MODERN ARAP ŞİİRİNDE “FASİH-AVAMCA” TARTIŞMALARININ GÖLGESİNDE “MEDİH”E KONU OLARAK “ARAP DİLİ”

Arap şiirinin kadim temalarından biri olan “medih”, Cahiliye’den Modern’e

___

  • Akgül, Mehmet, “Modernleşme Çagında Çağında İslam Dünyasının Degişim Süreci ve Din Anlayışında Yaşanan Kırılma (Bir Arka Plan Çözümlemesi)”, Makâlât, 1 (1999), s. 59-67. Arslan, Adnan, “Modern Arap Romanında “Diglossia”, “Çiftdillilik”, Abdurrahman Münif Örneği”, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 27/2 (2018), s. 183-202. Arslan, Adnan, “Türkiye’de Arap Lehçeleri Araştırmaları Ve Öğretilmesi Konusunda Olumsuz Yaklaşımın Nedenleri”, SSS Journal, 4/14 (2018), s. 496-505. Arslan, Mehmet Nafi, “Klasik Arap Edebiyatında “Lahn” Konulu Rivayetler”, Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 18 / 2 (Eylül 2018), s. 421-447. Aydın, Tahirhan, “Standart Arapça ve Lehçe Tartışmaları”, İlahiyat Araştırmaları Dergisi, 4 (2015), s. 107-119. Aytaç, Bedrettin, “Selame Musa ve Arap Dili Üzerine Görüşleri,” Nüsha (2001 Yaz), s. 120-128. Çetiner, Bedrettin, “Arap Âleminde Fasih Dil-Ammi Dil Mücadelesi”, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, İstanbul, 1995, s. 345-361. Dayf, Şevki, Târihu’l-Edebi’l-Arabi el-asru’l-Abbâsiyyi’l-evvel, 8. Baskı, (Kahire: Dâru’l-maârif, 1966). Ergüven, Şehabettin, “Arap Dilinde Lahn’ın Ortaya Çıkışı Ve İlk Görüntüleri”, Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 6/11 (2007), s. 155-183. Haruni, Sejfidin, Arap Dilinin Tarihi Ve Arapçada Diglossia Olgusu, (Yüksek Lisans Tezi, Bursa, 2010). Kaddûr, Ahmet Muhammed, Arap Dili ve Dil Fikri, Çevçev: Selahattin Bayram, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3/10 (2010 Kış), s. 369-375. Karabulut, Mustafa, “Tanzimat Dönemi’nde Osmanlının Yenileşme Sürecine Bir Bakış”, Türk Dünyası Araştırmaları, 187 (2010 Ağustos), s. 125-138. Korkmaz, Bülent, “Modern Arap Edebiyatında Kadın Yazarların Doğuşu”, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 54/1 (2014), s. 61-80. Mustafa İbiş, Arap Dilinde Âmmice Ve Fushâ Tartışmaları, (Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, 2015). Parıldı, Metin, Ebu’l-Atâhiye Şiiri, (Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, 2007). Somuncuoğlu, Ecehan, “On Dokuzuncu Yüzyılda Nahda Hareketi: Modern Arap Düşüncesinin Oluşumu, Kapsamı ve Sınırlar”, Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Dergisi, 3/1 (2015 Mart), s. 103-120. Tahirhan Aydın, “Standart Arapça ve Lehçe Tartışmaları”, İlahiyat Araştırmaları Dergisi, 4 (2015 Aralık), s. 107-119. Tevfik, Mahmûd, “el-Vakıu’l-lugavî fi’l-Âlemi’l-Arabî fî dav’i heymeneti’lleheceti’l- mahalliya ve’l-lugati’l-İngilîziyya”, Ruâ istratîciyyâ, (2014). Ubeyd, Ahmed, Zikru’ş- Şa’irayn: Şa’irü’n-Nîl ve Emirü’ş-şu’ara’, 1. Baskı, (Şam: el-Mektebetu’l- Arabiyye, 1351/1933). Usta, İbrahim, “Arapçanın Gelişimindeki Dış ve İç Etkenler”, Jasss, 6/2 (2013 Şubat), s. 935-950. Yargıcı, Atilla, “I. Abbasi Döneminde Zühd Şairleri”, Nüsha, 19 (2005 Güz), s. 57-68. Yazıcı, Hüseyin, “Hafız İbrahim”, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, 1997, Cc. 15. Zariç, Sami, “Tarihsel Kökeninden Ülkelere Göre Türlerine Aydınlanma Felsefesi (Çağı) Ve Türkiye Cumhuriyeti”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3/28 (2017), s. 33-54. ÇEVRİMİÇİ KAYNAKLAR Ahmet Yıldız, Hafız İbrahim’in Şiirlerinde Türk İmajı, 03.12.2018) Murat Seçkin, “Adonais: Ölü Bir Şair Şiire Nasıl “Yeni Bir Parlaklık” Kazandırır?”, 86; 85-92. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/13558 (Erişim: 04.12.2018) Seydişehirli Mahmud Es’ad, “Arap Dili”, sadeleştiren: Zafer Kızıklı, http://www.dinbilimleri.com/Makaleler/72723520_09040252.pdf (Erişim: 06.12.2018); Yüksel Baypınar, “Hiciv Kavramı Üzerine Bir İnceleme”, 31. http://dergiler. ankara.edu.tr/dergiler/26/1048/12644.pdf (Erişim: 04.12.2018). http://isamveri.org/pdfdrg/D02907/2018_25/2018_25_YILDIZA. pdf (Erişim: 03.12.2018); https://www.almrsal.com/post/211650 (Erişim: 03.12.2018) https://www.poemhunter.com/-233/biography/ (Erişim: 03.12.2018) https://www.poetsgate.com/Poet.aspx?id=4570&type=cnt&typeid=9 (Erişim: 15.05.2019.