Düşünümsel Sınırlar ve Rekabetçi Parçalanma. Avrupalı SBB İçin Ortak Zemin Nedir?

Ne pahasına olursa olsun kendi alanımızı korumak sosyal bilimlerin gündelik akışında yaygın bir tutumdur. Hepimiz sosyoloji ve antropoloji arasında epistemolojik bir ayrım falan olmadığını, farklılığın sömürgeciliğin sonucu olduğunu biliriz ama birleşmeyi savunmak konusunda da son derece gönülsüzüzdür. Bunun yanında sosyal bilimlerde istatistik kullanımının hiçbir işe yaramadığını hattâ etik olmadığını düşünen araştırmacılar kadar yorumlayıcı stratejilerin bilimsel bir temelden yoksun oldukları için başarısız olmaya mahkûm olduğunu iddia eden araştırmacılar bulmanız da kolaydır. Weingart’ın yazdığı gibi, disiplinler “dünyanın verili yapıları” haline gelirler (Weingart, 2010:3). İstikrar, kariyer ve ün ürettikçe disiplinlerin tarihsel kökenlerini ve olumsal gelişimlerini unuturuz. Konularını ve bilimsel tarzlarını düşünmeden kabul ederiz. Disiplinleşme süreci bazen insani ve toplumsal pratiklerdeki ortak temelleri pahasına da olsa metodolojik ve kuramsal çeşitlilik üretir
Anahtar Kelimeler:

-

Düşünümsel Sınırlar ve Rekabetçi Parçalanma. Avrupalı SBB İçin Ortak Zemin Nedir?

___

  • Abbott A (2001). Chaos of Disciplines. Chicago, University of Chicago Press.
  • Baciocchi S ve Fabiani, J-L (2012). Durkheim’s Lost Argument (1895-1955). Critical Moves on Method and Truth, Durkheimian Studies, 18, 19-40.
  • Bourdieu P (2004). Science of Science and Reflexivity. Chicago: University of Chicago Press.
  • Fabiani J-L (2006). A quoi sert la Notion de Discipline? İçinde: Boutier J. Passeron J-C ve Revel J (der), Qu’est-ce qu’une Discipline? Paris: Editions de l’EHESS, 11-34.
  • Gibbons M (der) (1994). The New Production of Knowledge. London: Sage. Gibbons M, Nowotny H ve Scott P (2001 )Re-thinking Science. Knowledge and the Public in an Age of Uncertainty. Cambridge: Polity Press.
  • Passeron, J-C (2013). Sociological Reasoning. A non-Popperian Space of Argumentation. Oxford: Bardwell Press.
  • Pinker S (2013). Science is not Your Enemy. New Republic, 6 Ağustos. Son erişim tarihi, 10/03/2014.
  • Weingart P (2010). A Short History of Knowledge Formations. İçinde: Frodeman R, Thompson Klein J ve Mitcham C (der), The Oxford Handbook of Interdisciplinarity, Oxford: Oxford University Press, 3-14.
Mülkiye Dergisi-Cover
  • ISSN: 1305-9971
  • Yayın Aralığı: Yılda 4 Sayı
  • Başlangıç: 1965
  • Yayıncı: Mülkiyeliler Birliği Genel Merkezi
Sayıdaki Diğer Makaleler

Fransız Filozofu Kimdir? Kavramların Toplumsal Yaşamı (1880-1980) - (Çev.: Alev Er, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları)

Umut KARA

Sartre'a karşı? foucault ve bourdieu'da düşünme ve entelektüelin siyasal sorumluluğu

Nazlı GÜLSOY ÖKTEN

Öğrenciler İçin Üniversitenin Anlamı: “Bizim Düşlediğimiz Üniversite…” / The Meaning of University for Students: “The University, We Dream of”

Engin SARI, Çağla SARI

Neoliberal Zamanın Ruhu, Yaşam Boyu Öğrenme ve İstihdam İlişkileri: Yaşam Boyu Öğrenme Politikaları’nın Eleştirel Bir Analizi / Neoliberal Zeitgeist, Lifelong Learning and Employment Relations: A Critical Analysis of Lifelong Learning Policies

Fuat GÜLLÜPINAR, Emre GÖKALP

Sosyal Bilimler Alanındaki Akademisyenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanım Pratikleri: Bitmemiş Bir Alan Çalışmasından Notlar / The Social Scientists’ ICT Practices: Notes from an Unfinished Field Study

Eda ÇETİNKAYA

Sosyal bilimler alanındaki akademisyenlerin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanım pratikleri: Bitmemiş bir alan çalışmasından notlar

Eda ÇETİNKAYA

Düşünümsel Sınırlar ve Rekabetçi Parçalanma. Avrupalı SBB İçin Ortak Zemin Nedir?

Jean-louis Fabiani ÇEV.: UMUT YENER KARA

Sosyal Bilimler: Bir Şeyler Yapmalı!

Sibel ÖZBUDUN

Öğrenciler için üniversitenin anlamı: Bizim düşlediğimiz Üniversite...

Engin SARI, Çağla SARI KARABAĞ

Neoliberal Zamanın Ruhu, Yaşam Boyu Öğrenme ve İstihdam İlişkileri: Yaşam Boyu Öğrenme Politikaları’nın Eleştirel Bir Analizi

Fuat GÜLLÜPINAR, Emre GÖKALP