VAROLUŞSAL KİMLİK KRİZİ: MURATHAN MUNGAN ÖRNEĞİ

Bu çalışmada Murathan Mungan’a ait üç öykü ve bir oyun olan; “Dumrul ile Azrail” (Yedi Kapılı Kırk Oda), “Şahmeran’ın Bacakları” (Cenk Hikayeleri), “Yüzyıllık Uyuyan Güzel” (Üç Aynalı Kırk Oda) ve Geyikler Lanetler isimli eserlerde karakterler tarafından deneyimlenen ortak bir sorunsal olarak varoluşsal kimlik krizi irdelenecektir. ‘Ben’ ve ‘öteki’ geriliminin, ilgili eserlerin tümünde işlenen ve özne kurulumu sekteye uğrayan karakterlerin söz konusu kimlik arayışlarının içinde şekillenip deneyimlenen bir pratik şeklinde zuhur ettiği incelenecektir.
Anahtar Kelimeler:

Kimlik, özne kurulumu, ben, öteki

___

  • Bayram, R. (2015). Murathan Mungan’ın Kırk Oda Adlı Eserinde Postmodern Unsurlar (Yüksek lisans tezi, Adıyaman Üniversitesi).
  • Mungan, M. (2002). “Dumrul ile Azrail”. İstanbul: Metis.
  • Mungan, M. (1992) Geyikler Lanetler. İstanbul: Metis.
  • Mungan, M. (2006) “Şahmeran’ın Bacakları.” Cenk Hikayeleri içinde. İstanbul: Metis Yayınları, 1999.
  • Mungan, M. (1987). “Yüzyıllık Uyayan Güzel.” Kırk Oda. İstanbul: Remzi.
  • Tanrıtanır, B. C. ve Tütak, B. (2015.) “Henri Bergson’un Süre Felsefesinin William Faulkner ve Ahmet Hamdi Tanpınar’da Yansımaları.” International Journal of Social Science 40, 33-44. Doi number:http://dx.doi.org/10.9761/JASSS3153.
  • Uğurlu, S. B. “Çağdaş Türk Edebiyatında Şahmeran İmgesi: Arketipsel Bir Yaklaşım.” ICANAS 10-15 Eylül 2007.