FOTOGRAFİK GÖRÜNTÜNÜN OLUŞMA SÜRECİ VE BU GÖRÜNTÜDE SANATÇlNlN ROLÜ

Bu çalışmanın temel konusu, fotoğraf ve resim ilişkisi ile fotoğrafı oluşturan sanatçı ve aygıt'ın özellikleridir. Ayrıca, fotoğrafın resim sanatına olan etkisi ve ortaya çıkan fotografik görüntüde sanatçı ile aygıtın ne ölçüde bir rolü olduğu da değerlendirilmeye çalışılacaktır. Çalışmanın ilk bölümünde görüntü olgusu ele alınmış, daha sonra fotoğrafın temeli olan "camera obscura" ya değinilip, bu teknik ve estetik bilgiler ışığında fotoğrafın ortaya çıkışı incelenmiştir. ikinci bölümde, fotoğrafın ortaya çıktığı çağa olan etkileri incelendikten sonra, onun resim sanatına olan etkisinden ve bu sanat dalından ayrılan farklı yönleri sunulmuştur. Çalışmanın son bölümünde ise, fotoğrafı ortaya çıkaran sanatçı ve aygıtın özellikleri incelenmiştir.

FOTOGRAFİK GÖRÜNTÜNÜN OLUŞMA SÜRECİ VE BU GÖRÜNTÜDE SANATÇlNlN ROLÜ

___

  • Adatto, K. (1993). Picture perfect. Los Angeles: Basic Books Press.
  • Barthes, R. (1995). Camera Lucida. R. Akçakaya (Çev.). İstanbul: Altıkırkbeş.
  • Benjamin, W. (1995). Pasajlar. A. Cemal (Çev.). İstanbul: Yapı Kredi.
  • Burgin, V. (1984). Thinking photography. London: Macmillan.
  • Çizgen, E. (1992). Türkiye' de fotoğraf. İstanbul: İletişim.
  • Derman, İ. (1991). Fotoğrafve gerceklik. İstanbul: Ağaç.
  • Flusser, V. (1991). Bir fotoğraffelsefesine doğru. İ.Derman (Çev.). İstanbul: Ağaç.
  • Gombrich, E.H. (1992). Sanatın öyküsü. B. Cömert (Çev.). İstanbul: Remzi.
  • Hançerlioğlu, O. (1993). Felsefe sözlüğü. İstanbul: Remzi.
  • Moholy-Nagy, L. (1973). Painting, photography, film. Cambridge: The MIT Press.
  • Sontag, S. (1993). Fotoğrafüzerine. R. Akçakaya (Çev.). İstanbul: Altıkırkbeş.
  • Topçuoğlu, N. (1992). İyi fotoğrafnasıloluyor yani? İstanbul: Yapı Kredi.
  • Weaver, M. (1989). The art ofphotography. London: Yale University Press.
  • Weiley, S. (1989, April). The darling ofthe decade. Artnews, 88,.4.