Grotesk Anlatım: Giuseppe Arcimboldo’nun Resimlerine Genel Bir Bakış

Grotesk anlatım, 15. yüzyılda mağara duvarlarında görülen insan, bitki, hayvan, obje gibi varlıkların bir araya getirilmesiyle oluşan; çirkinin, gülüncün, korkuncun en abartılı bir biçimde ifade edildiği ironik bir yaklaşımdır. Dönemler boyunca abartı, farklı yorumlarda karşımıza çıkmıştır. Biçimin anlatımı, öznel olduğundan sanatçılar tarafından farklılaştırılmıştır. Sanatçıların ruh halleri ve benimsedikleri üslup onların ifadelerini zenginleştirmiştir. Grotesk anlatımlı sanatçılardan Giuseppe Arcimboldo, portrelerini kendine has üslubuyla ifade eden maniyerist tarzda bir ressamdır. Tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada, sanatçının grotesk anlatımlı portrelerinin daha iyi anlaşılması amacıyla portreleri yorumlandığında, kendi başına anlamsız gibi duran nesnelerin bir bütün içindeki zincirleme bağlantısının, konuya ne denli anlam kattığı tespit edilmiştir. Bu da sanatçının dönemi ve üslubu hakkında bilgi edinmemizde önemli rol oynamaktadır. Giuseppe Arcimboldo’nun grotesk anlatımlı portrelerindeki ironiler, kendine has kompozisyonları ile döneminde ve günümüzde hayranlık uyandırmış ve uyandırmaya devam etmektedir

Grotesque Expression: An Overview of Giuseppe Arcimboldo’s Paintings

Grotesque expression seen in the cave walls in the 15. century with brought together human beings, animals and objects. It is an ironic approach which is expressed in the most extravagant way of the comical, fear and ugly. During the periods, the exaggeration has appeared in different interpretations. The narrative of the form is subjective and differentiated by artists . Artists ' moods and the style have enriched their expressions. Giuseppe Arcimboldo is an artist in the style of maniyersit, that expresses his portrayal in his own style with a grotesque narrative. The chained link within a whole of objects that seem meaningless when associated with the subject on its own, has been meaningful and enriched by the topic in this scan model research. This also plays an important role in learning about the period and style of him. The irony of Giuseppe Arcimboldo's portrayal of grotesque is that he has been fascinated and aroused by his own compositions in the period and nowadays

___

  • Ahmadi, A. (2017). Kabus resimleri. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • Beykan, M. (Edt.) (1997). Sanat kitabı. İstanbul: Yem.
  • BRITANNICA. (2014). Giuseppe Arcimboldo https://www.britannica.com/biography/Giuseppe-Arcimboldo adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 18.11.2018)
  • Deveci, E. (2018). Beden ve bozum: Mehmet Siyah Kalem’in fügürleri. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 49 (7), 1057-1061.
  • Farthing, S. (Edt.) (2014). Sanatın tüm öyküsü. Çin: Hayalperest.
  • Fleming, J. & Honour, H. (2016). Dünya sanat tarihi. İstanbul: Alfa.
  • Gözübüyük, A. (2013). Toplumsal dönüşümden grotesk imgeler. Yayımlanmış Sanatta Yeterlilik Sanat Çalışması Raporu. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • Uysal, H. (2018). The Skill Aproach in Education: From Theory to Practice. F. Güneş & Y.
  • Söylemez (Ed.), Visual Perception Skills in Art Education (s. 461-476). UK: Cambridge Scholars Publishing.
  • Haydaroğlu, M. (Ed.). Arcimboldo. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Kaya, O. (Edt.) (2015). Sanat. : İstanbul: NTV Yayınları.
  • Keser, N. (2009). Sanat sözlüğü. Ankara: Ütopya.
  • Yüzgüller, S. (Edt.) (2015). Sanatın büyük ustaları, Leonardo da Vinci. İstanbul: Hayalperest.
  • THE GUARDIAN. (2014). Shock horror: why art’s so obsessed with the grotesque. https://www.theguardian.com/artanddesign/jonathanjonesblog/2014/nov/17/shockhorror-grotesque-art-jonathan-payne adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 18.11.2018).