SANATTA HAZIR NESNE / MALZEME KULLANIMI VE SANAT POLİTİKASINA ETKİLERİ

Tarih boyunca yıkımlar, ardından yeni yapılanmaları getirmiştir. Sanatsal üretimlerde ise bunun bir getirisi olarak, çevresel elemanlar aracılığıyla eser oluşturma yolları denenmiş ve söylemi sağlam çıktılar alınabilmiştir. Kısacası sanatçının enstrümanları kalıpları aşarak, hazır nesneler veya malzemeler olabilmiştir. Sonuç olarak Plastik Sanatlar alanındaki tarihsel gelişim sürecinin vardığı noktayı,  malzemenin dönüşümü ve söz konusu malzemenin aktüel yaşamla temas halinde olması durumuyla ilişkilendirmek mümkündür. Bu ‘sanat-hayat’ ilişkisi bizlere, fütürist öngörüler oluşturabilmemizin yolunu açacak dinamikler içermektedir.

___

  • KAYNAKÇA
  • Eroğlu, Ö. (2001). Arte Povera - Yoksul Sanat, Nelli sanatevi Yayını, İstanbul.
  • Hackenschmıdt, S.(2005). A Material Matter: Marcel Broodthaers' Use of Bones as a Surrealist Intervention against the Political Cult of the Dead, Image and Narrative, Editör:Dr Peter Kravanja, sayı:678
  • Heartney, E. (2008). Art&Today, Phaidon, N.Y.
  • Kuspıt, D. (2006).Sanatın Sonu, Metis Yayıncılık, İstanbul
  • Lynton,N.(2004). Modern Sanatın Öyküsü, Çev. Sadi Öziş, Cevat Çapan, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Restany, P. (2000). Yves Klein, le feu au coeur du vide (2.Baskı), Art Pres/Paris.
  • Smıth, E. (1999). Artoday, Phaidon, N.Y.
  • Dada manifestoları,(2008). Çeviren: Melis Oflas, Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul.