Pınar Kür’ün Küçük Oyuncu Romanında Tiyatro Dünyası

Roman, kurmaca bir metin olarak kendine ait bir gerçeklik var eder. Var ettiği dünyanın vakaları gibi kişileri de kurmacadır. Bu kurmaca karakter, onun en güçlü özelliğidir. Pınar Kür’ün Küçük Oyuncu romanı, tiyatro türüne ait birçok unsuru bünyesinde toplamış bir eserdir. Tiyatronun yapısı ve tiyatro oyuncularının bireysel ve toplumsal yaşamları bu romanın odağında yer alır. Ayrıca tiyatronun sanatsal bir faaliyet mi yoksa toplumsal sorumlulukları olan bir tür mü olduğu gibi konular tartışılmıştır. İnsanların yaşadığı her duyguyu, sahnede yaşayarak yansıtması gereken oyuncunun yaptığı iş, hiç de kolay değildir. Oyuncunun sahne dışında da karşılaştığı çeşitli zorluklar söz konusudur. Bu zorluklar, cinsiyetlere göre de farklılık göstermektedir. Tiyatronun eril bir yönetim yapısına sahip olmasının neden olduğu cinsiyetçi tutumlar, bireysel bir zaafın yansıtılmasından ziyade genel kabul görülmüş bir anlayışın ifadesi olarak sunulmuştur.

Theatre in Pınar Kür’s Novel Küçük Oyuncu

Novel creates its own reality as a fictional text. Its characters are also fictional like the evets of the world that it creates. They are its strongest feature. Pınar Kür’s novel Küçük Oyuncu has many theatrical features. This novel focuses on the structure of theatre and the individual-social lives of players. In addition, the issue whether theatre is an artistic activity or a genre which has social responsibility has been discussed. That the players have to perform every emotion on stage which a human can experience in real life is not easy. There are also various difficulties a player faces outside of the stage. These difficulties differentiate according to the genders, too. The gendered attitudes arising from masculine management in theatre have been presented as an expression of generally accepted understanding rather than reflecting an individual weakness.