PAUL HİNDEMİTH’İN FLÜT LİTERATÜRÜNE KATKILARI

Paul Hindemith, 20. yüzyılın önemli bestecilerindendir. Aynı zamanda orkestra şefi, icracı ve eğitimci de olan Hindemith, Türk çağdaş müziğinin gelişiminde de rol alarak Ankara’da müzik okulunun kurulmasına katkıda bulunmuştur. Geleneksel müzik formlarına bağlı kalan bestecinin aynı zamanda özgün bir müzikal yaklaşımı vardır. “Gebrauchsmusik” Yararlı Müzik akımının öncüsü olan besteci, Neo Klasisizm akımının da önemli bestecilerindendir. Amatör müzisyenler dâhil olmak üzere her yaş ve seviye grubuna yönelik eserler bestelemiştir. Besteci bu yaklaşımını “Flüt” çalgısı için de kullanmıştır. Bestecinin flüt için yazmış olduğu eserleri başlangıç seviyesinden profesyonel seviyeye kadar uzanmaktadır. Hindemith, 20. yüzyıl flütünü teknik kapasitesi doğrultusunda kullanmış ve flüt literatürüne önemli katkılarda bulunmuştur. Bu çalışmada bestecinin flüt literatürüne katkıları incelenmiştir.

CONTRIBUTION OF PAUL HINDEMITH TO THE FLUTE LITERATURE

Paul Hindemith is an important composer of the 20th century. Hindemith, who is also conductor, performer and educator, contributed to the establishment of a music school in Ankara by taking part in the development of Turkish contemporary music. Adhering to traditional forms of music, the composer also has a unique musical approach. As a pioneer of the “Gebrauchsmusik” movement, the composer is also an important composer of the Neo Classicalis. He composed works for all age and level groups including amateur musicians. The composer also used this approach for the “Flute” instrument. The composer's works for flute range from beginner to professional. Hindemith used the flute of the 20th century according to its technical capacity and made significant contributions to the flute literature. In this study, the contributions of the composer to the flute literature were examined.

___

  • Aktüze, İ. (2010). Ansiklopedik Müzik Sözlüğü. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Bishara, B. (1983). An Examination of Selected Works for Flute. Yüksek Lisans Tezi. El Paso: The University of Texas at El Paso.
  • Boran, İ. ve K. Şenürkmez. (2010). Kültürel Tarih Işığında Çoksesli Batı Müziği. İstanbul: Yapı
  • Kredi Kültür Sanat Yayıncılık. Dinç, Ş. (2006). Paul Hindemith’in Viyola Eserlerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Edirne
  • Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Edmiston, J. (2016). The Effects of World War II On Significant Composers of Music for Flute.
  • Doktora Tezi. Maryland: University of Maryland. Imslp Petrucci Music Library. (t.y.) https://imslp.org/wiki/List_of_works_by_Paul_Hindemith (01 Mayıs 2019).
  • Kahramankaptan, Ş. (hzl.). (2013). Hindemith Raporları 1935/1936/1937. E. D. Yavuz (çev.). An- kara: SCA Müzik Vakfı Yayınları.
  • Kantarcı, E. (2006). Viyola Edebiyatında Paul Hindemith’in Yeri, Önemi ve “Der
  • Schwanendreher” Adlı Konçertosunun İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üni- versitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Karcılıoğlu, İ. (2007). Paul Hindemith’in Didaktik Yönü Müzik Dili ve Armoni Anlayışı. Yüksek
  • Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Luttmann, S. (2009). Paul Hindemith A Research and Information Guide. New York: Routledge
  • Music Bibliographies. Mimaroğlu, İ. (2009). Müzik Tarihi. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Morin, C. (2016). Paul Hindemith’s Symphony In B Flat and Septet: A Conductor’s Analysis.
  • Yüksek Lisans Tezi. Colorado: Colorado State University. Ohlsson, J. M. (1975). Paul Hindemith’s Music for Flute: Analyses of Solo Works and Stylistic and Formal Considerations of Chamber Works. Doktora Tezi. Ohio: The Ohio State University.
  • Paulding, J. (1974). Paul Hindemith (1895-1963) A Study of His Life and Works. Doktora Tezi.
  • Iowa: The University of Iowa. Payne, D. K. (1974). The Accompanied Wind Sonatas of Hindemith: Studies In Tonal
  • Counterpoint. Doktora Tezi. New York: Eastman School of Music of the University of Roches- ter. Saydam, M. K. (2008). Hindemith ve Bruns’un Sonatları, Francaix’nin Divertissement’i ve Dutilleux’nün Sarabande Et Cortege’inin Fagot Repertuvarındaki Yeri. Yüksek Lisans Eser
  • Metni. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Schader, L. (2015). Hindemith Sonate für Flöte und Klavier. Mainz: Edition Schott.
  • Şen, E. (2018). Paul Hindemith’in Hayatı ve Op.9 No’lu Kontrabas Sonatının İncelenmesi. Yük- sek Lisans Sanat Çalışması Raporu. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.