TÜRKOLOJİ ve MÜZİKOLOJİ İLİŞKİSİ ÜZERİNE

Türkoloji araştırmalarında çalışmaların içeriğine göre Tarih, Coğrafya, Akustik, Felsefe, Psikoloji ve Sosyoloji gibi birbirinden farklı alanlardan faydalanmak mümkündür. Bu çerçevede ele alınacak alanlardan biri de Müzikolojidir. Bu çalışmada Türkoloji ve Müzikoloji alanları arasındaki bilimsel alışveriş üzerinde durulmuştur. Türkoloji çalışmalarında Müzikolojinin ortaya koymuş olduğu bilgilerden nasıl yararlanıldığı ve bunlardan başka neler yapılabileceği Türkçe, Türk Edebiyatı ve Türk Halk Bilimi özelinde ayrı ayrı başlıklar altında değerlendirilmiştir

TÜRKOLOJİ ve MÜZİKOLOJİ İLİŞKİSİ ÜZERİNE

___

  • Baldane, Orhan (2018) “Çalgıbilimde Ortak Terminoloji: Türkiye ve Azer- baycan’daki Telli Çalgı Adlarının Terimleşmesinde Öne Çıkan Dil Yapıları ve Faktörler”, Yeni Türkiye, Yıl: 24, S. 101 (Türk Dili Özel Sayısı - III), ss. 58-63.
  • Eker, Süer (2016) Çağdaş Türk Dili, 10. baskı, Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Gökçek, Fazıl (2012) “Fahim Bey ve Biz Romanında Tekrarlanan Kalıp İfade- lerin İşlevleri”, II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Sempozyumu (Dil ve Üslup İncelemeleri), C. 1, ss. 493-507.
  • Rızayev, Anar (2014) Beş Mertebeli Evin Altıncı Mertebesi, Bakü: Kanun Neşriyatı.
  • Sertkaya, Osman Fikri (1982) Eski Türkçe’de Mûsikî Terimleri ve Mûsikî Âlet İsimleri, İ. Ü. Edebiyat Fakültesi Eski Türk Dili Anabilim Dalı, Doçent- lik Tezi, İstanbul.
  • Solak Sağlam, Mehtap (2014) “Saha (Yakut) Kamlarının Kıyafet Adları ve Sembolize Ettiği Anlamlar”, Siberian Studies, C. 2, S. 4, ss. 55-74.
  • Tağızade Karaca, Nesrin (2005) Ahmet Hamdi Tanpınar ve Mûsikî, Ankara: Hece Yayınları.
  • Yalçınkaya, Şerife (2008) “Gazelde Kırılma Beyitleri: Beytü’l-Gazeller”, Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmaları Dergisi, C. 14, S. 1, ss. 149-162.