J.D. Salinger’ın Çavdar Tarlasındaki Çocuklar’ da Masumiyet ve Travma

Çavdar Tarlasında Çocuklar, ana kahramanın yatılı bir okuldan uzaklaştırılması ve evine dönüş yolculuğuna dayanan tüm zamanların çok satan bir romanıdır. Ana karakter günlerini birinin onu anlamlı bir şekilde dinlemesini sağlamaya ve yetişkin olma korkularına ve buna eşlik eden masumiyet yozlaşmasına yanıtlar bulmaya çalışarak geçirir. Ana karakter masumiyetin korunmasına takıntılı bir görüntü sergiler. Arkadaşları, öğretmenleri, taksi şoförleri, fahişeler ve rahibeler gibi yetişkinlere büyüme korkusu konusunda kendisini teselli edebilecek insanlara birkaç kez ulaşmaya çalışır. Bu soruları asla doğrudan soramaz veya korkularını paylaşacak anlamlı bir arkadaş bulamaz. Gerçekte, Holden'ın aradığı şey seks, para ya da başka bir amaç değildir; sadece zamanı dondurmak ve her şeyi olduğu gibi tutmak istemektedir. Masumiyetin koruyucusu olmak ve aynı zamanda kendisi de masum kalmak istemektedir. Onun bu saplantısı, cinselliğe olan ilgisi her girişimde kötü bir sonla test edilir. Yetişkin dünyasıyla olan etkileşimleri ona “sahte” gelmektedir çünkü temas ettiği her yetişkin, ona çıkarcı bir şekilde yaklaşır. Bu yüzden kendisi ve değer verdiği insanlar için zamanı dondurmak ister. Tüm bu yoğun deneyimler Holden’ ın yıkılmasına ve kendini bir akıl hastanesinde bulmasına sebep olur. Bu çalışma, seçilen metindeki çocukluk masumiyeti, sahte yetişkinlik temalarına bir yaklaşım sunmaktadır.

Innocence and Trauma in J.D Salinger’ s The Catcher in the Rye

The Catcher in the Rye is a bestselling novel, based on experiences of protagonist’ s expulsion from a boarding school and his travel back to his home. He spends his days trying to get someone listen to him in a meaningful way and share his fears about becoming an adult and its accompanying corruption of innocence. However, he is obsessed with and protective of innocence. He tries to reach out to people on several occasions who could comfort him for his fears of growing up: friends, teachers, cab drivers, prostitutes, and nuns. However, he can never ask those questions directly or find a meaningful companion to share his fears. In reality, what Holden seeks after is not sex, money or any other motive; he wants to freze the time and keep the things the way they are. He wants to be the protector of innocence, and stay innocent himself. His subtle obsesssion is tested on several occasions that his interest in sexuality becomes so abusive at every attempt. His interactions with adult world strikes him as “phony” because every adult he comes into contact with has ulterior reasons. This is why, he wants to freeze the time for himself and people that he cares about. All these intense experiences led him to break down and ends Holden up in a mental institute. The paper presents a psychoanalytic approach to the themes of innocence of childhood and phony adulthood in the selected text.

___

  • Aubry, T. (2015). The Catcher in the Rye: The Voice of Alienation, The Gilder Lehrman Institute of American History, New York.
  • Baumbach, J.(1990). “The Saint As A Young Man”, Holden Caulfield, Ed. by Harold Bloom, New York, Chelsea House Publishers, p. 65-73. Bloom, H. (2014). JD Salinger's the Catcher in the Rye, Infobase Publishing, New York.
  • Homer, S. (2005). Routledge Critical Thinkers: Jacques Lacan, New York, Routledge, 2005.
  • Lacan, J. (2006). Écrits: The First Complete Edition in English,Ed. by Bruce Fink, Héloïse Fink and Russell Grigg,Trans. by Bruce Fink, New York, W.W. Norton and Company, Inc.
  • Salinger, J. D.(1951). The Catcher In The Rye, New York, The Modern Library.
  • Boothby, R. (1991). Death And Desire: Psychoanalytic Theory in Lacan's Return To Freud, New York, Routledge, 1991.
  • Sasani, S., & Javidnejat, P. (2015). A Discourse of the Alienated Youth in the American Culture: Holden Caulfield in JD Salinger's The Catcher in the Rye. Asian Social Science, 11(15), p. 204-210.
  • Shaw, P., & Salzman, J. (1991). Love and Death in the Catcher in the Rye, Cambridge University Press, New York.
  • Steinle, P. H. (2009). The Catcher in the Rye as Postwar American Fable. Bloom's Modern Critical Views, Infobase Publishing, New York.
  • Robinson, K. H. (2012). Innocence, knowledge and the construction of childhood: The contradictory nature of sexuality and censorship in children’s contemporary lives, Routledge Publishing, London.
  • Rosen, G. (1987). “A Retrospective Look at The Catcher in the Rye”,Modern Critical Views: J.D. Salinger,Ed. by Harold Bloom, New York, Chelsea House Publishers, p. 95-109.
  • Miltner, R. (2009). “Mentor Mori; or, Sibling Society and The Catcher in the Bly”,Bloom's Modern Critical Interpretations: J.D. Salinger's The Catcher In The Rye, New Edition,Ed. by Harold Bloom, New York, Infobase Publishing, p. 151-166.