Değini: Dişil Ütopya, Eril Distopya: Anna Biller’in The Love Witch (2016) Filmi

Anna Biller’ın ikinci uzun metrajlı filmi The Love Witch (2016), kendisini heteroseksüel erkeklerin bakışına uygun bir şekilde, basmakalıp dişil bir arzu nesnesi olarak şekillendiren, aynı zamanda cadılık ve büyücülük icra eden genç ve güzel bir kadının, Elaine’in hikâyesini anlatıyor.

___

  • Çiçekoğlu, Feride (2007). Vesikalı Şehir. İstanbul: Metis.
  • Federici, Silvia (2004). Caliban and the Witch: Women, the Body and Primitive Accumulation. New York: Autonomedia.
  • Federici, Silvia (2012). Caliban ve Cadı: Kadınlar, Beden ve İlksel Birikim. Çev. Öznur Karakaş. İstanbul: Otonom.
  • Gillis, S., G. Howie, R. Munford (edt.) (2007) Third Wave Feminism: A Critical Exploration. London: Palgrave Macmillan.
  • Heron, Christopher (5 Nisan 2017). “A Woman Constructing Her World: Anna Biller Interview (The Love Witch)” The Seventh Art. https://theseventhart.org/annabiller- interview-the-love-witch/. Erişim tarihi: 07.01.2020.
  • Mullen, David (1 Kasım 2016). “The Magic of Hard Lighting for The Love Witch” American Cinematographer. An international Publication of the American Society of Cinematographers (ASC). https://ascmag.com/articles/the-magic-of-hardlighting- for-the-love-witch. Erişim tarihi: 07.01.2020.
  • Özkan, Derya ve Hardt, Deborah (2020). “The Strong Female Lead. Postfeminist Representation of Women and Femininity in Netflix Shows” Female Agency and Subjectivity in Film and Television. Diğdem Sezen, Feride Çiçekoğlu, Aslı Tunç, ve Ebru Thwaites Diken (ed.) içinde. Palgrave.
  • Rife, Katie (17 Mart 2017). “Director Anna Biller on the radical pleasures and subversive politics of The Love Witch” The A.V. Club. https://film.avclub.com/director-anna-biller-on-the-radical-pleasures-and-subve- 1798259618. Erişim tarihi: 07.01.2020.