Nefret Suçu ve John Stuart Mill'in "Zarar Prensibi"

Bu makalede “Zarar prensibi”, devletin topluma karşı müdahalesini ve çekimserliğini denetleyen ve bu denetimi “gelişim bağlamında” ele alması gerektiği savunulacaktır. TCK' da yer alan ‘Nefret Suçu’nun toplumun gelişimini ne kadar engellediği ve onun yerine nasıl bir mekanizma konulması gerektiği araştırılacaktır. Bu durum John Stuart Mill’in bir yandan bireylerin ekonomiye ve topluma en yüksek seviyede katılımını sağlayan ve aynı zamanda toplumun gelişimini de dengeleyen ‘zarar prensibi’ çerçevesinde ele alınacaktır. Ancak zarar prensibinin literatürde iki türlü uygulaması vardır, birincisi daha çekimser ve minimalist diğeri ise daha mücadeleci ve paternalisttir. Bu makalede, bu iki yorumun John Stuart Mill’ in görüşünü tam anlamda temsil etmediği ortaya konulacaktır.

HATE CRIME AND JOHN STUART MILL’S “HARM PRINCIPLE”

In this paper we claim that John Stuart Mill’s harm principle is intended to balance the intervention of the state in society. More in particular, the paper will scrutinize the recently adopted hate crime laws in Turkey In with the perspective of the harm principle. We argue that according to Mill the interventionism of the harm principle is depended on whether or not it leads to “social progress”. In this respect, we claim that both interpretation of the harm principle, interventionist, paternalist approach as well as the noninterventionist, minimalist approach, misrepresents John Stuart Mill’s true intention of the harm principle.

___

  • COMTE, Auguste. Auguste Comte and Positivism: The Essential Writings. Transaction Publishers, New York, 1975.
  • ÇAKAR, Bekir. "Avrupa ve ABD’de Artan Salgın: Nefret Suçu". The GLOBAL: A Journal of Policy and Strategy, C. 1, S. 2, 2016. http://www.academia.edu/download/46435846/makale-5.pdf. (E.T. 05.03.2019).
  • COMTE, Auguste. Auguste Comte and Positivism: The Essential Writings, New York 1975.
  • DYZENHAUS, David, "John Stuart Mill and the Harm of Pornography", Ethics, C. 102, S. 3, 1992, ss. 534–551.
  • GEORGE, William H., "Auguste Comte: Sociology and the New Politics", AmericanJournal of Sociology, C. 33, S. 3, 1927, ss. 371–381.
  • HAMBURGER, Joseph, John Stuart Mill on Liberty and Control, New Jersey, 2001.
  • HARCOURT, Bernard E., "The Collapse of the Harm Principle" The Journal of Criminal Law and Criminology (1973-) C. 90, S. 1, 1999, ss. 109–194.
  • HARRIS, Abram L., "John Stuart Mill’s Theory of Progress", Ethics, C. 66, S. 3, 1956, ss. 157–75.
  • KEMP, Tom, Industrialization in Nineteenth Century Europe, New York , 2014.
  • KURER, Oskar, John Stuart Mill (Routledge Revivals): The Politics of Progress, New York, 2016.
  • MILL, John Stuart, Hürriyet Üstüne, (Çev.) DOSTEL, M. Osman, Ankara, 2012.
  • MILL, John Stuart, The Positive Philosophy of Auguste Comte, New York, 1873.
  • MILL, John Stuart ve WARNOCK Mary. Utilitarianism and On Liberty; Including Mill’s Essay on Bentham and Selections from theWritings of Jeremy Bentham and John Austin, 2. Baskı, Berlin, 2003.
  • SINAR, Hasan. ‘Türk Hukuku’nda Nefret Suçlarına Ilişkin Yasal Düzenleme Çalışmaları’, Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Hukuk Araştırmaları Dergisi, C. 2, 2003.
  • TOPAKKAYA, Arslan. ‘Hobbes, Locke, Rousseau ve Kant Hukuk Felsefelerinde Bireysel Özgürlükle Toplumun Genel İradesi Arasındaki İlişkinin Kurulumu Üzerine Bir Analiz’. Düşünen Siyaset, S. 24, 2007, ss. 55–66.
  • TURNER, Piers Norris, "Harm and Mill’s Harm Principle", Ethics, C. 124, S. 2 (2014): 299–326.