Doğudan Batıya: Devletler, toplumlar, farklılıklar

Modernizmin normlarının sarsıntı geçirdiği 21. yüzyıl dünyasında, üzerinde yoğun tartışmaların olduğu çokkültürlülük kavramı özelinde, farklılıkların devletler tarafından tanınmasının toplumsal birlikteliği pekiştirip pekiştiremeyeceği sorunsalı tartışmaya açık bir konudur. Bu sorunsal, küreselleşme ve onun bir çıktısı olarak nitelendirilebilecek postmodernist toplum dinamiklerinin ulus-devletleri nasıl etkilediği temeline dayanmaktadır. 23 özgün makaleden oluşan Doğudan Batıya Devletler, Toplumlar, Farklılıklar kitabı küreselleşme sürecinde Doğu ve Batı medeniyetlerinde yerleşik ulus-devletlerin hem kültürel özgünlüklerin yansıtılmasına olanak tanıyan hem de toplumsal bütünlüğü perçinleyen politikalar üretmesinin mümkün olup olmayacağını tartışmaya açmaktadır. Bu bağlamda milli kimlikler ile çokkültürcülük arasında yaşanan politik ve teorik mücadele bilimsel bir olgunluk süreci içinde incelenmektedir.

States, societies, differences from East to West

In the 21st century world, where the norms of modernism have been shaken, the question of whether the recognition of differences by states can reinforce social cohesion is open to discussion, especially in the concept of multiculturalism on which there is intense debate. This problematic is based on how the dynamics of globalization and postmodernist society, which can be described as its output, affect nation-states. The book, States, Societies and Differences from East to West, which consists of 23 original articles, discusses whether it is possible for the nation-states settled in Eastern and Western civilizations in the process of globalization to produce policies that allow the reflection of cultural authenticity and reinforce social integrity. In this context, the political and theoretical struggle between national identities and multiculturalism is examined in a scientific maturity process.

___

  • Ağaoğulları, M. A. (2006). Kral-devletten ulus-devlete. İstanbul: İmge.
  • Akça, G. (2003a). Ahilik geleneği ve günümüz Fethiye esnafı. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 14, 209-219.
  • Akça, G. (2003b). Küreselleşme ve ulus-devlet. Selçuk İletişim Dergisi, 3(1), 74-81.
  • Akça, G. (2005a) Modernden postmoderne kültür ve kimlik. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 1-24.
  • Akça, G. (2005b). Postmodernite ve ulus devlet. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 232-257.
  • Akça, G. (2007). Osmanlı millet sisteminin dönüşümü. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi, 6(1), 57-68. Akça, G. (2013). Devletler, toplumlar ve çoğulculuk tartışmaları: Gerçekler ve kurgular. Yeni Türkiye Dergisi (Yeni Anayasa Özel Sayısı), 50, 478-491.
  • Akça, G. (2016). Çokkültürlü eğitim ve toplumsal-siyasal sonuçları: Görüşler, uygulamalar ve değerlendirmeler. A. G. Vurucu & G. Akça & İ. Vurucu (Ed.), Doğudan Batıya devletler, toplumlar, farklılıklar (s. 539-562) içinde. İstanbul: Aygan Yayıncılık.
  • Akça, G. & Demirpolat, A. (2003). Heterodoxy-ortodoxy tartışmaları ve Türk fütüvvet teşkilatı (ahilik). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10, 203-214.
  • Akça, G. & Hülür, H. (2004). Osmanlı-Türk düşüncesindeki doğu-batı imgelerini küreselleşme tartışmaları bağlamında yeniden düşünmek. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 16, 259-282.
  • Akça, G. & Hülür, H. (2006). Osmanlı hukukunun temelleri ve Tanzimat dönemindeki hukuksal yeniliklerin sosyo-politik dinamikleri. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 295-321.
  • Akça, G. & Hülür, H. (2007). Tanzimattan cumhuriyete siyasal ve hukuksal yapının modernleşmesi. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 21, 235-269.
  • Akça, G. & Vurucu, İ. (2016a). Çok kültürlülük tartışmaları, toplumsal bütünlük kaygısı ve yeniden milletleşme – Kazakistan Halkı Asamblesi örneği. A. G. Vurucu & G. Akça & İ. Vurucu (Ed.), Doğudan Batıya devletler, toplumlar, farklılıklar (s. 77-106) içinde. İstanbul: Aygan Yayıncılık.
  • Akça, G. & Vurucu, İ. (2016b). Anadilinde eğitim hakkı ve ulus devlet sistemlerinde uygulanabilirliği. A. G. Vurucu & G. Akça & İ. Vurucu (Ed.), Doğudan Batıya devletler, toplumlar, farklılıklar (s. 471-497) içinde. İstanbul: Aygan Yayıncılık.
  • Arsava, F. (2009). Self-determinasyon hakkı ve Kosova. Uluslararası Hukuk ve Politika, 5(17), 1-21.
  • Atasoy, F. (2005). Küreselleşme ve milliyetçilik. İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • Çınar, A. (2016). Çokkültürlülük efsanesi. İstanbul: Sentez Yayıncılık.
  • Demirpolat, A. & Akça, G. (2004). Ahilik ve Türk sosyo-kültürel hayatına katkıları. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 15, 355-376.
  • Demirpolat, A. & Akça, G. (2008). Osmanlı toplumunda modernleşme ve ulema. EKEV Akademi Dergisi, 36, 119-132.
  • Demirpolat, A. & Akça, G. (2009). Osmanlı toplumunda devlet ve ulema. EKEV Akademi Dergisi, 38, 1-10.
  • Duman, M. Z. (2009). Küreselleşme, kimlik ve çokkültürlülük. Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 93-112.
  • Hülür, H. (2000a). Küreselleşme ve toplumbilimsel kuramlaştırma sorunu. Selçuk İletişim Dergisi, 1(2), 27-36.
  • Hülür, H. (2000b). Toplumsal bilim söyleminde yerellik. Selçuk İletişim Dergisi, 1(3), 103-116.
  • Hülür, H. & Akça, A. (2005). İmparatorluktan cumhuriyete toplum ve ekonominin dönüşümü ve merkezileşmenin dinamikleri. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 17, 311-341.
  • Hülür, H. & Akça, A. (2007). İmparatorluktan cumhuriyete siyasal bütünlük ve ulusalcılık söylemi. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 22, 311-335.
  • Hülür, H. & Demirpolat, A. (1999). Seçkincilik, aydın kimliği ve süreklilik. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5, 367-389.
  • Say, Ö. (2013). 21. yüzyılda ulus, çokkültürlülük ve etnisite. İstanbul: Kaknüs Yayıncılık.
  • Yanık, C. (2012). Dünyada ve Türkiye’de çokkültürlülük. İstanbul: Sentez Yayıncılık.