Non Toksik Metal Gravür Uygulamalarında Kullanılan Fotopolimer Film Solar Plaka Uygulamaları

Yüzyıllardır uygulanan metal gravür sanatı, geleneksel yollarla günümüze kadar değerini hiç kaybetmeden gelmiştir. 1980’lerin sonlarına doğru baskı sanatçıları, Avrupa’da sağlık ve çevre konusunda bilinçlenmeye başlamışlardır. Sanatçılar, insan sağlığına ve çevreye zarar vermeden nasıl baskı tekniklerini uygulayabileceklerinin arayışına girmişlerdir. Geleneksel metal gravür sanatında kullanılan malzemelerin içerikleri ve çeşitlilikleri, insan sağlığına verdikleri zararlar bilinmektedir. Non-Toxic baskı uygulamaları, baskı sanatına farklı bir perspektif kazandırmıştır. Bu bağlamda, Non-Toksik uygulamalar kapsamında bulunan ve tamamen güvenli kabul edilen polimerfilm ve solar palet uygulamaları anlatılmıştır. Bu makalenin yazılma amacı, Non-toksik uygulamalarından olan ve solar palet baskı tekniklerini tanıtmak, plaka polimerfilm hazırlama ve baskılama aşamalarını, metal gravür sanatında çalışmak isteyen sanatçılara anlatmaktır

Photopolymer Fılm, Solar Plate Applıcatıons Used In Non Toxıc Metal Engravıng Applıcatıons

The metal engraving art that has been practiced for centuries has never lost its value as everyday by traditional means. Towards the end of the 1980s, printmakers began to become aware of health and the environment in Europe. The chemical effects of their work and techniques have led them to question how artists can be created without harming themselves, human health and the environment. The contents and variety of materials used in traditional metal engraving arts are known to be harmful to human health. Non-Toxic printing applications have given a different perspective to the printing art. In this context, the applications of pomfilm and solar palette, which are considered to be totally safe, are covered in Non-Toxic applications. The objective of this article is to introduce the poimerfilm and solar palette printing techniques in non-toxic applications, to explain the stages of plate preparation and printing to artists who want to work in metal engraving art

___

  • Henrik, Boegh (2003) F.Le Roy: La Gravure Non –Toxique, Manuel pratyique.
  • Graver, Mark (2011) Toksik Olmayan Baskı Yapımı, A&C Siyah, Londra, A&C Black.
  • Howard, Keith (2003) The Contemporary Printmaker: Intaglio-Type & Acrylic Resist
  • Etching Write-Cross Press, London
  • Welden, Dan (2001)is the Co-Author with Pauline Muir of “Printmaking in the Sun” published by Watson Guptill in, the comprehensive manual of Solarplate methods.
  • (http://www.solarplate.com/, e.t: 14.05.2015, 14.43).
  • (http://nontoxic-printmaking.co.nz/photopolymer-film/, e.t: 22.04.2017)
  • (http://www.solarplate.com/, e.t: 14.05.2015, 14.43).
  • (http://nontoxic-printmaking.co.nz/copper-sulphate/, e.t: 22.04.2017)
  • (www.GrafiskEksperimentarium.dk. e.t: 22.04.2017).
Researcher-Cover
  • ISSN: 2717-9494
  • Yayın Aralığı: Yılda 2 Sayı
  • Başlangıç: 2013
  • Yayıncı: Ankara Bilim Üniversitesi