Kasîde-i Masnû'a İle Bedî'iyye Aynı Şey Midir?

Kasîde-i Masnû'a İle Bedî'iyye Aynı Şey Midir?
Anahtar Kelimeler:

Bediiyye, Kaside-i Masnua

-

Bediiyye ve Kaside-i Masnua are generally used as synonyms and in certain works we sometimes encounter with such judgements that there happen to be no difference between the two. Within this study, we are going to try to argue if they are the same and determine if there is any difference.

___

  • Ayverdi, İlhan (2006). Misalli Büyük Türkçe Sözlük, İstanbul: Kubbealtı.
  • Ceyhan, Adem (1997). Bedr-i Dilşâd’ın Murâdnâmesi, Ankara: MEB.
  • Çavuşoğlu, Mehmed (1986). “Kasîde”, Türk Dili Türk Şiiri Özel Sayısı II Divan Siiri, S. 415-416-417, (Temmuz-Ağustos-Eylül) ss. 17-76.
  • Değirmençay, Veyis (1999). “Mevlana Şemsüddin-i Berdei ve Masnu Kasidesi”, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 13 (1999), s. 175.
  • Değirmençay, Veyis (2000). İran Edebiyatında Bedî‘iyye veya Kasîde-i Masnû‘a, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi.
  • Değirmençay, Veyis (2006). “Zahîr-i Fâryâbî’nin Masnû‘ Kasîdesi”, Nüsha Şarkiyat Araştırmaları Dergisi, VI/20 (Kış 2006), s. 7-30.
  • Eren, Cüneyt (2005). Peygamberimize Adanmış Sözler: Bediiyyat, İzmir: Sütun Yayınları.
  • Güleç, İsmail (2001). “Gelibolulu Müslihuddin Sürûrî, Hayatı, Kişiliği, Eserleri ve Bahrü’l-Maârif İsimli Eseri” The Ottoman Studies-Osmanlı Araştırmaları, XXI, 211- 236. 8 Benzerlik sadece kasidelerde değil, şairleri arasında da vardır. Her iki şair de Nakşî tarikatına mensuptur. Bunun yanında her ikisinin de medrese eğitimi vardır ve hem âlim, hem şair, hem de mutasavvıftır.
  • Güleç, İsmail (2013). Sürûrî’nin Şehzâde Mustafa Mersiyesi yahut Kaside-i Masnua, İstanbul: Kitabevi.
  • İpekten, Haluk (1994). Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz, İstanbul: Dergah Yayınları.
  • Kaçar, Mücahit (2011). ¨Türkçe Telîf Edilmiş Bir Belagat Kitabı: Şerîfî‘nin HadikatülFünûn İsimli Eseri¨, İÜ Türkiyat Mecmuası 22, s. 211-238.
  • Kandemir, M. Yaşar (2012). ¨Ümmü Zer Hadisi¨, TDV İslam Ansiklopedisi 42, İstanbul: TDV, 333-334.
  • Kılıç, Hulusi (1992). ¨Bedîiyyât¨, TDV İslam Ansiklopedisi 5, İstanbul: TDV, 323-324.
  • Kut, Günay (2003). ¨Lâmi‘î Çelebi¨, TDV İslam Ansiklopedisi 27, İstanbul: TDV.
  • Saraç, M. A. Yekta (2004). “Selahaddin Uşşâkî’nin Belâgat ile İlgili Eseri ve Bu Eserdeki Edebî Terimler”, İ. Ü. Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi, S. XXXI, s. 281-318. Saraç, Yekta (2006 a
  • ). ¨Şerhler¨, Türk Edebiyatı Tarihi II. ed. Talat Sait Halman vd, Ankara: Kültür Bakanlığı, 121-132. Saraç, Yekta (2006). Klasik Edebiyat Bilgisi Belagat, 4. Bs., İstanbul: Gökkubbe.
  • Şafak, Yakup (1991) Sürûrî’nin Bahrü’l-Maârif’i ve Enîsü’l-Uşşâk ile Mukayesesi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Atatürk Üniversitesi.
  • Şenel, Abit (1988). Hüsn-i Dil Lâmi‘î Çelebi (Mukayeseli Metin Neşri). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, Suat (1992). ¨Bedî’¨, TDV İslam Ansiklopedisi 5, İstanbul: TDV, 321-322.