Afşin Ashabı-ı Kehf

Kahraman Maraş ilinin Afşin ilçesinde Ashab-ı Kehf mağarası bulunmaktadır. Mağaranın önüne miladi 377'de Kral Teodus tarafından bir İsa Kilisesi yaptırılmıştır. O devirde Afşin, Romalıların önemli bir vilayeti olan Kapadokya'nın sınırları içinde bulunmaktaydı. Müslümanlar burayı fethedince Ashab-bı Kehf mağarasının yanına mescit inşa etmişler, Selçuklular döneminde külliye yaptırmışlar, bu eserlerin yaşaması için gelirler vakfedilmiştir. Dulkadirli döneminde burası imar edilerek ilave vakıflar yapılmıştır. Arşiv belgelerinde vakfedilen arazi, köy, mezra, yaylak ve cemaat isimleri belirtilmiştir. Afşin'e çok yakın ve sarp bir vadide bulunan mağara, insanın yaşamasına uygun bir durumdadır, içinde içilen suyun bulunduğu mağaranın yönü kuzey batıya bakmaktadır. Kehf Suresi'nde belirtildiği gibi güneş sabah ve akşam mağaraya teğet geçerek değmektedir. Bugün Afşin'de Ashab-ı Kehf olayı, nesilden nesile anlatılarak canlı bir şekilde muhafaza edilmektedir. Şehirde yaşayan insanlar arasında Ashab-ı Kehf'in simleri yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Halk Ashab-ı Kehf gençlerinin anısını yaşatmak için bunların isimlerini çocuklarına koymaktadır.
Anahtar Kelimeler:

Kahramanmaraş

Ashab-ı Kehf cave is in Afşin, Kahramanmaraş. Before the cave, Emperor Tcodosius constructed a church of Jesus in 377. At that time Afşin was with in the Roman province of Capadocia. When the Muslims conquered this places they constructed a mosque. During the Seljuki period, they constructed new religious establishes which were supported by Vaqfs. During the Dulkadirli period they added new buildings and vakfs. Archival documents contain names of land, villages and other things that were made by vaqfs. The cave was near Afşin and was suitable for human life, containing drinking water, the cave looks northwest. As the Kehf versus in Quran mentions, the sun shines on the cave in the morning and evening. Today Ashab-i Kehf event is still known by the people in Afşin. To vivid their memoir People in Afşin, put the names of Ashab-i Kehf to their children.
Keywords:

Kahramanmaras,