KEMANDA 19. YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI

Tarih, günümüze yaklaştıkça, vibrato kemanda büyük bir önem kazanmıştır. 16., 17. ve 18. yüzyılda pek fazla önemsenmemekle beraber gelişimini de herşeye rağmen sürdüren vibrato tekniği, 19.yüzyılda, diğer yüzyıllardaki gelişimden daha keskin bir gelişim göstermiştir. Günümüzde bu kadar önemli bir tekniğin bilinçli bir eğitimi ve kullanım gereksinimi doğmuştur. Bu araştırmada 19.yy. keman vibratosu, ele alınarak, keman öğretmenlerinin ve öğrencilerinin daha bilinçli bir vibrato kullanımı gerçekleştirmeleri aaçlanmıştır.

USE OF VİBRATO FOR VİOLİN İN THE 19TH CENTURİES

Recently, vibrato on violin gained enormous importance. The technique of vibrato had sharp improvement more in the 19th century than the16th, 17th and 18th century when it wasn't that much considered but trying to progress despite of all. There is a great need of usage and therefore the education of this technique. In this study, the 19th century vibrato was considered and the conscious usage of vibrato by violin lecturers and students was aimed.

___

  • Baillot, P. (1996). "The Art Of The Violin". (Çev. G. L.). Evanson Il: Northwestern University Press. (akt.Ka-won Lee).
  • Boyden, D. (1965). The History Of Violin Playing From İts Origin To 1761 And İts Relationship To The Violin And Violin Music. London: Oxford University Press (akt.Christopher R. Reidlinger).
  • Brown, C. (1988). Bowing Styles, Vibrato and Portamento in Nineteenth-Century Violin Playing. Journal Of The Royal Musical Associations, 113 (1), s.97-128.
  • Çilden, Ş. (1996). Vibrato Öğretimi. Filarmoni Sanat Dergisi, 133, s.11.
  • Finson, J. (1984). Performing Practice İn The Late Ninetheen Century, With Special Reference To The Music Of Brahms. The Musical Quartely, 70 (4), s.457- 475.
  • Flesh, C. (1929). Die Kunst Des Violinspiels, I. Band. Berlin: Ries-Erler (akt. Ali Uçan).
  • Galamian, I. (1962). Princibles Of Violin Playing & Teaching (2nd Ed.). Englewood Cliffs, Nj: Prentice Hall (akt. Ka-won Lee).
  • Hauck, W. (1965). Vibrato On The Violin. London: Bosworth & Co. Ltd (akt.Lanette B.Shepherd).
  • Hurtiz, D. (1999-2011). Orchestral Vibrato Part One. 18 Aralık 2007, http://www.classicstoday.com/features/classicstoday-vibrato-part1.pdf adresinden erişildi.
  • Lee, K. (1999). An İnvestigation Of Left-hand Technique on the Violin. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Columbia University, New York.
  • Lochner, L. (1952). Fritz Kreisler. New York: The Macmillan Company (akt. Christopher. R. Reidger, Lanette B.shepherd).
  • Mozart, L. (1985). A Treaties On The Fundamental Principles Of Violin Playing. (Çev. E. Knocker). London: Oxford University Press (akt. Ka-won Lee).
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Shepherd, Lanette, B. (2004). Video İnstruction For Teaching String Vibrato To İntermediate Students. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Iowa University, Iowa City.
  • Spohr, L. (1832). Violinschule. Vienna: Tobias Haslinger (akt. Clive Brown).
  • Uçan, A., ve Günay, E. (1975). Mektupla Yükseköğretim Keman / 1633 Mektup No:7. Ankara: Mektupla Öğretim Merkezi.