“Şehrin Aynaları” Romanında Gölgenin Gücü

Her okunuşunda yeniden ve farklı açılardan değerlendirilme imkanına sahip olan roman türü, içinde derin anlamlar barındıran ve bu anlamlardan hareketle insan gerçeğine ait evrensel mesajlar taşıyan bir tUrdiir.E lif Ş a fa k'm Şehrin Aynaları romanı, içiçe geçmiş iki hikaye halinde, hem İspanya dan İstanbul'a uzanan bir süreçle engizisyon zulmünden kaçan insanları anlatırken, hem de roman kahramanlarının ruhsal alanda yaşadıkları maceraya yer vermekledir. Cari G. Ju n g ’un arketip kuramına dayanarak yaptığımız bu çalışmada, kişilerin kendilerini arama süreci ve bu süreçle kişinin gölge yönünün önemi üzerinde durulmakladır

___

  • CAMPBELL , Joseph (1999), Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, (Çev.Sabıi Gürses), İstanbul: Kabalcı Yay: 41-42.
  • DÖKMEN,Üstün (1993), “ Düşler Tarlası Filminde Arketipler” , Adam Sanat, sayı 96: 63 -68 .
  • FORDHAM , Frieda (2001), Jung pikolojisinin Ana Hatları, (Çev.Aslan Yalçıner), İstanbul: Say Yay.,: 67.
  • GÖKERİ, A .İ.(1979), Arketiplere Dayanan Yeni Bir İnceleme Yönteminin Tanıtılarak İngiliz ve Türk Edebiyatında Bazı Epik ve Romans Niteliğinde Yapıtlara Uygulanması, Ankara: DTCF Yay ..19.
  • SCHİMMEL , Annemarie (2000) Sayıların Gizemi, (Çev . Mustafa Küpüoğlu ), İstanbul: Kabalcı Yay, 68.
  • ŞAFAK , Elif (1999) Şehrin Aynaları, İstanbul: İletişim Yay.