JOURNAL OF TURKOLOGY RESEARCH (TUBAR) VOLUME 33 SPRING 2013

Anahtar Kelimeler:

-

JOURNAL OF TURKOLOGY RESEARCH (TUBAR) VOLUME 33 SPRING 2013

Keywords:

-,

___

  • Mütercim Âsım (1305),
  • Okyânûsü’l-Basît fî tercemeti’l-Kâmûsi’l-Muhît,
  • Matbaa-i Osmaniye, İstanbul.
  • Ahterî Mustafa bin Şemseddin (1322), Ahterî-i Kebîr, Ârif Efendi Matbaası, İstanbul.
  • Alî Nazîmâ - Reşâd (1317), Mükemmel Osmanlı Lûgati, Şirket-i Mürettibiye Matbaası, İstanbul.
  • Bursalı Mehmed Tâhir (1333),
  • Osmanlı Müellifleri, C. 1, Matbaa-i Âmire, İstanbul.
  • CEYHAN, Semih (2009), “Semâ”, İslâm Ansiklopedisi, TDV Yay., C. 36, s. 455-457.
  • DEMİREL, Mustafa (2005), Alî bin Ahmed bin Emîr Alî Mecmû’a-i Latîfe ve Dili, Çağrı Yay., İstanbul 2005, s. 8-42.
  • ERGUN, Sadettin Nüzhet (1936?), Türk Şairleri, C.1, s. 129-144.
  • Faik Reşâd (1333), Târîh-i Edebiyât-ı Osmaniye, İstanbul.
  • Gülşehrî (1957), Mantıku’t-tayr, (Tıpkıbasım) Ön Sözü hazırlayan: A. Sırrı Levend, TDK Yay., Ankara.
  • GÖLPINARLI, Abdülbaki (1935), “Âşık Paşa’nın Şiirleri”, Türkiyat Mecmuası, C.5, s. 87-105.
  • GÖLPINARLI, Abdülbaki (1961),Yunus Emre ve Tasavvuf, İnkılâp Kitabevi, İstanbul, s. 335-338.
  • HAQ, Sirajul (2006), “Dervişlerin Semâ’ ve Raksı”, Çev.: Hüseyin Akpınar, Tasavvuf: İlmî ve Akademik Araştırma Dergisi, Yıl: 7, S. 16, s. 373-393.
  • KARTAL, Ahmet, (2011), “Gülşehrî’nin Ahi Evran Mesnevisi Üzerine Notlar”, I. Uluslararası Ahilik Kültürü ve Kırşehir Sempozyumu, 15-17 Ekim 2008, Kırşehir Bildiriler, 2. Cilt, Ankara, s. 655-674.
  • Hüseyin Remzî (1291), Müntehabât-ı Lugât-i Osmaniye, C.1, Müzellefzade Merhum Rızâ Matbaası, İstanbul. bilmeyene: - A nesne: nesneler F
  • óarÀm: óarÀm óarÀm óarÀm
  • * “En iyi bilen Allah’tır.”
  • KAYMAZ, Zeki (2001), “Âşık Paşa’nın Yayımlanmamış Bir Şiiri Üzerine”, II. Âşık Paşa Sempozyumu 7-9 Haziran 2001 Kırşehir - Bildiriler, Haz. Erol Ülgen - Aygün Ülgen, Beşir Matbaası, İstanbul.
  • KAYMAZ, Zeki (1996), “Âşık Paşa’nın Elifnâmesi”, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.2, s. 302-332.
  • KEMİKLİ, Bilal (1994), “Türk Tasavvuf Edebiyatında Risale-i Devran ve Semâ’ Türü ve Gaybî’nin Konuya İlişkin Görüşleri”, A.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, S. 37, 443-460.
  • KÖKSAL, M. Fatih (2005), “Âşık Paşa’nın Şiirleri ve Yayımlanmamış İki Gazeli”, II. Kırşehir Kültür Araştırmaları Bilgi Şöleni, 13-14 Ekim 2005, Kırşehir.
  • KÖKSAL, M. Fatih (2011), Ahi Evran ve Ahilik, Kırşehir Valiliği Yay., 3. baskı, Ankara.
  • KÖPRÜLÜ, Fuat (1966), “Türk Edebiyat Tarihinde Usul”, Edebiyat Tarihi Araştırmaları, TTK Yay., Ankara, s. 3-47
  • KÖPRÜLÜ, M. Fuat (1997), “Âşık Paşa”, İslâm Ansiklopedisi (tıpkıbasım), C.1, MEB Yay., Eskişehir, s. 701-706.
  • KUT, Günay (1991), “Âşık Paşa”, İslâm Ansiklopedisi, TDV Yay., C. 4, s. 1-3.
  • LEVEND, Agâh Sırrı (1954), “Aşık Paşa’nın Bilinmeyen İki Mesnevisi: Fakr- nâme ve Vasf-ı Hâl”, Türk Dili Araştırmaları Yıllığı Belleten 1953, s. 205- 255.
  • LEVEND, Agâh Sırrı (1955), “Âşık Paşa’nın Bilinmeyen İki Mesnevisi Daha: Hikâye ve Kimya Risalesi”, Türk Dili Araştırmaları Yıllığı Belleten 1954, s. 265-276.
  • LEVEND, Agâh Sırrı (1956), “Âşık Paşa’ya Atfedilen İki Risale”, Türk Dili Araştırmaları Yıllığı Belleten 1955, s. 153-163+tıpkıbasım.
  • Mehmed Salâhuddin (1322), Kamûs-ı Osmanî, Kısm-ı Râbi’, Mahmud Bey Matbaası, İstanbul.
  • OKUYUCU, Cihan (1998), “Âşık Paşa’nın Tasavvuf Risalesi”, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S. 2, s. 197-213.
  • PAKALIN, Mehmet Zeki (1999),
  • Osmanlı Tarih Deyimleri ve Terimleri
  • Sözlüğü, 3. Cilt, MEB Yay., Ankara.
  • PEKOLCAY, Necla (1977), “Âşık Paşa”, Türk Dili ve Edebiyatı Ansiklopedisi, Dergâh Yay., C.1, s. 196-197.
  • PEKOLCAY, Necla (2002), “Âşık Paşa”, Türk Dünyası Ortak Edebiyatı Türk Dünyası Edebiyatçıları Ansiklopedisi, AKM Yay., C.1, s. 497-500.
  • [REDHOUSE, Sir James W] (1281), İlâveli Müntehabât-ı Lugât-i Osmaniye, el- Hâcc Ali Efendinin Matbaası, İstanbul.
  • REDHOUSE, Sir James W (1921), Türkçeden İngilizceye Lûgat Kitabı - A Turkish and English Lexicon, New İmpression, Printed fort he American Noard Mission, İstanbul.
  • ROSSİ, Ettore (1953), “Studi su manoscritti del áarìb-nÀme di èÁşıà Paşa nelle Biblioteche d’İtalia”, Rivista degli Studi Oriantali, C. 24 (Roma 1949), s. 108-119.
  • Şemseddim Samî (1317), Kamûs-ı Türkî, İkdam Matbaası, İstanbul.
  • TAVUKÇU, O. Kemal (1995), “Âşık Paşa’nın Bilinmeyen Bazı Gazelleri ve Bir Mesnevisi”, Yedi İklim, S. 62, s. 51-55.
  • TECER, Ahmet Kutsi (1958a), “XV. Yüzyıla Ait Oyun-Rakıs Hakkında Mühim Bir Eser I”, Türk Folklor Araştırmaları Dergisi, Yıl: 9, C. 5, S. 106, s. 1695-1696.
  • TECER, Ahmet Kutsi (1958b), “XV. Yüzyıla Ait Oyun - Rakıs Hakkında Mühim Bir Eser II”, Türk Folklor Araştırmaları Dergisi, Yıl: 9, C. 5, S. 107, s. 1709-1711.
  • TECER, Ahmet Kutsi (1958c), “XV. Yüzyıla Ait Oyun - Rakıs Hakkında Mühim Bir Eser III”, Türk Folklor Araştırmaları Dergisi, Yıl: 9, C. 5, S. 108, s. 1723-1725
  • TECER, Ahmet Kutsi (1958d), “XV. Yüzyıla Ait Oyun - Rakıs Hakkında Mühim Bir Eser IV”, Türk Folklor Araştırmaları Dergisi, Yıl: 10, C. 5, S. 110, s. 1754-1755.
  • TECER, Ahmet Kutsi (1958e), “XV. Yüzyıla Ait Oyun - Rakıs Hakkında Mühim Bir Eser V” , Türk Folklor Araştırmaları Dergisi, Yıl: 10, C. 5, S. 113, s. 1805-1808.
  • TECER, Ahmet Kutsi (1959), “XV. Yüzyıla Ait Oyun - Rakıs Hakkında Mühim Bir Eser VI”, Türk Folklor Araştırmaları Dergisi, Yıl: 10, C. 6, S. 118, s. 1901-1903.
  • ULUDAĞ, Süleyman (2005), İslâm Açısından Müzik ve Sema, Kabalcı Yay., İstanbul.
  • YAVUZ; Kemal (2000), Âşık Paşa - Garîb-nâme, 4 cilt, TDK Yayını, Ankara.
  • YAVUZ; Kemal (2003), “Âşık Paşa”, Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, S. 13, s. 29-39.
  • YAZICI, Tahsin (1964), “Mevlânâ Devrinde Semâ’”, Şarkiyat Mecmuası, S. V, s. 135-150.
  • OROZOBAEV, M. (24 Eylül/2011), “Türk Lehçelerindeki Deyimlerin Karşılaştırmalı Yöntemlerle Araştırılmasında Kültürel Dilbiliminin Önemi” (Yayımlanmamış bildiri), VII. Uluslararası Türk Dili Kurultayı, 24-28 Eylül, Türk Dil Kurumu, Ankara.
  • OSMONOVA, C., KONKOBAEV, K. ve Ş. CAPAROV (2001). Kırgız Tilinin Frazeologiyalık Sözdüğü, Bişkek.
  • PÜSKÜLLÜOĞLU, Ali (2006), Türkçe Deyimler Sözlüğü, Arkadaş yay., Ankara
  • ROUX, Jean-Poul (2002). Türklerin ve Moğolların Eski Dini, İstanbul.
  • SAĞLAM, Musa Yaşar (2001), “Atasözleri ve Deyimlerde İmgelem”, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, C. 18, S/1, s. 45-51.
  • SİNAN, Ahmet Turan (2001), Türkçenin Deyim Varlığı, Kubbealtı yay., Malatya.
  • SİNAN, Ahmet Turan (2008), “Deyim Kavramı Üzerine Notlar-I”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 18, Sayı 2, Sayfa 92
  • USMANOVA, Ş. (1997), “Özbekçe ve Türkçe Deyimlerin Karşılaştırmalı Tahlilinden Birkaç Örnek”, Türk Dili, C. II, s. 36-41.
  • YUDAHİN, K. K. (1985), Kirgizsko-Russkiy Slovar, C. I-II, Sovetskaya Entsklopediya yay., Moskova.
  • ABİK, A. Deniz (2009), “Kutadgu Bilig’de Hayvan Adları”, Journal of Turkish Studies Festschrift in Honor of Cem Dilçin I, Harvard, Volume 33/1, 1- 32.
  • ALYILMAZ, Cengiz (1996), “Köktürk Yazıtları ve Köktürk Yazıtlarında Atlar”, AÜTAED, 4, s. 155-163.
  • ALYILMAZ, Cengiz (2003), “Bugut Yazıtı ve Anıt Mezar Külliyesi Üzerine”, S. Ü. Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 13, s. 11-21.
  • ARAT, Reşit Rahmeti (1991), Eski Türk Şiiri, Türk Tarih Kurumu Yay., Ankara.
  • ATALAY, Besim (1999), Divanü Lügati’t Türk, I-II-III-IV cilt, TDK Yay., Ankara.
  • AYDIN, Erhan (2008), “Şine Usu Yazıtında Hayvan Adlarıyla Kurulmuş Yer Adları Üzerine İncelemeler”, Turkish Sudies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 3/1 Winter, s. 202-208.
  • BANG, W. ve G.R. RAHMETİ (1936), Oğuz Kağan Destanı, Burhaneddin Basımevi, İstanbul.
  • BEER, Robert, (2003), The handbook of Tibetan Buddhist symbols, Serindia Publication, Chicago.
  • BOZKAPLAN, Şerif Ali (1987), “Türkiye Türkçesi Ağızlarında Kuş İsimleri ve Onların Sistematiği”, Türk Dili Araştırmaları Yıllığı Belleten, TDK Yay., Ankara, s. 43-79.
  • BOZKAPLAN, Şerif Ali (2007), “Kutadgu Bilig’deki Hayvan Adları Üzerine Bir İnceleme”,
  • Turkish Sudies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 2/4 Fall, s. 1110-1118.
  • CAFEROĞLU, Ahmet (1968), “Filolojide İnsan ve Hayvan soybirliği”, Türk Dili Araştırmaları Yıllığı Belleten, TDK Yay., Ankara, s. 1-15.
  • CAMPBELL, Joseph (1998), Doğu Mitolojisi, Tanrının Maskeleri, Çev. Kudret Emiroğlu. İmge Kitabevi. Ankara.
  • ÇENELİ, İlhan (1975), “Divanü Lûgat-it-Türk’te Hayvan Adları”, Türk Kültürü Araştırmaları, 1973-1975, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yay., Ankara, s. 99-122.
  • CİVELEK, Özlem (2008), “Karakuş”, Av ve Avcılık Kitabı, Ed. Emine Gürsoy Naskali, Hilal Oytun Altun, Kitabevi, İstanbul, s. 89-101.
  • CLAUSON, Sir Gerard (1972), An Etymological Dictionary of pre-thirteenth- century Turkish, Oxford.
  • ÇORUHLU, Yaşar (1995), Türk Sanatında Hayvan Sembolizmi, Seyran Kitap, İstanbul.
  • ÇORUHLU, Yaşar (2008), “Türk Sanatında Ejder Öldürme Sahnelerinin Sembolizmi”, Av ve Avcılık Kitabı, Ed. Emine Gürsoy Naskali, Hilal Oytun Altun, Kitabevi, İstanbul, s. 103-130.
  • DANKOFF, Robert (1971), “Baraq and Burāq”, Central Asiatic Journal XV.2, 102-117.
  • DANKOFF, Robert and James KELLY (1982, 1984, 1985), Mahmūd al-Kāšγarī Compendium of The Turkic Dialects (Dīvānu Luγāt at-Turk). Edited and translated with introduction and indices by R. Dankoff in colloboration with James Kelly, Part I (1982), Part II (1984), Part III (1985), Harvard University.
  • EBERHARD, Wolfram (2000), Çin Simgeleri Sözlüğü, Çev. Aykut Kazancıgil ve Ayşe Bereket, Kabalcı Yay., İstanbul.
  • EDGERTON, Franklin (1953),
  • Buddhist Hybrid Sanskrit, Grammar and
  • Dictionary, Vol. 1 Grammar, Vol. 2. Dictionary, New Haven.
  • ESİN, Emel (1966), “Resimli Bir Uygur Varakı”, Reşid Rahmeti Arat İçin, Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü Yay., Ankara, 189-207.
  • ESİN, Emel (2001), Türk Kozmolojisine Giriş, Kabalcı Yayınevi, İstanbul.
  • GHARIB, Badrozzamān (1995), Sogdian Dictionary, Sogdian-Persian-English, Farhangan Publications, Tehran: İran.
  • GRIAZNOV, M. P. and Eugene A. GOLOMSHTOK (1933), “The Pazirik Burial of Altai”, Archaeological Institute of America.
  • HAUENSCHİLD, Ingeborg (2003), Die Tierbezeichhnungen bei Mahmud al- Kaschgari, Eine Untersuchung aus sprach-und kulturhistorischer Sicht, Harrassowitz Verlag, Wiesbaden.
  • JILA, Namu (2006), “Myths and Traditional Beliefs about the Wolf and the Crow in Central Asia: Examples fromthe Turkic Wu-Sun and the
  • Asian Folklore Studies, Vol. 65, No. 2, s. 161-177 Mongols”,
  • KABADAYI, Osman (2007), Eski Türkçede Gökbilimi (Astronomi) Terimleri, Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • KALAFAT, Yaşar, İ. M. V. Noyan GÜVEN (2011), “Altay Türk Halkİnançlarından Anadolu’ya dair Bazı Tespitler”, ARIŞ, Halı Düz Dokuma, Kumaş, Giyim ve İşleme Sanatları Dergisi, S. 6, s. 60–76.
  • LIEU, Samuel N. C., (1985), Manichaeism, In The Later Roman Empire and Medieval China a Historical Survey, Manchester University Press, Manchester.
  • MERT, Osman (2007), “Kazak Türkçesi’nde Hayvan Adlarıyla Kurulan Atasözleri”, Kazakistan ve Türkiye’nin Ortak Kültürel Değerleri Uluslar Arası Sempozyumu, 21-23 Mayıs 2007, Almatı, s. 297-312.
  • MONIER-WILLIAMS, M. (1899),
  • Sanskrit-English Dictionary, Oxford.
  • NADELYAEV, V.M., D.M. NASİLOV, E.R. TENİŞEV, A.M. ŞÇERBAK (1969), Drevnetyurskiy Slovar, Leningrad.
  • ÖGEL, Bahaeddin (1989), Türk Mitolojisi I, TTK Yay., Ankara.
  • ÖLMEZ, Mehmet (2012), Orhon-Uygur Hanlığı Dönemi Moğolistan’daki Eski Türk Yazıtları, Metin-Çeviri-Sözlük, BilgeSu Yay., Ankara.
  • ÖZ, Aynur (2000),“Hayvanlarla ilgili Özbek Atasözleri”, Türk Dünyası Dil ve Edebiyat Dergisi, sayı: 9, Bahar, 114-160.
  • ROOS, E. Denison (1994), Kuş İsimlerinin Doğu Türkçesi, Mançuca ve Çince Sözlüğü, Çev. Emine GürsoY-Naskali, TDK Yay., Ankara.
  • ROUX, Jean Paul (2002), Türklerin ve Moğolların Eski Dini, Çev. Aykut Kazancıgil, Kabalcı Yay., İstanbul.
  • ROUX, Jean Paul (2005),
  • Orta Asya’da Kutsal Bitkiler ve Hayvanlar, Çev.
  • Aykut Kazancıgil-Lale Arslan, Kabalcı Yayınevi, İstanbul.
  • SERTKAYA, Osman Fikri (1986), “Maitrisimit Nom Bitig”, Tanıtmalar, Türk Dili Araştırma Yıllığı Belleten 1982-1983, TDK Yay., Ankara.
  • SOOTHİLL, William Edward, Lewis HODOUS (1937). A Dictionary of Chinese Buddhist Terms, London.
  • STAROSTİN, Sergei, Anna DYBO, Oleg Mudrak with assistance of Ilya Gruntov and Vladimir Glumov(2003), Etymological Dictionary of the Altaic Languages, Vol. II, Brill, Leiden-Boston.
  • STEBLEVA, İ.V. (2001), “Eski Türkçe Fal Kitabı Irk Bitig’de Sembollerin Kavramsal Temeli”, Çev. Halil İbrahim Usta, Türkoloji Dergisi, XIV Cilt I. Sayı, s. 195–212.
  • ŞEN, Mesut (2008), “Geyik”, Av ve Avcılık Kitabı, Ed. Emine Gürsoy Naskali, Hilal Oytun Altun, Kitabevi, İstanbul, s. 75-88.
  • ŞEN, Serkan (2007), Orhon, Uygur ve Karahanlı Metinlerindeki Meslekler Bağlamında Eski Türk Kültürü, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun (Yayımlanmamış Doktora Tezi).
  • TEKİN, Şinasi (1980/1), Buddhistische Uigurica aus der Yüan-Zeit, 1. HSIN Tözin Oqittaçi Nom. 2. Die Geschichte von Sadāprarudita und Dharmodgata Bodhisattva, Budapest. (BOH. 27).
  • TEKİN, Şinasi (1980/2), Maitrisimit nom bitig, die uigurische Übersetzung eines Werkes der buddhistischen Vaibhasika-Schule, I. Teil: Transliteration, Übersetzung, Anmerkungen; II. Teil: Analytischer und rückläufiger Index, Berliner Turfantexte IX, Akademie Verlag, Berlin.
  • TEZCAN, Semih (1974),
  • Das Uigurische İnsadi-Sūtra, Berlin. (Deutsche
  • Akademie der DDR. Zentralinstitut für Alte Geschichte und Archäologie.
  • Schriften zur Geschichte und Kultur des Alten Orients. 6, Berliner Turfantexte3).
  • The Encyclopedia of Religion (1987), Mircea Eliade editor in chief, 1-16 volume, Macmillan Publishing Company, Newyork.
  • TUNA, Osman Nedim (1957), “Kök Türk Yazıtlarında ‘Ölüm’ Kavramı ile İlgili Kelimeler ve ‘kergek bol-” Deyimi İzahı”, VIII. Türk Dil Kurultayının Okunan Bilimsel Bildiriler, s. 131-148.
  • UÇAR, Erdem (2008), Altun Yaruk Sudur V. Kitap Berlin Koleksiyonundaki Fragmanların Transliterasyonu ve Transkripsiyonu Açıklamalar ve Dizin, Ege Üniversiyesi, İzmir (Yayımlanmamış Doktora Tezi).
  • WESSING, Robert (2006), “Symbolic Animals in the Land between the Waters: Markers of Place and Transition”, Asian Folklore Studies, Vol. 65, No. 2, s. 205-239.
  • XING, Guang (2005), The Concept Of The Buddha, Its evolution from early Buddhism to the trikāya theory, RoutledgeCurzon, London and New York.
  • (http://en.wikipedia.org/wiki/Albizia_lebbeck) 12.07.2011.
  • (http://en.wikipedia.org/wiki/Mustard_seed) 12.07.2011. Türkiye’de Sanat/Edebiyat ve Siyasal İktidar”, Hece Dergisi - Hayat Edebiyat Siyaset, Yıl: 8, S. 90/91/92, s. 196-208. KERMAN, Zeynep (1996), “Türk Kültürü Araştırmaları”, Prof. Dr. Zeynep
  • Korkmaz’a Armağan, Yıl XXXII/1-2, s. 255-262, Ankara.
  • KÖKSAL, Alver, (2004), “Hayatın Akışına Tanıklık Bağlamında Edebiyat Sosyolojisi”, Hece Dergisi, Hayat Edebiyat Siyaset, Yıl: 8, S. 90/91/92, ss. 376-380.
  • KUTLU, Şemsettin (1990), Nesli Ahir, Önsöz (Bir Romanın Romanı), Yayına Hazırlayan: Şemsettin Kutlu, İnkılâp Kitabevi, İstanbul.
  • Mehmet Rauf, (2006), Bir Genç Kızın Kalbi, Elips Kitap, Ankara.
  • ÖNERTOY, Olcay (1995), Halit Ziya Uşaklıgil: Romancılığı ve Romanımızdaki Yeri, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • TEKİN, Mehmet (2012), Roman Sanatı, Ötüken Yayınları, İstanbul.
  • TİMUR, Taner (2002), Osmanlı-Türk Romanında Tarih, Toplum ve Kimlik, 2. Baskı, İmge Kitabevi, Ankara.
  • UŞAKLIGİL, Halit Ziya (1990), Nesli Ahir, Yayına Hazırlayan: Alev Sınar Uğurlu, Özgür Yayınları, İstanbul.
  • UŞAKLIGİL, Halit Ziya (2003), Saray ve Ötesi, Özgür Yayınları, İstanbul.
  • ÜNAL, Pakize (1996),
  • Batı Uygarlığı ve Edebiyatı Karşısında Halit Ziya
  • Uşaklıgil, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana.
  • YAVUZ, Hilmi (2005),
  • Edebiyat ve Sanat Üzerine Yazılar, Yapı Kredi
  • Yayınları, İstanbul.
  • YENER, Cemil (1959), Bir Romancının Dünyası ve Romanlarındaki Dünya, M. Sıralar Matbaası, İstanbul.
  • BERGER, John (2006), Görme Biçimleri, Metis Yayınları, İstanbul.
  • SARAÇ, M. A. Yekta (2012), Klasik Edebiyat Bilgisi-Belagat, Gökkubbe Yayınevi, İstanbul.
  • ŞAFAK, Yakup (1991), Sürûrî’nin Bahrü’l- Maârif’i ve Enîsü’l-Uşşak ile Mukayesesi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Basılmamış Doktora Tezi, Erzurum.
  • __________ (1997), “Sürûrî’nin Bahrü’l- Maârif’i ve Bu Eserdeki Teşbih ve Mecaz Unsurları”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, Sayı: 4, s. 217-235.
  • ŞENÖDEYİCİ, Özer (2008), "Osmanlının Görsel Şiirleri II: Şiir Çizmek Sanatı ve Geometrik Şekillerde Denge”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Vol. 1, Issue 4, s. 543-565. __________ (2009/1),
  • "Osmanlının Görsel Şiirleri I" Türklük Bilimi
  • Araştırmaları (TÜBAR), S. 26 , s. 217-227.
  • __________ (2009/2), "Osmanlının Görsel Şiirleri III: Trajedinin Gölgesinde Hüner Gösterisi”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Vol. 1, Issue 6, s. 586-592
  • __________(2012), Osmanlının Görsel Şiirleri, Kesit Yayınları, İstanbul.
  • TÖKEL, Dursun Ali (2011), Deneysel Edebiyat Olarak Divan Şiiri, Hece Yayınları, Ankara.