Marvân Bin Abi Hafsa’nın şiirinde duygusal gerçekçilik

Şiir, insani ve sosyal çerçevesindeki Sosyal anılar ve insanların anıları ile ilgilendiği için Abbasi Arap şiirindeki methiye ve methiyecinin de bilimsel değerini ölçmek adına gerçekçiliğin ve hakikatin ima edilmesi gerekmektedir. Edebi ve tarihi kaynaklar, Mervan İbn El Hafsa'nın birçok şiirini farklı yönlerden incelemiştir. Bu çalışmada şairin siyasi, sosyal ve mali durumu ile ilgili bilgi arz edilebilinmesi için şairin sosyal çerçevesi üzerinde durulmaktadır. Methiye, para uğruna Bni Abbas'ın sadakatini kazanmak için şiirinin özüydü. Bu bağlamda şair kişiliğine farklı yönler inşa edebildi. Abartı ve sanatsal fenomen onun bilgi, incelik ve iyi fikirlerle dolu şiirini tanımlar. Şiirlerinde kimi zaman Abbasileri savunmuş, kimi zaman da rencide etmiştir. Mervan İbn Hafsa iyi bir kişiliğe sahip olduğu bilinmektedir. Hiçbir zaman; tacizci, küçümseyen, hatta atayist veya da dinsiz bir kişi olmamıştır. Aynı zamanda yolsuzluğa hiç tahammülü olmayan dürüst bir şair idi.

Emotional truth crediblity in Marwan Bin Abe Hafsa poems

Eulogy in the Abbacy Arabian poetry needs to allude to honesty & truth in order to know the scientific value of the poet as well as the eulogizer. Since poetry deals with human and social recollections and reminiscence of people. Transitional and historical books tackle with many of the poetry of Marwan Ibn Al Hafsa in different aspects. The research paper focuses on the background of the poet to know about his political, social and financial conditions. Eulogy was the core of his poetry to win the loyalty of Bny Abbas for the sake of money .In this sense, the poet was able to build different aspects for his personality. Exaggeration and artistic phenomenon identify his poetry which was full of knowledge, fineness and good opinions. He defended and offended the Abbasians in his poetry. Marwan Ibn Hafsa was a good person, noble at the same time he was not abuser, scornful or even atheist or irreligious man. But he was good mannered poet who rejected corruption.

___

  • Abbâs, İhsân .Vefeyâtül-A'yân li ibn Hallikân. Beyrut: Dar Sadır, 1987.
  • Adrat, Ahmet. Divan Marvân Bin Ebû Hafsa. Beyrut: Dârul-Kitabi'l-Arabî, 1993.
  • Abû Şavârib, Muhammed Mustafa. Şiiriyet et-Tefâvut Madhel li Kıraât eş- şi'rul- -Abbâsi. İskenderiyye: Dârul -Vafa el- dunya, 2007.
  • Atvân, Huseyin. Şi'r Marvân Bin Ebû Hafsa. Bayrut: Dâru'l Me'ârif, 1982.
  • el-Busayiri, Muhammed el-Mahdî. Edebû'l Abbâsî. Nacef. Matbaatu'l - Nu'man, 1970.
  • el-Câhiz el-Kinânî, Ebû Osmân Amr b. Bahr b. Mahbûb. el-Beyân Ve’t-Tebyîn. Beyrut: Dâru’l-Mektebeti’l-Hilâl. 1423.
  • ed-Dîneverî, İbn Kuteybe. eş-Şi'r ve'ş-şuarâ. . Beyrut: Dâru’l- Kâşîf. 1969.
  • el- Feyyad, Hasan. el-Medih ve Eseruhu fiş- şi'ril-Abbasi. Necef. Matbaat en-Nu'man
  • Hammade, Şavki Abdulhalim. el-Edebû'l-ʿArabî beyine es-sdki'l Fenni vel- Ahlaki fi Sadru'l-İslâm. Amman, Dâru'l Usame 2009.
  • el-Hiti, Necib Muhammad. eş-şi'rû l- el-Arabi hatta el- karıni es-salis el- hicri. Kahire: Dâru'l Kutubi'l el- Mısriyye, 1976.
  • el-İsfahânî, Ebû’l-Ferec. el-Eġānî, Beyrut: Dâru'l -Sadır, 2002.
  • Raşid, Nazım. el-Edebül'el-Arabi fil-l Asri'l Abbâsi' Musul: Dâru'l- Kutub. 1989. el-Rızvan, Abd Avn. Mausuat Şuara el-asrul –Abbasi. Amman: Dârul Usama, 2009.
  • el- Şayib. Ahmet. el-uslûb. Kahire: Mektebet en-Nahda el-Mısrıyye, 1975.
  • el- Tantavi, Abdullah Abdel Fattah. Kazaya el-feni fi qasidet el-Medihi' l-Abbasiye.Kahire: Dâru'l Şafaka, 1981.
  • el-Temimi, Kahtân Râşid. Mervân Bin Ebû Hafsa ve şi'ruhu. Necef: Matbaat en-Nu'm.