EN
EN
Dergiler
Duyurular
İstatistikler
Standartlar
Hakkımızda
İletişim
Tiyatro Araştırmaları Dergisi
Arşiv
Tiyatro Araştırmaları Dergisi
2013
Cilt: 36 - Sayı : 36
BRECHT, BOAL, HEATHCOTE VE BOLTON AÇISINDAN TİYATRONUN VE DRAMANIN ÖĞRETİCİ NİTELİĞİ
The Voyage of the Trojan Women: from Euripides to Sartre and from Sartre to Theatre Research Laboratory
Conor Mcpherson’s the Weir: New Master of Irish Storytelling
SELAMİ İZZET SEDES’İN OYUNU TESELLİ ve BİR ‘ADALAR ŞAİRİ’ TAHSİN NAHİT
Teselli
8 YAŞ GRUBUYLA DRAMADAN OYUNA UZANAN SÜREÇTE OLUŞTURULAN BİR ETKİNLİK: HAYAT AĞACI Ağacı Savaşlar Öldürür, O Halde Barış Barış Barış… Daha Çok Barış, Daha Daha Çok Barış
Cilt: 35 - Sayı : 35
Bertolt Brecht: Toplumsal Olan Değiştirilip Dönüştürülebilendir
STANİSLAVSKİ SİSTEMİ VE METOT OYUNCULUĞU’NUN ARALARINDAKİ TEMEL FARKLAR AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI
KLASİK DRAMATİK YAPIDAKİ TEMSİL PROBLEMİ: A. ARTAUD’YU DERRİDA ÜZERİNDEN OKUMAK
OYUN VE TİYATRO PEDAGOGU: ALANI, İŞLEVİ
Çeviri üzerine yorum Franz Xaver Kroetz’un Epizotları
U.Ü. GSF SAHNE SANATLARI’nda NEDEN TAVTATİKÜTÜPATİ? Bir Oyunun Sahnelenme Süreci
2012
Cilt: 34 - Sayı : 34
ÖLÜMÜN TEATRAL İCADI
SAHNEDEKİ HAYALET BERNARD-MARIE KOLTÈS’İN SALLINGER OYUNUNDA TEATRALLİK
TEATRALLİĞİN SİNEMADAKİ İZLERİ: DOGVİLLE GERÇEK BİR OYUNUN FİLMİDİR
ABSÜRD TİYATRODA “OYUN” KAVRAMI VE SAMUEL BECKETT’İN OYUN SONU İLE JEAN GENET’NİN BALKON ADLI OYUNLARINA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME
Kurtarıcılar
Cilt: 33 - Sayı : 33
MEKAN ÜZERİNDE MÜCADELE: EGEMEN(LERİN) TİYATRO YAPILARINA KARŞI BOŞ UZAMDA DİRENME VE EZİLENLERİN BELLEĞİ OLARAK TEATRAL “ALAN DIŞI”NIN İNŞASI
MAETERLİNCK OYUNLARINDA TEATRAL OYUK
SHAKESPEARE’İN HAYALETLERİ NASIL GÖRÜNÜR?: BABA HAMLET VE BANQUO’YU SAHNEYE GETİRMEK ÜZERİNE
Şehr’ü Evlâd’üz-Ziyân: Kayıp Çocuklar Şehri
Ölüler Evi
2011
Cilt: 32 - Sayı : 32
Adalet ve Tiyatro
Antigone’nin Yazgısında Açığa Çıkan Felsefe
Sevim Burak’ı Artaud ile Okumak
Everest My Lord: Sonsuz’un Gözlerine Bakarken Metnin İmkânı, Yazınsal Uzamın Sahneyi Yutuşu, Bir Hareket Biçimi Olarak Yazı
YAŞAM ÖYKÜSÜNDEN EDEBİYATA: SEVİM BURAK, GEMİLER VE OTOMOBİLLER
CUMHURİYET’E SIKIŞMIŞ BİR İSYAN: SEVİM BURAK
OYUNCU GÖZÜYLE SEVİM BURAK VE FORD MACH 1’DE METNİN MÜZİĞİ
Sevim Burak’ın “İşte Baş İşte Gövde İşte Kanatlar” oyununu çalışırken keşfettiğim, Sevim Burak’ın metinlerine/ya da kendine bakışımı oluşturan notların arasından seçilen veya yeni yazılan 24 not.
Can Gürzap’ın sahibinin sesi sahnelemesine ilişkin belgeleri
Kalan: İzmetin
Cilt: 31 - Sayı : 31
Sansür ve sansürcü: Anthony Neilson’un Sansürcü adlı oyunu
Tiyatronun saklı mahfazası: Sfenks/sahnedışı/Khõra
OYUNCULUK SANATINDA DİONYSOSÇU DÜRTÜNÜN YERİ ÜZERİNE
ÇEHOV’UN VİŞNE BAHÇESİ ADLI OYUNUNA GÖSTERGEBİLİMSEL BİR YAKLAŞIM
NEFES ve OYUNCU
FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ
MEMET BAYDUR TİYATROSU
Turuncu
Bay ve Bayan Makbet
2010
Cilt: 29 - Sayı : 29
SİYAH PELERİNLİ ADAM’DA “FAUST”
BELLEK, GELENEK ve KÖY TİYATROSU GELENEĞİMİZ
ÇAĞDAŞ TİYATRO UYGULAMALARIMIZDA ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK/KÜLTÜRLERARASILIK KAVRAMLARINA YAKLAŞIM; PARADİGMALAR VE PARADOKSLAR
BİR RASYONALİSTİN ROMANTİK İSYANI: ŞAİR EVLENMESİ
KLASİK DRAMATİK METİNLERİ BUGÜN BURADAN ANLATMAK
TÜRK TİYATROSUNDA SAHNE ARKASI ETİĞİNİN GELİŞİMİ VE MUHSİN ERTUĞRUL
MEHMET ULUSOY TİYATROSUNUN GENELİNE BAKIŞ
BİR UYGULAMA MODELİ OLARAK “SERSEM KOCANIN KURNAZ KARISI”
OYUN YAZARLARIMIZIN ÇOK PARTİLİ SİSTEME, POLİTİKAYA VE POLİTİKACIYA BAKIŞI (1946-1960)
NAHİD SIRRI ÖRİK’İN “SÖNMEYEN ATEŞ” OYUNUNDA KURTULUŞ SAVAŞINA BAKIŞ
OYUN YAZARLIĞIMIZ ÜZERİNE DAĞINIK DÜŞÜNCELER… “Neden hiç büyük tragedyamız yok?”
Cilt: 30 - Sayı : 30
SON SÖZ
“GÖLGE”LER İÇİNDEKİ GÖLGELER
OYUNCU MEDDAH YA DA “KENDİ VE DİĞERLERİ” MEKANİZMASI
TÜRKİYE’DE OYUNCU EĞİTİMİ VE SORUNLARI
1923-1960 YILLARI ARASINDA TÜRK TİYATROSU’NDA ÖZEL TİYATRO ÇALIŞMALARI
BEHİÇ AK TİYATROSU
OSMANLI MODERNLEŞMESİ VE ORTAOYUNU
MEDDAH GELENEĞİNDEN KÜLTÜRLERARASI HİKAYECİLİĞE UZANAN BİR SERÜVEN
LE TARTUFFE’TEN TARTÜF’E: AHMET VEFİK PAŞA’DAN BİR ÇEVİRİ-UYARLAMA
ŞAHABETTİN SÜLEYMAN BEY VE AİLESİ
ADALET AĞAOĞLU’nun KOZALAR Oyununda DRAMATİK METNİN ÇAĞDAŞ UYARLAMASINDAN PERFORMANS METNİNE : GÖSTERGEBİLİMSEL BİR YAKLAŞIM
DIRANAS VE BERGSON YA DA GÖLGELER VE DURÉE TÜRK TİYATRO YAZININDA ÖZGÜN BİR “MODERNLEŞME” ALTERNATİFİ ÜZERİNE DENEME
SEVDA ŞENER’İN TİYATRO KİTAPLARI YA DA BİR ÖMRÜN IŞIKLI ÇİÇEKLERİ
2009
Cilt: 28 - Sayı : 28
TÜRKİYE’DE TARİH YAZIMI VE OYUN YAZARLIĞINA YANSIMALARI
PİYESLERİNİN ÖNSÖZLERİNE GÖRE ŞEMSETTİN SAMİ’NİN TİYATRO GÖRÜŞLERİ
TÜRK TİYATROSUNUN HUZURSUZ RAHMİ YAHUT NAMIK KEMAL MELODRAMINDA HİSTERİ
DÖNGÜSEL ZAMANIN TÜRK TİYATROSUNDAKİ DÖNGÜSÜ
TİYATROMUZDA EPİK VE ABSÜRD UYARLAMALARDA DÜŞÜNSEL TASARIM VE ÜRETİLEN GÖRME BİÇİMİ ÜSTÜNE ELEŞTİREL BİR OKUMA MODELİ
1950’LER VE TİYATRO SANATININ YÖNELİMLERİ
KÂĞIT TAŞ KUMAŞ / SINIRDA YAZMAK
SEVDA ŞENER ELEŞTİRMENLİĞİ
GELENEKSEL TÜRK TİYATROSUNUN ULUSAL TİYATROMUZA KAYNAKLIĞI ÜZERİNDE YENİDEN DURMAK
Cilt: 27 - Sayı : 27
HALK TİYATROSU VE ÇAĞDAŞ SENTEZ DENEMELERİ
CİNSEL BİLGİLERİ ÖĞRENİRKEN SAĞDICIMIZ KARAGÖZ : KARAGÖZ EVLENİYOR (1913) OYUNU
GELENEKSEL HALK TİYATROSUNDA GAYRİMÜSLİMLERİN TEMSİLİ
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE’DE ÇOKKÜLTÜRLÜ / MELEZ SEFARDİ TİYATROSU
Türkiye’de ‘Yazar Tiyatrosu’
KIRSAL MİTTEN KENTSEL RİTÜELE GEÇİŞ VE BEDEN-MEKAN İLİŞKİSİNİN 1990 SONRASI TÜRK OYUN YAZARLIĞI’NA YANSIMASI
ÖTEKİLEŞTİRİLEN OYUN KİŞİLERİ “İSTANBUL BEYAZ RAKI RENGÂRENK, KIRMIZI YORGUNLARI, GÖZÜ KARA ALATURKA”
Oyunu Giydirmek
GÜNÜMÜZDE BELGESEL TİYATRO ANLAYIŞININ ÖNEMİ
Bir Tiyatro Bölümünün Kuruluşu
THESPİS’İN DELİLERİ: TİYATRODA TEK ETKİ VE İSTANBUL
2008
Cilt: 26 - Sayı : 26
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ AÇISINDAN TİYATRO
“EĞİTİMDE TİYATRO” YÖNTEMLERİYLE MEDYA ELEŞTİRİSİ
ARİSTOTELES’TE POETİK VE ETİK BÜTÜNLÜK ÖRNEKLERLE EYLEM, KARAKTER VE ERDEM
TEATRAL PERFORMANSLARIN GÖRSEL VE İŞİTSEL ORTAMA KAYDEDİLME TEKNİĞİ
TİYATRO EĞİTİMİ VE ÇAĞDAŞ AÇILIMLAR
Oyun Metinleri /"KÖKLER"
Oyun Metinleri /"PİCASSO'NUN TABLOLARI-ÇOCUK BAHÇESİ"
Cilt: 25 - Sayı : 25
HALK TİYATROSUNDA GÖSTERGELERİN DÖNÜŞÜMÜ
Devlet, İşletmecilik, Meta-Ürün ve Tiyatro İlişkisi
TİYATRODA YENİ EĞİLİMLER: DOĞAÇLAMA TİYATRO
TÜRK ÜNİVERSİTE TİYATROSUNDA GELENEKSEL KÜLTÜR ARAŞTIRMALARININ İŞLEVİ
IN-YER-FACE: TARİHSEL VE TEORİK BİR İNCELEME
Kıyamet
K-M/O-B-A-F-G\R-N S
Bir Okuma “Kül Bellek” Üzerine
2007
Cilt: 24 - Sayı : 24
BRECHT’TEN BOURDIEU’YA OTONOM TİYATROYA DOĞRU: HABITUS/GESTUS
ŞİDDETE GÜLMEK: GELENEKSEL TÜRK TİYATROSUNDA ŞİDDET VE MİZAH
TÜRK EDEBİYATINDA ‘MANZUM TİYATRO’ FORMUNUN DOĞUŞU
KÖY SEYİRLİK OYUNLARI, SEYİRLİK UYGULAMALARIYLA 51 YILLIK BİR AMATÖR TOPLULUK: ANKARA DENEME SAHNESİ VE UYGULAMALARINDAN İKİ ÖRNEK: BOZKIR DİRLİĞİ VE GERÇEK KAVGA
ERKEK, KADIN, ŞİDDET VE SAM SHEPARD
COMMEDIA DELL’ARTE ETKİSİNDE ÜÇ OYUN BEŞ YORUM
BECKETT’DEN ÖNCE IBSEN
Yaşamını Tiyatro Serüvenine Adamış Bir Cumhuriyet Kadını: Ülker KÖKSAL’la Tiyatro Üzerine Bir Söyleşi
Cilt: 23 - Sayı : 23
Ibsen To Beckett Vıa Shaw Shaw Dolayiminda ibsen'den Beckett'e
İBSEN’DEN BECKETT’E: YIKIM ÖNCESİ VE SONRASI
İbsen, Beckett ve Shepard: Üçgenlerin Gücü
İBSEN’DEN BECKETT’E UZAMIN DÖNÜŞÜMÜ
BECKETTYEN KARAKTER YARATIMI
İBSEN VE ÇEHOV TİYATROSUNDA KOMİK VE TRAJİK
ÇEHOV’DAN BECKETT’E KÖPRÜ SÖZCÜKLER
BECKETT’TEN ÖNCE İBSEN
TÜRKİYE’DE İBSEN
İBSEN’DEN BECKETT’E BELLEĞİN TEMSİLİ
BECKETT VE ESTETİK ŞOK
İBSEN KADINLARI İÇİN SONRA BİR HAYAT VAR MI?
POZİTİF YOLDAN NEGATİF YOLA: BECKETT DRAMATURJİSİNDE İNDİRGEMECİ VE ANALİTİK STRATEJİLER
“BİR BECKETT OYNAMAK” OYUNUNUN SAHNELENME SÜRECİ
BECKETT’İN İLK OYUNLARINDA SÖZÜN ANLATIMSAL TEMSİLİ
2006
Cilt: 22 - Sayı : 22
KENDİNDEN BAŞKA BİRİNİ OYNAMAYI ÖĞRENME SÜRECİNDE SANATSAL BİR ARAÇ OLARAK DOĞAÇLAMA
OYUN KAVRAMI’NDAN DRAMA’YA DRAMA’DAN DRAMATİK EĞİTİM’E FROM
Radyoda Teatrallik ve sinestezi Theatricality and Synesthesia in Radio Plays
Oyun Kişisini Tanımak/Anlamak
A.I.D.S.
İntihar
Anneler ve Kızlar
Cilt: 21 - Sayı : 21
GÜNÜN ADAMI ÜZERİNE GÖSTERGEBİLİMSEL BİR İNCELEME
PERFORMANS SANATI: NIETZSCHE’NİN KEHANETİ
ÖĞRETİ OYUNU DÜŞÜNCESİ VE ÖNLEM
Oğuz Atay’ın Oyunlarla Yaşayanlar Oyununda Teatrallik
Satıcının Ölümü okuma stratejisi; ikili karşıtlık/ birliktelik- yan yanalık
2005
Cilt: 19 - Sayı : 19
Arnold Wesker’in Dünyası ve Son Oyunlarından İki Örnek: Boylam ve İnkâr
Kusursuz Sahne ve Kostüm Tasarımlarının Yaratıcısı Fabià Puigserver
Yapısalcı Bir Okumayla Sam Shepard’ın Vahşi Batı Adlı Oyununun Çözümlemesi
SUSAN GLASPELL’IN ÖNEMSİZ ŞEYLER’İNİN ÖNEMİ
Sam Shepard’ın Gömülü Çocuk Adlı Oyununda Uzam ve Zaman
İngilizceden Çevirenler: Irmak Bahçeci
Slowamir Mrozek'den Oyunlar III
Mrożek ve Tango
Cilt: 20 - Sayı : 20
YENİDEN KURULAN GEÇMİŞ: ÜLKÜ AYVAZ’IN OYUNLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME
TEKİNSİZ TEATRALLİK / SAHNE-DIŞI’NIN TEMSİLİ: EURYDİKE OLARAK BECKETT OYUNLARI
SAHNEDEKİ KÜLTÜREL TRAVMA: OYUNLARLA YAŞAYANLAR
ÇOCUK ŞARKILARI ÜZERİNE BİR İNCELEME
ANADOLU KÖY SEYİRLİK OYUNLARININ OSMANLI ŞENLİKLERİNE ETKİSİ
GÜNGÖR DİLMEN'LE SÖYLEŞİ
Performer1 Jerzy Grotovvski İNGİLİZCEDEN TÜRKÇEYE ÇEVİREN Barış Yıldırım Eren Buğlalilar
Bedensel Mim ve Etienne Decroux
Bonjour, MONSİEUR
Orijinallik
2004
Cilt: 18 - Sayı : 18
Ses ve Oyuncu Voice And Actor
Anton Çehov'un Martı Oyununda Yapısalcı Yöntem Açısından Bir Gösterge Olarak "Tekrarlar"
Tennessee Williams'ın Kısa Oyunlarında "Çürümüş Dünya" ve "Kaçak Benlik" Metaforları The Metaphors of "Corrupted World" and "Fugitive Self” in the Short Plays of Tennessee Williams
Tom Stoppard's Arcadia: A Postmodernist/ New Historicist Reading of the Play Tom Stoppard'ın Arcadia Adlı Oyununun Postmodern/ Yeni Tarihselci Bağlamda Okunması
Tuncer Cücenoğlu’nun Oyunlarında Durumlar ve Soyutlamanın Getirdiği Evrensel Açılımlar: Helikopter, Çığ, Şapka ve Matruşka
Maya Uygarlığından Bir Tiyatro Örneği :Rabinal Achi Veya Xajoj Tun A Theatre Example from Maya Civilization:Rabinal Achi or Xajoj Tun
2003
Cilt: 17 - Sayı : 17
Dramatik Eğitim: Amaç mı? Araç mı? Dramatic Education: Aim or Medium?
Tragedya Oyunun(un) Sonu: Oidipus'un Tahtında Kör Hamm(let) Tragedya ve "Geç Kalma" Ontolojik ve Epistemolojik bir Yaklaşım The End Game of Tragedy: Blind Hamlet on the Throne of Oidipus Tragedy and
Tiyatromuzun Modern Tiyatroyla Kesişmesi Yolunda Gelenekselin Önemi ve Baltacıoğlu'ndan Bir Deneme: Kafa Tamircisi The Significance of the Traditional Toward an Intersection of the Turkish Theatre an
Yapısalcı Yöntem ve Uygulama Alanları Structuralism and Its Application
Sahne Tasarımında Dramatik Aksiyonun Belirleyiciliği Dramatic Action as a Determinant of Stage Design
Cilt: 16 - Sayı : 16
Tekinsiz Tiyatro: Sahibinin Sesi / Sevim Burak'ın Metninde Tekinsiz Teatrallik ve Minör Ses'in Temsili Theatre of the Uncanny: His Master's Voice /The Uncanny Theatricality and The Representation of
Güngör Dilmen’in Oyunlarında “Mitolojik, Tarihsel ve Fantastik Olan”ın Kullanımı
Batı Tiyatrosuyla Geleneksel Tiyatromuzu Bireştirme Çabalarından İki Örnek: Eşeğin Gölgesi ve Şahları da Vururlar Two Patterns for Efforts of Synthesizing Western Theatre with our Traditional Theatre
Oktay Rifat'ın Yağmur Sıkıntısı ve Auguste Strindberg'in Matmazel Julie Adlı Oyunlarını Birlikte Okumak Reading Rifat's Yağmur Sıkıntısı with Strindberg's Miss Julie
Grotesk Anlatım ve Türk Oyun Yazarlığında Kullanımı Grotesque Discourse and its Usage in Turkish Playwriting
Oyunlarla Müzik La Musique par L'Intermédiaire des Jeux
Cilt: 15 - Sayı : 15
Derinlikli fiziksel devinimin önemi ve birbirinin devamı iki usta: K.S. Stanislawski, J. Grotowski K. S. Stanislawski und J. Grotowski - zwei Meister des Theaters: über die Wichtigkeit der physisch
Modern sonrasında dramatik metinler Dramatic Texts in Postmodern Period
Absürd Tiyatroda İroni The Irony of Absurd Theatre
Albert Camus'nün Yanlışlık Adlı Oyununda Kişiler Ve Uzamlararası Karşıtlıklar The Disagreements Among The Characters and Settings in The Play Cross Purpose by Albert Camus
Tiyatro Kuramının Başlangıcından Modern Döneme Tragedyanın Algılanışı The Perception of Tragedy: From Its Beginning to Modern Times
2002
Cilt: 14 - Sayı : 14
Tanzimat Dönemi Oyun Yazarliginda Batililasma Olgusu The Notion of Westernization in the Tanzimat Period Playwriting
Melodram, Beden ve Gülnihal
Halide Edip Adivar'in Maske ve Ruh'u La máscara y el espíritu de Halide Edip Adivar
Dramaturgi ve "Sehrazat'in Oyunu"nun Dramaturgisi Üzerine Notlar Dramaturgy and Dramaturgical Notes On "The Play Of Sehrazat"
Oyun Içinde Sarki Ve Türküler Songs Within Plays
Cilt: 13 - Sayı : 13
Theatrical Movements During the Period Between 1960-1970
Absürd'den Geleneksel'e Genç Oyuncular Deneyimi: Tavtati Kütüpati ve Vatandas Oyunu The Experience of Genç Oyuncular (The Young Players) from Absurd to Traditional: Tavtati Kütüpati and Vatandas Oyun
Türkiye Tiyatrosunda Romantik Karakterler Romantic Characters in Turkish Theatre Beliz Güçbilmez
Dramaturjik Açidan Mekanin Önemi ve Ocak ve Yagmur Sikintisi Oyunlarinda Mutfak Mekaninin Kullanimi The Importance of Space in terms of Dramaturgy and The Usage of Kitchen in Ocak and Yagmur Sikintis
1970 Sonrasi Çagdas Türk Tiyatrosunda Çatisma Yaratan Bir Unsur Olarak Töre Custom As a Component Which Creates Conflict In Turkish Contemporary Theatre After The 1970's.
Behçet Necatigil'in Radyo Oyunlarinda Geçmis Izlegi The Past Theme in The Radioplays of Behçet Necatigil
1995
Cilt: 12 - Sayı : 12
GELENEKSELDEN BATI'YA TÜRK TİYATROSU
CUMHURiYET DÖNEMİNDE TİYATROLARIN KURUMLAŞMASı
ÇOK PARTİLİ DÖNEMDE TİYATRO ORTAMI VE KİMLİK ARAYIŞI
MEDDAH-AVRUPA VE DOGU TİYATRO GELENEGİNİN BAGLAMINDA TEK OYUNCULU MEDDAH TÜRK TİYATROSU
ORTAOYUNU
TÜRK TİYATROSU'NUN KUT -TÖRENSEL KAYNAKLARI VE KÖYLÜ TİYATROSU
ŞAMAN AYİNİ- YENİDEN YAPıLANMA DENEYİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DİL VE TARİH-COGRAFYA FAKÜLTESİ TİYATRO BÖLÜMÜ OYUN ÇALIŞMALARINDA DANS UYGULAMALARI
TÜRKLERDE DİNİ DANSLAR
MODERN TÜRK TİYATROSUNDA ARAYIŞ VE GELİŞMELER
TİYATRO ALANINDA POLONYA.TÜRKİYE İLİŞKİLERİ
TEAT OF TROYAi
KARDEŞLİK TÖRENİ (SAMAH)
DRAMATiK KÖYLÜ OYUNLARI ERKEK OYUNLARI
DRAMATiK KÖYLÜ OYUNLARI KIZ OYUNLARI
ÇAGDAŞ TÜRK TİYATROSU MÜZİGİNİN GELENEKSEL KAYNAKLARI
1993
Cilt: 10 - Sayı : 10
CUMHURİYET'İN 70. YILDÖNÜMÜNDE KİMLİĞİNİ .BULAMAMIŞ TÜRK TİYATROSU VE KÜLTÜR BAKANLIĞI
CUMHURİYET'İN 70. YILINDA TİYATROMUZ
CUMHURİYET DÖNEMİ TİYATROSUNUN BİR AYDIN YAZARI: SEDAT VEYİS ÖRNEK
SHAKESPEARE GÜNLERİ
SHAKESPEARE'İN IV. 'HENRY." OYUNUNDA POLİTİKA, KOMEDİ VE İNSANLIK KOMEDYASI
TROILUS VE CRESSIDA: BOZUK DÜZENDE "SAVAŞ VE "AŞK"
KRALI ÖLDÜRMEK: BİR POLİTİK TRAJEDİ OLARAK MACBETH
SHAKESPEARE'DE CİNSEL MİZAH
MUSİKİ AŞKI BESLİYORSA EĞER
SHAKESPEARE'DE COŞKU
SHAKESPEARE OYUNLARINDA SAHNEDE HAREKET OLUŞMASI
SHAKESPEARE'İN OYUNLARINDA DOĞA VE DOĞA ÜSTÜ GÜÇLER
1992
Cilt: 9 - Sayı : 9
DOGAÇLAMALI GÜNLER
IMPORTANCE OF THE IRISH DRAMATIC MOVEMENT
THE THEATRE OF THE ABSURD AND JEAN GENET
ROMANTİK OYUNLARDA AK - KARA KARŞITLIGI
ANTONIN ARTAVD: HIS LIFE, MEXICO AND BALı EXPERIENCE S
OYUN KtŞtLERtNtN YAŞAMı
ALMANYA NOTLARI 1
CALDERON VE TRAJEDİLERİNDE NAMUS VE ŞEREF TEMASI
PINTER'IN KADINLARI
GOETHE'NİN 'TİYATROCULUGU
EMREM YUNUS'UN MÜZİGİ ÜZERİNE
TURGUT ÖZAKMAN'IN OYUN YAZARLIGININ İKİNCİ DÖNEMİ
1988
Cilt: 8 - Sayı : 8
ÇAĞDAŞ TÜRK TİYATROSUNDA lKİ KİŞİLİK OYUNLAR
THE COMMUNICATIONPROCESS IN TURKISH TRADITIONAL PERFORMANCES.
ALTERNATİF TİYATRO SERÜVENİ
THE STIFLING OF THE HUMAN SPIRlT AS PORTRAYED BY THE PLAYWRIGHTS SAM SHEPARD AND DAVID RABE
IDENTITY, CHOICE AND PERFORMANCE RITUALS IN JOHN BARTH'S "LOST IN THE FUNHOUSE" AND SAM SHEPARD'S "ACTION" AND "COWBOY MOUTH"
MODERN OYUNLARDA DEĞER DEĞİŞİMİNİN YARATTIĞI İKİLEMLER
LUIGI PIRANDELLO VE 6tR YAPISALOI UYGULAMA DENEMESİ
TİYATROYA BAĞIMSIZ KURUMLAR ARACILlĞI İLE YARDIMA BİR ÖRNEK: ARTS COUNCIL
1932-1951 YILLARI ARASINDA HALKEVLERİ TİYATRO ÇALIŞMALARI
1974-87 YILLARINDA D.T.C. FAKÜLTESİ TİYATRO BÖLÜMÜNDE HAZIRLANAN LİSANS VE LİSANSÜSTÜ TEZLER
1976
Cilt: 7 - Sayı : 7
ANKARA ÜNİVERSiTESİ'NDE TiYATRO EĞİTİMİ
DEVLET ELİYLE TİYATRO ÖĞRETİM VE EĞİTİMİ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİNDE TİYATRO EĞİTİMİ VE TİYATROMUZUN ÜNİVERSİTELERDEN BEKLEDİĞİ
TİYATRO ÖĞRETİMİNİN SORUNLARI
TOPLUMBİLİM AÇISINDAN TİYATRO
KOMEDYANIN EĞİTİCİ İŞLEVİ
TİYATRO YÖNETMENİNİN EGİTİMİ
OYUN YAZARININ EĞİTİMİ
ANKARA DEVLET KONSERVATUVARI TİYATRO BÖLÜMÜNDE EĞİTİM NASIL YAPILMAKTADIR-NASIL YAPILMALIDIR
KONUŞMA EGİTİMİ
TİYATRO YOLU İLE RUHSAL TEDAVİ "PSİKODRAMA"
İLK ÖĞRETİMDE TİYATRO
TiYATRO EĞİTİMİNDE MUSİKİ
ELEKTRONİK TİYATRO EĞİTİMİ
RADYO TİYATROSU EĞİTİMİ
PROF. DR. MELAHAT ÖZGÜ'NÜN BİOGRAFİSİ
TİYATRODA TARİHİ OYUNLAR ÜZERİNDE SİYASAL BİR ANALİZ DENEMESi
NİGAR HANIM VE TESİR-İ AŞK
1974
Cilt: 5 - Sayı : 5
MOLIERE'İN 300. Doğum Yıldönümü Anısına: MOLIERE
MOLİERE ve TÜRK KOD MEDYASI
AHMET VEFİK PAŞA'NIN MOLİERE ÇEVİRİLERİNDE ANLATIM NİTELİKLERİ
TÜRKİYE'DE MOLİERE
ALMANYA ve AVUSTURYA'DA MOLIERE'İ YAŞATANLAR
1973
Cilt: 4 - Sayı : 4
CUMHURİYET'İN ELLİNCİ YILINDA "SÖYLEV"İN SAHNE ÜZERİNDEKİ YORUMU
CUMHURİYET DÖNEMİ KADıN OYUN YAZARLARİ
KÜÇÜK BiR ANI'NIN BÜYÜK BiR İZİ DEVLET KONSERVATUVARI'NIN "KAMP ATEŞİ"
MAX REINHARDT'n 100. Doğum Yıldönümü Anısına: YİRMİNCİ YÜZYIL TİYATROSUNA İMZASINI ATAN YÖNETMEN: REINHARDT
1972
Cilt: 3 - Sayı : 3
CEVAT FEHMİ BAŞKUT Ölümünün Yıldönümünde
'POPÜLER' YAZAR CEVAT FEHMİ BAŞKUT
CEVAT FEHMİ BAŞKUT'UN OYUNLARINA KOMEDYA AÇISINDAN BİR BAKIŞ
"EVCİLİK OYUNU" ÜZERİNDE SAHNE ÇALIŞMASI
TİYATRONUN İÇERİGİ VE SEYİRCİYE YÖNELİŞİ
ESKİ İSTANBUL'DA YUNAN SAHNESİ
ÇAGDAŞ HAMLET
SClDLLER'İN "WALLENSTEIN" TRAGEDYASINDA suç VE SUÇSUZLUK SORUNU
Ölümü'nün 100. Yıldönümünde: FRANZ GRILLPARZER'İN TİYATRO İLE İLİŞKİSİ
BİR TANZİMAT OPERETİ: "PENBE KIZ"
ENSTİTÜ ÇALIŞMALARI
1971
Cilt: 2 - Sayı : 2
TİYATRONUN KÜLTÜR NİTELİGİ
PİR SULTAN ABDAL OYUNU ÜZERİNE BİR İNCELEME
"AYAK-BACAK FABRİKASI"NI SAHNEYE KOYARKEN ZORUNLU DÜŞÜNCELER
ESKİ İSTANBUL'DA FRANSIZ SAHNESİ
MİKADONUN ÇÖPLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
ÇİN TİYATROSU TARİHSEL GELİŞMESİ VE ÖZELLiĞİ
"EMPEDOKLES'İN ÖLÜMÜ" HÖLDERLİN'İN İLK VE SON TRAGEDYASI
ZUR GEGENWARTIGEN SITUATION DER ÖSTERREICHISCHEN THEATER
AVUSTURYA TİYATROSUNUN GÜNÜMÜZDEKİ DURUMU
ESKİ BİR KARAGÖZ FASLI: ÖDÜLLÜ YA DA KARAGÖZ'ÜN PEHLİVANLlĞI
ENSTİTÜ ÇALIŞMALARI: HABERLER
1970
Cilt: 1 - Sayı : 1
TİYATRO BİLİMİ
TİYATRODA 'AÇIK BİÇİM' VE TÜRK TİYATROSU BAKIMINDAN ÖNEMİ
ORTA OYUNU'NDA "YABANCILAŞTIRMA" KAVRAMI
"KURBAN" ÜZERİNE BİR İNCELEME
DARÜLBEDAYİ'İN OYUN SEÇİMiNDEKİ TUTUMU ÜZERİNE NOTLAR
ALİ BEY VE ÇINGIRAK
LUİGİ PİRANDELLO
ISSN:
1300-1523
Başlangıç:
1970
Yayıncı:
Ankara Üniversitesi
21.2b
6.6b
Dergi Detay