GRAFİK SİSTEMLERİ İÇİN FPGA CİHAZLARINDA ÇALIŞMAK ÜZERE TASARLANMIŞ MATRİS ÇARPIM MOTORU

Bilgisayar grafiklerinde sıklıkla kullanılan üç boyutlu (3B) dönüşümlerde, animasyon sahnesindeki dönüşüme uğrayan nesne sayısı ve bu nesneleri tanımlamada kullanılan nokta sayısı arttıkça dönüşümü hesaplamak için gereken CPU zamanı katlanarak artmaktadır. Sonuçta, kısa bir animasyon filminin hesaplanması uzun zaman almakta ve eğer animasyon gerçek zamanlı bir animasyon ise hesaplanması imkansız hale gelmektedir. Bu çalışmada, FPGA (Alan Programlanabilir Kapı Dizileri) çiplerini kullanarak üç boyutlu dönüşümleri hızlandırmak için kesirli sayı tabanlı donanım modülü tasarlanmıştır. Tasarlanan modül gerçek veri üzerinde işlemler yapılarak test edilmiş ve modülün ürettiği sonuçların doğrulanması yapılmıştır. Modülün veri işleme hızı değişik bilgisayarlarla karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma sonuçları göstermiştir ki, tasarlanan modül kullanılarak üç boyutlu grafik dönüşümleri PC’lere göre 4 kata kadar daha hızlı gerçekleştirilebilmektedir.