KANONLARIMIZ YOK, ÇÜNKÜ DİLİMİZ TOZLAŞTI

Dile dışarıdan müdahale, onu zorla dönüştürme çabaları son derece dikkatli olmak zorundadır. Nasıl bir toprağı mülk edinirsek veya nasıl bir millet bir coğrafyayı vatan olarak mülk edinirse, nasıl bir avuç vatan toprağı dahi başkasına bırakılamazsa, aynı şekilde bir kelime de, dilin gövdesinden kopartılıp atılamaz. Birincisine nasıl kimsenin hakkı yoksa, ikincisi de aynı şekilde kimsenin tasarrufuna bırakılamayacak kadar hayatî bir önemi haiz bir meseledir. Dilden atılan her kelime, daraltılan her anlam, kırılan her dilsel ilişki, bu dünyada olmaklığımızın hem bireysel, hem de kolektif düzeydeki tezahürlerinde derin bir yırtılma getirir ki, dünyanın anlamına ilişkin bir büzülme ve ufalma, aynı zamanda bir zedelenmenin bunun arkasından geleceğini tahmin etmek zor olmasa gerek.

___

  • Alain, “Terbiye V: Kültür ve güçlük”, Çeviren: K. Domaniç, İstanbul, Sayı 5, Mart 1954.
  • Caroline Finkel, Osman's Dream: The Story of the Ottoman Empire, 1300-1923, John Murray: Londra 2005.
  • Cemil Meriç, Sosyoloji Notları ve Konferanslar, 2. baskı, İstanbul 1993, İletişim Yayınları.
  • D. Mehmet Doğan, Yüzyılın Soykırımı, İstanbul, 2004, İz Yayıncılık.
  • Fethi Naci, Atatürk'ün Temel Görüşleri, 6. baskı, İstanbul 1984, Gerçek Yayınevi.
  • Martin Heidegger, Pathmarks, Yayına hazırlayan: William McNeill, Cambridge University Press, 1998.
  • Peyami Safa, Osmanlıca, Türkçe, Uydurmaca, 2. baskı, İstanbul 1976, Ötüken Yayınevi.
  • SARIBAY, Ali Yaşar (1994): "İslami Sosyoloji: Postmodern Bir Sosyoloji mi?", İslamî Araştırmalar, Cilt:7, Sayı:2, Bahar Dönemi, Ankara.
  • SUBAŞI, Necdet (2001): "Sanal Cemaat Örüntüleri”, Bilişim Toplumuna Giderken Psikoloji, Sosyoloji ve Hukukta Etkiler Sempozyumu, Ankara.
  • ŞENTÜRK, Ünal (2003): “Değişim Sürecinde Cemaatleşme ve Yeni Cematler”, Toplumsal Yapı, (Editör:Yaşar Kaya), İstanbul.
  • TOURAINE, Alain (1995): Modernliğin Eleştirisi, (Çev: Hülya Tufan), Yapı Kredi Yay., İstanbul.