Piyanoda Hız Gerektiren Pasajların Farklı Ritim Kalıpları İle Çalışılmasının İncelenmesi

Piyano çalarken gerek başlangıç seviyesi olsun gerekse ileri seviyelerde olsun piyanistler hız gerektiren pasajlarda zaman zaman dengeli ve eşit çalma problemleri çekerler. Bu araştırmada hız gerektiren pasajlardaki eşit çalma probleminin giderilmesi için grup tekrarlı egzersizlerin faydaları incelenmiştir. Araştırma için Marmara Üniversitesi A.E.F. Güzel Sanatlar Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı ikinci sınıfta okuyan 50 öğrenci ile çalışılmıştır. Deney grubundaki 25 öğrenciye Czerny op. 599 no: 58 etüdü ayrı el sağ eldeki 16’lıklar için grup tekrarlı çalıştırılmış, kontrol grubuna ise yine aynı etüd ayrı el düz bir şekilde çalıştırılmıştır. Doğru nota, doğru ritm ve duraksamadan çalma değişkenleri için ayrı ayrı “t” testleri yapılmıştır. Sonuç olarak deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur.

Analysis of Studying Passages on the Piano Requiring Speed and Different Rhythm Patterns

When playing the piano, both beginner and advanced-level pianists occasionally suffer from problems of playing a consistent rhythm even in passages that require speed. This study investigates the benefits of group repetitive exercises for overcoming the problem of playing passages that require speed with a consistent rhythm. The study was conducted with 50 second-year students in the Fine Arts Department Music Education Department of Marmara University Atatürk Faculty of Education. The 25 students in the experimental group were made to practice Czerny’s Op. 599, No. 58 using exercise drills for the 1/16th notes in the right hand, while the control group was told to play the same etude without performing any practice drills. Separate t tests were conducted for the variables of correct note, correct rhythm, and playing without pause. As a result, a significant difference was found in favor of the experimental group.

___

  • Czerny, C. (2014). Il primo maestro di pianiforte (100 studi giornalieri Op. 599). Ricordi. Carisch Musicom. ISBN-10:888291089X. google scholar
  • Demirel, Ö. (1998). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Kardeş Kitap ve Yayınevi. google scholar
  • Ekinci, H. (2004). Müzik öğretmeni adaylarının piyano eğitimine ilişkin düzeye uygun teknik alıştırma metodu sorunu. Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, 7-10 Nisan, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta. google scholar
  • Gasimova, T. (2010). Piyano öğrenme ve öğretme teknikleri. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 25, 99-106. google scholar
  • Kaptan, S. (1993). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara: Rehber Yayınevi. google scholar
  • Korkmaz, O. (2021). Piyano eğitimine başlangıçta kullanılan etüdlerin teknik düzeyi açısından incelenmesi. İdil, 78, 220-231. http://doi.org/10.7816/idil-10-78-05 google scholar
  • Kurtuldu, M. K.. (2009). Czerny op. 299 30 numaralı etüde yönelik teknik ve biçimsel analiz. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 28-38. google scholar
  • Kutluk, Ö. (2001). Türkiye'deki müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda piyano eğitimi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. google scholar
  • Özen, M. (1978). Piyanoya başlangıç. Yayımlanmamış Asistanlık Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Enstitüsü, Ankara. google scholar
  • Pamir, L. (1983). Çağdaş piyano eğitimi. İstanbul: Beyaz Köşk Yayınları. google scholar
  • Peterson, R. F. ve Treagust, D. F. (1998). Learning to teach primary science through problem - based learning. Science Education, 82(2), 215-237. google scholar
  • Şen, S. B. (1999). Piyano tekniğinin biyomekanik temeli. İstanbul: Pan Yayıncılık. google scholar
  • Uçan, A. (1982-83). Eğitimde program geliştirme. Yayınlanmış Ders Notu, Anka. google scholar