyrût, Lübnân, et-Tab’a’tu’s-sâbia’, 1419/1999.