19. yüzyıl Amerikan resim sanatının romantik dili: ‘Batı’ya İlerleme’ ve ‘Gelişim’ politikasının pekiştirilmesi ve eleştirilmesi

1776’da kurulan Amerika Birleşik Devletleri, 19. yüzyılla birlikte, Avrupa’dan yüzünü çevirip içişlerine dönmüş, Sanayi Devriminin de etkisiyle gelişime ve büyümeye odaklanmıştır. Thomas Jefferson’ın başkanlığında 1803 Louisiana anlaşması ile Fransızlardan alınan topraklar bu dönemde hem politik hem de sosyokültürel bir önem kazanmıştır. Appalaş (Appalachian) Dağlarının ötesinde uzak Batıya uzanan bu uçsuz bucaksız topraklar, Amerika Birleşik Devletleri’nin endüstriyel yapılanması için gerekli doğal kaynakları sağlayacağı uçsuz bucaksız arazilere sahipti. Ama bundan da önemlisi “Batı,” kültürel ve sosyolojik boyutta, hem Amerikalıların hem de Amerika’ya göç etmeyi isteyenlerin nezdinde yeni bir hayatın başlayacağı, keşfedilmeyi, sahiplenilmeyi ve uygarlaştırılmayı bekleyen fırsatlar diyarı olarak anlamlandırılmaktaydı. Batı’ya göç yüzyılın ortalarına doğru bir furyaya dönüşmüştür. Birkaç on-yıllık dönem boyunca, giderek artan sayıda insan yeni bir yurda kavuşmak ve dönümlerce arsa sahibi olmak hevesiyle buraya gelmeyi sürdürmüştü. Her geçen gün, yeni yerleşim alanları oluşmakta, hızla gelişmekte ve büyümekte, Amerikan uygarlığının hudutları da giderek daha Batı’ya ilerlemekteydi. 1825’lerde, Batı coğrafyasının doğal güzelliğinin farkında olan ve hızlı kentleşme ve endüstrileşmenin getireceği değişimin endişelerini taşıyan ressamlardan oluşan, Amerikan sanat tarihinin ünlü Hudson Nehri ekolü ortaya çıkmıştır. Bu ekoldeki sanatçılar romantik ve milliyetçi bir ruh ile Amerikan coğrafyasının görkemli güzelliğini betimlemişlerdir. Bu manzara resimleri, doğanın güzelliğine ve bu güzelliğin Amerika’nın yayılma politikaları ve “Belirgin Yazgı” (Manifest Destiny)  inancı karşısında yitirilişine dair farkındalık sağladıkları gibi, romantik ve nostaljik bakış açılarıyla çoğu insanın Batı’ya taşınma ve yerleşme arzusunu pekiştirmiştir.  

The romantic language of 19th century American painting: Criticism and justification of ‘Westward expansion’ and the politics of ‘Progress’

With the 19th century, the United States turned its face away from Europe and focused on industrial progress and territorial expansion at home. The land Thomas Jefferson had bought from France in 1803 Louisiana Purchase, became a political and sociocultural asset in this age.  The large track of land lying West beyond the Appalachian Mountains, would provide the industrially developing young country with all kinds of natural resources and acres of fertile soil. Yet, more importantly, culturally and socially, the “West” had already become a mythical land attracting common American people and newly coming immigrants as a destination of pursuing a new life. Towards the mid-century, the westward immigration became a craze. Increasing numbers of people had come along these decades in pursuit of finding a new home and owning acres of land. The newly settled places in the West would rapidly flourish and expand, eventually extending the borders of American civilization even farther West. In the face of a wilderness that is being lost to progress and civilization, a sensitive group of landscape painters, known in the American art history as “The Hudson River School,” emerged. These artists were romantic and nationalistic in their fervor and passionately depicted the grandeur of the American geography. As much as these paintings called attention to the land and its beauty being lost at the expense of America expansion policy or “Manifest Destiny” belief, they paradoxically intensified the interest to move and settle in West among people. 

___

  • American Art (1979). Part 3: The Jacksonian Era, New Jersey: Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs. Bartlett, A. R. (1982). “The Lure of the West,” Exploring the American West. Washington D.C.: Division of Publications National Park Service. Colberg, J. (2012, Nov 30). Stabbing Westward: An Analysis of John Gast’s “American Progress.” Alınan yer //2012english120.wordpress.com/2012/11/30/stabbing-westward-an-analysis-of-john-gasts- american-progress/. 14.09.2019. Craven, W. (1994). “The Romantic Period, Painting: Landscape 1825-70,” American Art: History and Culture. New York: Harry N. Abrams, Inc., Publishers. Çevik, C. Cengiz. (2010, Ekim 19). Manifest Destiny. Alınan yer //jimithekewl.com/2010/10/19/manifest- destiny/. 17.09.2019. Histoire-Ucad.Org (2019). Manifest Destiny Nedir? Alınan yer //tr.histoire-ucad.org/manifest-destiny-nedir. 17.09.2019. O’Sullivan, J. (1945). The American Yawp Reader: John O’Sullivan Declares America’s Manifest Destiny, 1845. Alınan yer // https://www.americanyawp.com/reader/manifest-destiny/john-osullivan-declares-americas-manifest-destiny-1845/. 20.09.2019. Schlissel, L. (1987). “The Frontier Family: Dislocation and the American Experience.” Making America: The Society and Culture of the United States. Ed. Luther S. Luedtke. Washington, D.C.: U.S. Information Agency, Division for the Study of the United States. Taylor, S. J. (2015, July 9). “Go West, Young Man”: The Mystery Behind the Famous Phrase. Alınan yer // blog.newspapers.library.in.gov/go-west-young-man-the-mystery-behind-the-famous-phrase/. 19.09.2019. The American Artist (2016). A Deeper Look: Fur Traders Descending The Missouri, 1845. Alınan yer //www.binghamfilm.com/blog/2016/6/3/a-deeper-look-fur-traders-descending-the-missouri- 1845. 10.09.2019.
  • Resimler
  • Bierstadt, A. (1869). Emigrants Crossing the Plains. [Resim]. Alınan yer //picturinghistory.gc.cuny.edu/picturing-the-american-west/. 09.09.2019. Bierstadt, A. (1869). Oregon Trail. [Resim]. Alınan yer //www.1st-art-gallery.com/Albert-Bierstadt/Oregon-Trail.html Bingham, G. C. (1845). Fur Traders Descending the Missouri. [Resim]. Alınan yer //mydailyartdisplay.wordpress.com/2011/07/29/fur-traders-descending-the-missouri-by-george-caleb-bingham/. 10.09.2019. Durand, U. B. (1853). Progress. [Resim]. Alınan yer //amblog1111den1.blogspot.com/2011/11/progress-by-asher-brown-durand.html. 22.09.2019. Durand, U. B. (1855). The First Harvest in the Wilderness. [Resim]. Alınan yer //www.brooklynmuseum.org/community/blogosphere/2010/02/03/the-first-harvest-in-the-wilderness/. 14.09.2017. Gast, J. (1872). American Progress [Resim]. Alınan yer //picturinghistory.gc.cuny.edu/john-gast-american-progress-1872/. 15.09.2019.