Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları ile Yeni Medya Reklam Tasarımı

Günümüzde yeni medyanın interaktif mecralarında kırılan tek yönlü iletişim, yerini, karşılıklıdeneyim yaratan platformlara bırakmıştır. Böylelikle kullanıcı ilgili ürün hakkında anında bilgi sahibiolabilmekte ve tüm bu süreçte yeni deneyimler edinebilmektedir. Günümüzde rekabetin güçlenmesi,tüketicilerin bilinçlenmesi, markaların müşterisini anlayan, ona değer veren ve müşterilerinedaha yakın konumda olmak istemesi nedeniyle markaların, yeni medya mecralarına taşınmasıyetmemektedir. Kullanıcı deneyimini ön plana alan yaratıcı tasarımlar ile markanın müşterisi ileiletişim kurması da kaçınılmaz olmaktadır. Bu yeni dünyaya taşınan markaların hedef kitleye eniyi nasıl ulaşacağı, tasarımlarının yapısının hedef kitlede hangi artı değeri yaratacağı, doğru mesajıvermek için kiminle, nasıl iletişim kurulması gerektiği gibi konulara her yeni gün en güncel cevaplararanmaktadır. En yeni yaratıcı teknolojilerin, hangi çözümleri önerdiği ve yaratıcı sektörlerin buçözümleri nasıl uyguladığı incelenmesi gereken bir konudur. Bu çalışmada, Lynx (Axe): Angels WillFall, Top Gear Magazie Extra, Absolut Truths, Pepsi MAX: Unbelievable Bus Shelter ile Coca-Colaand WWF: Arctic Home Kampanyaları incelenmiştir. Artırılmış gerçeklik altyapısı ile dünya çapındauygulanan reklam çözümlerinin, yeni medya reklamlarının geleceğine nasıl ışık tuttuğu ve müşteriaçısından nasıl yeni deneyimler yarattığı tartışılmıştır.

___

  • Akman, O. (2012). Robust Augmented Reality. (Doktora Tezi) Delft: Technische Universiteit Delft.
  • Alem, L., Tony, W. (2011). Recent trends of mobile collaborative augmented reality systems. New York: Springer.
  • Azuma, R. (1997). A survey of Augmented Reality. Teleoperators and Virtual Environments, Vol 6, No.4. 355-385.
  • Azuma, R., Baillot, Y., Behringer, R., Feiner, S., Julier, S., MacIntyre, B. (2001). Recent Advances in Augmented Reality, IEEE Computer Graphics and Applications, Kasım-Aralık 2001, sf 34-47.
  • Bajura, M., Fuchs, H., Ohbuchi, R. (1992). Merging Virtual Objects with the Real World, Seeing Ultrasound Imagery Within the Patient. In Proceedings of SIGGRAPH ‘92, NewYork, ACM Press, pp. 203_210.
  • Banks, J. (2012). Co-creating Videogames. London: Bloomsbury Academic.
  • Bimber O., Raskar R. (2005). Spatial Augmented Reality: Merging Real and Virtual Worlds: A Modern Approach to Augmented Reality. Massachusetts: A K Peters/CRC Press.
  • Binark, M.(Der.) (2007). Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot Yayınları
  • Butchart, B. (2011). Architectural Styles for Augmented Reality in Smartphones, Third International AR Standards Meeting, 2011.
  • Caudell, T.P., Mizell, D.W. (1992). Augmented Reality, an application of heads_up display technology to manual manufacturing processes. Proceedings of the Twenty Fifth Hawaii International Conference on Systems Science, Kauai, Hawaii, 7th_10th Jan. 1992, Vol. 2, pp. 659_669.
  • Chapman, C. (2010). The future of user interfaces. http://sixrevisions.com/user-interface/the-future-of-user-interfaces/.
  • Feiner, S., MacIntyre, B., Seligmann, D. (1993). Knowledge_Based Augmented Reality. Communications of the ACM, Vol. 36(7), pp. 53_62.
  • Furth, B. (2011). Handbook of Augmented Reality, Springer New York Dordrecht Heidelberg London, 2011.
  • Hartley, J., Potts, J., Cunningham, S., Flew, T., Keane, M., Banks, J. (2013). Yaratıcı Endüstrilerde Temel Kavramlar. Ankara: Başkent Üniversitesi Yakem Yayınları.
  • Hua, H. (2006). Augmented Virtual Environments, Optics and photonics News, OSN, Ekim 2006, sf. 26-33.
  • Huang, W., Alem, L., Livingston, M.A. (2013). Human Factors in Augmented Reality Environments, Springer New York Dordrecht Heidelberg London.
  • Kipper, G., Rampolla, J. (2012). Augmented Reality: “An Emerging Technologies Guide to AR”, Syngress, Waltham.
  • Milgram, P., Takemura, H., Utsumi, A., Kishino, F. (1994). Augmented Reality: A class of Displays on the Reality-Virtuality Continuum, In Proceedings SPIE Vol.2351, Telemanipulator and Telepresence Technologies, sf. 282-292.
  • Öney, Z. (2017). Amerika’da Artırılmış ve Sanal Gerçeklik Kullanıcı Sayısı Ne Kadar Olacak?. << http://www.zehraoney.com/2017/05/24/amerikada-artirilmis-ve-sanal-gerceklik-kullanici-sayisi-ne-kadar-olacak/>> (erişim tarihi: 03.05.2017)
  • Papagiannakis, G., Singh, G., Magnenat-Thalmann, N. (2008) “A survey of mobile and wireless technologies for augmented reality systems”, Computer Animation and Virtual Worlds, v.19 n.1, p.3–22, February 2008.
  • Reicher, T. (2004). A Framework for Dynamically Adaptable Augmented Reality Systems, Ph.D. Thesis, Technische Universität München,Universitätsbibliothek.
  • Sutherland, I. E. (1968). A Head Mounted Three Dimensional Display, In proceedings of the Fall Joint Conference (AFIPS), 33(1), sf 757-764.
  • Vekshyn, O., Tkachuk, M. (2012). Algorithmic Software Adaptation Approach in Mobile Augmented Reality Systems, ICSEA 2012 : The Seventh International Conference on Software Engineering Advances, sf 40- 43.
  • Wagner, D., Schmalstieg, D. (2007). Handheld Augmented Reality Displays, Graz University of Technology, Austria, sf 1-2.
  • Weng, D., Cheng, D., Wang Y., Liu,Y. (2011). Display Systems and Registration Methods for Augmented Reality Applications, Optik – International Journal for Light and Electron Optics, sf 769-774.
  • Zlatanova, S. (2002). Augmented Reality Technology, Technische Universiteit Delft, GISt Report No.17, December 2002, Delft, sf 14-16.
  • Zhou, F., Duh, H., Billinghurst, M. (2008). “Trends in Augmented Reality Tracking, Interaction and Display: A Review of Ten Years of ISMAR”, 2008, sf 193-202.
  • Görsel Kaynakları
  • Görüntü 1: Milgram, P., Takemura, H., Utsumi, A., Kishino, F. (1994). Augmented Reality: A class of Displays on the Reality-Virtuality Continuum, In Proceedings SPIE Vol.2351, Telemanipulator and Telepresence Technologies, sf. 282-292.
  • Görüntü 2: erişim: 06.07.2018
  • Görüntü 3: erişim: 06.07.2018
  • Görüntü 4: erişim: 06.07.2018
  • Görüntü 5: erişim: 06.07.2018
  • Görüntü 6: erişim: 06.07.2018
  • Görüntü 7: erişim: 06.07.2018