KUR'AN'DA 'ÖTEKİLER': HERMENÖTİK BİR YAKLAŞIM

Ben burada, ilk olarak, İlahi vahiy olarak Hz. Muhammed tarafından yayılan söylemlerin verili tarihsel koleksiyon olarak Kur’an’ın tarihsel bağlamsallaştırılmasını savunuyorum. İkinci olarak, İslam insanların çabalarının kendi yaşamlarını, Kur’an’ın öğretilerinden ne anladıklarına uygun olarak inşa ettiklerinin bir sonucu olduğu için ben Kur’an ile İslam arasında bir ayırım olması gerektiğini savunuyorum. Son nokta, Hicaz’da Hz Muhammed’in kendi döneminin toplumları ile iletişiminin rolünün Kur’an’ı nasıl biçimlendirdiğini göstermektir. Bu nedenle makale, (1) Giriş; (2) Kur’an ve İslam; (3) Kur’an ve Toplum: Hermenötik Pencere; (4) Hz. Muhammed ve Kur’an; (5) Tanrı-İnsan İletişimi; Hz Muhammed: İlk Alıcı; (7) Kur’an’da Hz. Muhammed; ve (8) Müminler Topluluğu ve Yasal Düzenlemelere Duyulan İhtiyaç; ardından (9) Sonuç bölümü olarak düzenlendi.

___

  • EBU-ZEYD, Nasr. (2016). The 'Othters' in the Qur'an: A Hermeneutical Approach, PHILOSOPHY & SOCIAL CRITICISM • vol 36 nos 3–4 • pp. 281–294