GÜNÜMÜZ MÜZİK EĞİTİMCİSİ NASIL OLMALIDIR?

Günümüzde bilim ve teknolojideki baş döndürücü ilerlemeler diğer sistemlerde olduğu gibi eğitim sisteminde de birçok gelişime ve değişime yol açmıştır. Bu gelişmelere paralel olarak eğitim sistemimizle ilgili değişkenlerde de (öğrenci, öğretmen, öğretim programları vb) alternatif arayışlara girilmiştir. Örneğin, öğretmen merkezli eğitim anlayışı yerini öğrenci merkezli anlayışa terk etmiştir. “Nasıl bir eğitim gereklidir ve özellikle de günümüz öğretmeni nasıl olmalıdır? Hangi yeterliklere sahip olmalıdır?” soruları son yıllarda daha sıkça gündeme gelmektedir. Söz konusu soruların temel odağı, gelecek kuşakların yetiştirilmesi olgusundan ve öneminden kaynaklanmaktadır. Bu perspektifle yapılan bu çalışmada, genel anlamda öğretmenlik mesleği üzerinde durulmakta ve spesifik anlamda ise, “Günümüz müzik öğretmeni nasıl olmalı ve hangi yeterliklere sahip olmalıdır?” soruları irdelenmektedir.

WHAT QUALITIES A CONTEMPORARY MUSIC TEACHER SHOULD BEAR

Amazing developments in science and technology have given rise to many changes in education as well as in other areas. With respect to these changes, there has occurred necessity to search for alternative movements in the variables of education such as student, teacher, educational programs. For instance, teacher centered education has been replaced by learner centered education. The questions ‘What kind of education is needed?’ and ‘What are the necessary qualities of a contemporary teacher?’ are nowadays more commonly asked in the field of education. These questions originate from the significance of the fact that new generations must be well raised. Within this perspective, this study aims to focus in general on the profession of music education and specifically on what a music teacher should be like and what qualities they should bear.

___

  • Demirel, Ö. (1999) Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. PegemA Yayıncılık Ankara.
  • Erden, M. (1998) Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Alkım Yayınları. İstanbul
  • Hancıoğlu, T (2006) Estetik (Ders Notu). Denizli,
  • MEB. (2004a) Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri Taslağı. Ankara.
  • MEB. (2004b) Müzik Öğretmenliği Alan Yeterlikleri Taslağı. Ankara.
  • Mengüşoğlu, T. (1988) İnsan Felsefesi. Remzi Kitapevi. İstanbul.
  • Cumalı, A. E. (2002) Öğretmenlik Mesleğine Giriş. PegemA Yayıncılık Ankara.
  • Özer, Y. (1997) Bilim Perspektifinde Müzik. Eylül Yayınları. İzmir.
  • Platon. (2005) Devlet (Çeviren: Cem Taşkıran) Pan Kitapevi Yayınları. Ankara.
  • Soykan, Ö. N. (2002) Betimleyici-Eleştirel Bir Hazırlık. Cogito, Sayı-30 Kış
  • Sun, M. (1969) Türkiye’nin Kültür-Müzik-Tiyatro Sorunları. Kültür Yayınları. Ankara
  • Kaya, Z. (2001). “Bir Meslek Olarak Öğretmenlik” ve Öğretmenlik Mesleğine Giriş
  • Şahin, A. E. (2004) Öğretmen Yeterliklerinin Belirlenmesi. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi. Aralık, Yıl:5, Sayı;58
  • Uçan, A. (1996) İnsan ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Ankara.