YÖNETİŞİM BAĞLAMINDA YEŞİL DEMOKRASİ PARADİGMASININ KUTSAL KİTAPLARDAKİ DAYANAKLARI
Kendisini yerkürenin mutlak efendisi ve yerküreyi de tek başına oynadığı oyun için bir sahne; bir mücadele alanı olarak gören ve yayılmacı niyetlerini yerküre dışına taşırmaya başlayan insan oğlunun; tek yanlı gelir transferleriyle beslenen kazanma hırsı, bir nevi tüketime dayalı üretim histerisine dönüşmüştür Sorunun çözümüne ışık tutacak yeni bir paradigma inşası için, ezberin bozulması ve kültürel dönüşüm zorunludur. Mevcut materyalist yaklaşımlar ve birikimler temel veri kabul edilse bile; sorunun çözümü için ciddi bir niyetlenme ve etiksel bir yaklaşım gerekmektedir. Bu bağlamda metafizik öğeler içeren dar dinsel yorumların ötesinde, türlerin devamlılığı ve kalkınmanın sürdürülebilirliği açısından etkin bir yönetişim sağlanması zorunludur. İbrahim’i dinlere ait kutsal metinler incelenerek yönetişimin “eşitler arası ilişki” öngörüsü bir adım ileri götürülerek çalışanlar ve diğer avantajsız grup ve türler için daha etiksel bir yaklaşıma ihtiyaç bulunmaktadır. Dinsel perspektifle de büyük ölçüde örtüşen, insana türler arasında “eşitler arasında birinci rolü” veren bu yaklaşım, yeni bir paradigma oluşturulmasının zorunluluğuna işaret etmektedir
___
- Betham, D. (2005:2), “Democracy: a Beginner’s Guide”, Oxford: Oneworld.
Curry, P. (2005) “Ecological Ethics: An Introduction”, Cambridge: Polity Press
Dobson, A. (1990): Green Political Thought, An Introduction, Routledge, London and New York
Dryzek, JS.(1987), “ Discursive Designs: Critical Theory and Political Institutions”, American Journal of Political Science JSTR
Dunn, S. and Flavin, C.(2002), “‘Moving the Climate Change Agenda Forward”, in C. Flavin, H. French, G. Gardner, S. Dunn, R. Engelman, B. Halweil, L. Mastny, A. McGinn, D. Nierenberg, M. Renner an L. Starke (eds.), State of the World 2002 (New York: W.W. Norton): 24-50.
Engels, F. (1971), “Dialectics of Nature (Doğanın Dialektiği)”, Sol Yayınları, Ankara
Fukuyama F. (1993), “Tarihin Sonu mu?” Çev: Yusuf KAPLAN, Rey Yayınları, Kayseri, 1993.
Gibson, W. (1998), “Neuromance”, Çev. M.Altınbas, Sarmal Yay. Istanbul
Goodin, R. E. (1996:844), “Enfranchising the Earth, and its Alternatives”, Political Studies, vol 44, pp.835-50)
Gospel- New Testamen-İncil (1985), Kitabı Mukaddes Şirketi Yayını, Rota Ofset, Istanbul
Habermas, J. (1990), “ Die Nachholende Revolution edition suhrkamp SV”, amazon.com
Jung, C. G.(1996) “Modern İnsanın Tinsel Sorunu”, Araf, Sayı:9, Aralık 1996, Çev. A.Oyal,
Internet; http://www.araf.net/dergi/sayi09/html/cjung964.shtml
Kuhn, T. S. (1982), Bilimsel Devrimlerin Yapısı, (Çev: Nilüfer Kuyaş), İstanbul: Alan Yayıncılık
Leopold, A. C. (2004), “Living with the Land Ethic”, BioScience, vol.54, no.2pp.149-154
Lorenz, Edward N. (1963) “Deterministic Nonperiodic Flow” Journal of the Atmospheric Sciences,
Marshall, G. (1999), Sosyoloji Sözlüğü, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
Naess, A.(1995) “The Shallow and Deep, Long-Range Ecology Movements”, SESSIONS, George (Ed.), Deep Ecology for the 21st Century, Shambhala, Boston and New York
Popper, K. R. (1998), Tarihselciliğin Sefaleti, (Çev. Sabri Orman), İstanbul: İnsan Yayınları.
Ranawaka, P. C. ( 2009)” Towards a New Green Era”, Minister of Environment and Natural Resources, Sri Lanka, naturalresources@environmentmin.gov.lk erişim:12.15.2014
Swingewood, A. (1998), Sosyolojik Düşüncenin Kısa Tarihi, (Çev. Osman Akınhay), Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, 1998.
Kur’an-ı Kerim (1983), Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları No:90, Ankara
The Torak- Old Testament- Tevrat ( 1997), Kitabı Mukaddes Şirketi, Istanbul
Turner. R.K., (1993), “Sustainability: Principles and Practice, in R. K. Turner (Ed.), Sustainable Environmental Economics and Management: Principles and Practice”,London: Belhaven Press.
UNDP (1997), “Governance for Sustainable Development, a Policy Document,
Zethoven, I. (1991), “Sustainable Development- a critique of perspectives in Immigration, Population and Sustainable Environment”, Smith, J. W.( ed) flinders University Press, Adelaide