YABANCILAŞMA OLGUSUNUN FOTOGRAFİK YANSIMASI

Fotoğrafın bilimsel, estetik ve ticari gelişimleri bütünüyle birbirlerinden farklı olgulardır. Fotoğrafta estetik gelişim başlıca bir temsil aracı olarak Oscar Gustave Rejlander ile tam anlamıyla başlayan resimselcilik akımı üzerinden gelişmiştir. Bununla birlikte belgesel fotoğraf da fotoğraf sanatına enformasyon özelliğini veren bir başka olgudur. Tipoloji gibi alt disiplinlerde kendini cisimleştiren fotoğrafta yabancılaşma olgusu, belirli genel akım veya türlerle kendini ortaya koymuş, Robert Frank gibi isimlerle bilinçli olarak fotoğrafa kodlanmaya başlamasıyla başlıca bir estetik boyutuna ulaşmıştır.

-

The developments of photographic evolutions are different facts which have ways as scientific, aesthetic and commercial. The aesthetic evolution of photography is developed exactly by a mainstream which is called pictorialism by Oscar Gustave Rejlander. At the same time documentary photography gives photographic idea a new identity, information. The alienation fact in photography which was advanced by typology manifested itself by mainstreams or genres and it gained an aesthetic side with photographers like Robert Frank with representing the vision.

___

  • • Demirer, Temel; Sibel Özbudun; 1998, Yabancılaşma, Ankara, Öteki Matbaası.
  • • Eyüboğlu, İsmet Zeki; 1995, Türk Dilinin Etimolojik Sözlüğü, Sosyal Yayınlar, İstanbul, Basım.
  • • Tolan, Barlas; 1996, Toplum Bilimlerine Giriş, 4. Baskı, Ankara, Adım Yayıncılık.
  • • Ferguson, Iain; Michael Lavalette; 2004, Beyond Power Discourse: Alienation and Social Work, British Journal of Social Work, İngiltere, Cilt: 34, Sayı: 3.
  • • Berger, John; 2007, O Ana Adanmış, İstanbul, 4. Basım, Metis Seçkileri