GÖRÜNTÜ DİLİNİN ÇÖZÜMLENMESİ

Hareketli görüntü film sanatında birincil derecede önemi olan bir anlatım aracıdır. Film şeridi üzerinde birbiri ardına gelen ve bütünde akıp giden olay, tek tek kendi içinde bir bütünlük arzeden görüntüler tarafından oluşturulur. Eski Yunanlıların dramaturji kuralları bugün görüntü dilinin kuralları olmuştur. Bu çalışmada bir çekirnin nasıl düzenleneceğini belirleyen sınırsız etmenlerin neler olduğu anlatılmaya çalışılacaktır.

GÖRÜNTÜ DİLİNİN ÇÖZÜMLENMESİ

___

  • İros, E. (1962). Wesen und dramaturgie des film. Zurich, Switzerland:Verlags AG. Die Arche
  • Kalinka, W. E. (1971, Marz). Über die dramaturgie der kamera. Film und TV Kameramann, B20451E
  • Lehman, F. (1981, November). Von Beruf kameramann, Film und TV Kameramann, 11(30)
  • Melınert, H. (1971). Filmtotografie-Femsehfilrnfotografie. Leıpzig: VEB Fotokinoverlag
  • Monaco,1. (1982, Februar). Film verstehen. Hamburg: Rowohlt Taschenbuch Verlag GmbH