Günümüz Müzik Eğitimcisi Nasıl Olmalıdır?

Günümüzde bilim ve teknolojideki baş döndürücü ilerlemeler diger sistemlerde oldugu gibi egitim sisteminde de birçok gelisime ve degisime yol açmıstır. Bu gelismelere paralel olarak egitim sistemimizle ilgili degiskenlerde de (ögrenci, ögretmen, ögretim programları vb) alternatif arayıslara girilmistir. Örnegin, ögretmen merkezli egitim anlayısı yerini ögrenci merkezli anlayısa terk etmistir. “Nasıl bir egitim gereklidir ve özellikle de günümüz ögretmeni nasıl olmalıdır? Hangi yeterliklere sahip olmalıdır?” soruları son yıllarda daha sıkça gündeme gelmektedir. Söz konusu soruların temel odagı, gelecek kusakların yetistirilmesi olgusundan ve öneminden kaynaklanmaktadır. Bu perspektifle yapılan bu çalısmada, genel anlamda ögretmenlik meslegi üzerinde durulmakta ve spesifik anlamda ise, “Günümüz müzik ögretmeni nasıl olmalı ve hangi yeterliklere sahip olmalıdır?” soruları irdelenmektedir.

What Qualities a Contemporary Music Teacher Should Bear

Amazing developments in science and technology have given rise to many changes in education as well as in other areas. With respect to these changes, there has occurred necessity to search for alternative movements in the variables of education such as student, teacher, educational programs. For instance, teacher centered education has been replaced by learner centered education. The questions ‘What kind of education is needed?’ and ‘What are the necessary qualities of a contemporary teacher?’ are nowadays more commonly asked in the field of education. These questions originate from the significance of the fact that new generations must be well raised. Within this perspective, this study aims to focus in general on the profession of music education and specifically on what a music teacher should be like and what qualities they should bear.

___

  • Demirel, Ö. (1999) Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. PegemA Yayıncılık Ankara.
  • Erden, M. (1998) Ögretmenlik Meslegine Giris. Alkım Yayınları. İstanbul
  • Hancıoğlu, T (2006) Estetik (Ders Notu). Denizli,
  • MEB. (2004a) Ögretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri Taslağı. Ankara.
  • MEB. (2004b) Müzik Ögretmenliği Alan Yeterlikleri Taslağı. Ankara.
  • Mengüşoğlu, T. (1988) insan Felsefesi. Remzi Kitapevi. İstanbul.
  • Cumalı, A. E. (2002) Ögretmenlik Mesleğine Giris. PegemA Yayıncılık Ankara.
  • Özer, Y. (1997) Bilim Perspektifinde Müzik. Eylül Yayınları. İzmir.
  • Platon. (2005) Devlet (Çeviren: Cem Taşkıran) Pan Kitapevi Yayınları. Ankara.
  • Soykan, Ö. N. (2002) Betimleyici-Eleştirel Bir Hazırlık. Cogito, Sayı-30 Kıs
  • Sun, M. (1969) Türkiye’nin Kültür-Müzik-Tiyatro Sorunları. Kültür Yayınları. Ankara
  • Kaya, Z. (2001). “Bir Meslek Olarak Ögretmenlik” ve Ögretmenlik Mesleğine Giris
  • Sahin, A. E. (2004) Ögretmen Yeterliklerinin Belirlenmesi. Bilim ve Aklın Aydınlığında Egitim Dergisi. Aralık, Yıl:5, Sayı;58
  • Uçan, A. (1996) İnsan ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Ankara.