A Perspective on Sustainable Ecology in the Light of the Qur'an

Günümüzde çevre kirliliği nedeniyle ekolojik sistem tahrip edilmektedir. Sınırsız tüketim ve geri dönüşümü olmayan ürünlerin kullanımı ekolojik dengeyi bozmaktadır. Bu durum tüm canlıların hayatını tehlikeye atmaktadır. Bu makale dinin sürdürülebilirlik konusunda perspektifleri nasıl şekillendirebileceğini araştırmaktadır. Ekoloji ile ilgili konularda Kur'an’dan yapılan referanslar alınarak İslam'ın öğretileri ortaya konulmakta ve sürdürülebilirlik konularında toplumsal farkındalığı artırmak için İslâmi öğretilerin çevre çalışmalarında kullanılabileceği gösterilmektedir. Bu makale Kur'an’da çevre konusundan nasıl bahsedildiğini açıklamakta ve çevreyi korumaya yönelik Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) öğretmenleri ve din görevlilerinin dahil olduğu çalışmalar önermektedir. Aynı zamanda varoluşsal iklimin dengeli, barışçıl ve sürdürülebilir olması için yeryüzünün doğasına uygun hareket edilmesi gerektiğini göstermektedir.

A Perspective on Sustainable Ecology in the Light of the Qur'an

Today, the ecological system is being destroyed due to the environmental pollution. Unlimited consumption habits and the use of non-recyclable materials disrupt the ecological balance; thus endangering the life of all living things in danger. This situation puts the life of all living things in danger. This paper explores how religion might shape perspectives on sustainability measures. The references from the Holy Quran on ecological issues have been highlighted to bring into light the teachings and instructions of Islam and the collaboration of Islamic teachings into environmental campaigns in order to raise social awareness on sustainability issues has been proposed. This paper explains how environmental issues are mentioned in the Qur'an and suggests studies involving Religious Culture and Moral Knowledge (RCMV) teachers and the religious commissaries to protect the environment. At the same time this study shows that it is necessary to act in accordance with the nature of the earth for a more balanced, peaceful and sustainable existential climate.

___

  • Abdulkareem, J. H., Muhammed, F., Arifuzzaman, M., Chowdhury, ABM A. (2020). A study on deforestation in ningi area of bauchi state, Nigeria. A.B.M. Alauddin Chowdhury's Lab. Daffodil International University.
  • Ak, H., & Sezer, K. (2020). Waste characterization in Istanbul and a proposal for biodegradable solid waste management. Environmental Research and Technology, 3(2), 40-45.
  • Barnosky, A.D., Matzke, N., Tomiya, S., Wogan, G.O., Swartz, B., Quental, T.B., Marshall, C., McGuire, J.L., Lindsey, E.L., Maguire, K.C., Mersey, B., & Ferrer, E.A. (2011) Has the Earth’s sixth mass extinction already arrived?. Nature, 471(7336), 51-57.
  • Calderón-Garcidueñas, L., Mora-Tiscarẽhayır, A., Ontiveros, E., Ǵomez-Garza, G., Barraǵbir-Mejía, G., Broadway, J., Chapman, S., Valencia-Salazar, G., Jewells, V., Maronpot, R.R., Henriquez-Rold́bir, C., Ṕerez-guilĺe, B., Torres-Jard́üzerinde, R., Herrit, L., Brooks, D.,Osnaya-Brizuela, N., Monroy, ME, Gonźalez-Maciel, A., Reynoso-Robles, R.,Villarreal-Calderon, R., Solt, AC, Engle, RW, (2008a). Air Pollution, cognitive deficits and brain abnormalities: A Pilot study with children and dogs. Brain and Cognition, 68(2), 117-127.
  • Başlar, S., & Şahin, N. (1993). Ekolojik denge ve yok olan değerlerimiz. Çevre Dergisi, 9, 15-20.
  • Baudrillard, J. (2021). Tüketim toplumu (N. Tutal & F. Keskin, Çev.; 16. bs). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bayhan, V. (2011). Tüketim toplumunda bireyin ontolojik mottosu: Tüketiyorum öyleyse varım. Sosyoloj, Konferansları, 43, 221-248.
  • Bayraklı, B. (2004). Yeni Bir Anlayışın Işığında Kur’an Tefsiri. İstanbul: Bayraklı Yayınları.
  • Bilmen, Ö. N. (1965). Kur’an’ı Kerim’in Türkçe Meali ve Tefsiri. İstanbul: Bilmen Yayınevi.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Choudhary, M. P., Chauhan, G. S., & Kushwah, Y. K. (2015). Environmental degradation: causes, impacts and mitigation. National Seminar on Recent Advancements in Protection of Environment and Its Management Issues (NSRAPEM).
  • Çakır, G., & Coşkun, E. (2012). Ekolojik Denge için yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımının önemi. Ekoloji sempozyumu, Kilis.
  • Davies, W. (2018). Mutluluk endüstrisi (M. Çavdar, Çev.). İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Abu Mansur al- Mâtürîdî, 2017, (2017). Te’vilatül Kur’an Tercümesi (B. Topaloğlu, Çev.; C. 14). İstanbul: Ensar Neşriyat.
  • F. (2002). Tefsir-i Kebir (Mefatihu’l-Gayb), (C. S. Doğru, Çev.; C. 1-21). İstanbul: Huzur Yayınevi.
  • Güven, M. (2014). Kur’ân-I Kerim’de çevre bilincine dair bazı ahlâkî esaslar. Birey ve Toplum, 4(8), 139-162.
  • İbadullayeva, J., Jumaniyazova, K., Azimzadeh, S., Canıgür, S., & Esen, F. (2019). Çevre kirliliğinin insan sağlığı üzerindeki etkileri. Türk Tıp Öğrencileri Araştırma Dergisi, 1(3), 52-58.
  • Al-İsfahani, Ragıp. (2002). Müfredatu elfazi’l-Kur’an (Safvab Adnan Davudi, Ed.; 3. bs). Beyrut: Darü’ş-Şamiyye.
  • Jenkins, W., & Chapple, C. K. (2011). Religion and environment. Annual Review of Environment and Resources, 36(1), 441-463.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (17.). Nobel Yayıncılık.
  • Khan, M. A., & Ghouri, A. M. (2011). Environmental pollution: Its effects on life and its remedies. Researcher World: Journal of Arts, Science & Commerce, 2(2), 276-285.
  • Madge, J. (1965). The Tools of Social Science: An Analytical Description of Social Science Techniques. New York: Doubleday Anchor Books.
  • Muhamad, A., Syihab, A. H., & Ibrahim, A. H. (2020). Preserving human–nature’s interaction for sustainability: Quran and Sunnah perspective. Science and engineering ethics, 26(2), 1053-1066.
  • Neiman, S. (2017). Niçin büyüyelim? Çocuksu bir çağ için altüst edici düşünceler (N. Tokdoğan, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Niedzviecki, H. (2011). Ben özelim! Bireysellik nasıl yeni konformizm haline geldi (S. Erduman, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Sekercioglu, C. H. (2010). Ecosystem functions and services. İçinde N. S. Sodhi & P. R. Ehrlich (Ed.), Conservation Biology for All (Oxford, p.45-72).
  • Shende, V., Janbandhu, K., & Patil, K. G. (2015). Impact of human beings on environment. Journal of Innovation in Sciences (JIIS), 2(1), 7-11.
  • Slingenberg, A., Braat, L., Van Der Windt, H., Rademaekers, K., Eichler, L.&Turner, K. (2009). Study on understanding the causes of biodiversity loss and the policy assessment framework. Framework 1-206.
  • Soysaldı, M. (2005). Kur’an’da İsraf Kavramı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 18(18-19), 93-127.
  • Al-Taai, S. H. (2021). Water pollution its causes and effects. Conference Series Earth and Environmental Science, 790(1), sayfa aralığı.
  • Tan, L., Nakanishi, E., Lee, M. (2022). Association between exposure to air pollution and late-life neurodegenerative disorders: An umbrella review. Environment International (158), 1-12.
  • Tandaçgüneş, N. (2013). Ütopya Antikçağ’dan günümüze “Mutluluk Vaadi”. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Thom, D., & Seidi, R. (2016). Natural Disturbance impacts on ecosystem services and biodiversity in temperate and boreal forests. Biological Reviews, 91, 760-781.
  • Toffler, A. (1981). Üçüncü dalga (A. Seden, Çev.). İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Villnäs, A. (2013). Disturbance and ecosystem functioning-the role of changes in benthic biological traits. Finland: Åbo Akademi University.
  • WHO (World Health Organization). (2021). Ambient (Outdoor) Air Pollution. (Accessed: 14. March.2022) https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/ambient-(outdoor)-air-quality-and-health
  • Yazır, E. M. H. (1935). Hak Dini Kur’an Dili. İstanbul: Matbaai Ebuzziya.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri Ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri Ve Önemi. Eğitim ve Bilim, 23(112), 7-17.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara Seçkin Yayıncılık.
  • al-Zamakhshari, E. (2015). Keşşaf. Beyrut: Dar-u Kütübü’l İlmiye.