Entonasyon Açısından Keman Öğretimi

Keman öğretiminin amacına ulaşmasında entonasyona yönelik çalışmaların büyük önemi vardır.Çünkü , doğru entonasyondan yoksun hiçbir icranın sanatsal değerinden söz etmek mümkün olmaz.Bu açıdan , çeşitli nedenlerden kaynaklanan entonasyon sorunlarının temelinden kavranması ve doğru bir entonasyonun gerçekleştirilmesini sağlayacak öğretim yöntemlerinin uygulanması gerekir.

The Violin Training Regarding Intination

The studies regarding intonation have a great importance to reach the aim of the violin training. Because, it is not possible to mention that the artistic value of any performance deprived of correct intonation .Therefore, it is required to comprehend from the basement of intonation problems caused by vairious reasons and to apply teaching methods providing realization of correct intonation.

___

  • Galamiân, I. , Principles of Violin Playing and Teaching , U.S.A. , Prentice- Hall , Inc., 1962.,
  • Ginzburg, L.S. , Müzik Eserlerinin Çüthşılması Üzerine, Moskova, Müzik Yayınevi,1981.
  • Günay, E. ; Ucan , A., Yaylı Çalgılar Keman, Sınıf II, Ankara, Yaygın Yüksek Öğretini Kurumu Eğitim Enstitüleri Müzik Bölümü, Mektupla Öğretim Matbaası, 1977,
  • Flesch, C., The Art of Violin Playing, Book One, New York, Carl Fischer, Inc. , 1939.
  • Mostras, K., Kemanda Entonasyon , Keman Eğitimi Metodu Üzerine Toplama Makaleler, Moskova,, Devlet Müzik Yayınları, 1960.
  • Pogojeva,T.V., Keman öğretiminde Yöntemsel Sorunlar, Moskova,Müzik Yayınevi, 1966.
  • Yampolski, İ. , Kemanda Duvatenin İlkelleri, Moskova. Devlet Müzik Yayınevi, 1936.