İSPANYA’NIN ALTIN ÇAĞINDA SEVİLYA KENTİNİN İSPANYOL SANATINDAKİ YERİ

15.yy’ın sonundan itibaren  İspanya kıtalararası bir imparatorluğa dönüşmüştür. Bu değişimin merkezi Sevilya şehri olmuştur. Yeni fethedilen topraklardan gelen servet bu şehirde yeni bir yapılaşmaya ve sanat ortamının doğmasına sebep olmuştur. İspanya İmparatorluğunun siyasi, ekonomik ve sanatsal anlamda yükseldiği bu döneme “Altın Çağ” denilmiştir. Sevilya bu çağda, hem ekonomik hem de sanatsal açıdan çok önemli bir rol oynamış ve İspanyol sanat tarihine yön veren şehir olmuştur. Sevilya’da ortaya çıkan ekonomik ve sosyolojik gelişmeler poliktik güç de yaratmıştır.  Bütün bunların toplamı sanatsal ve kültürel bir gelişmeye sebep olmuştur. Velazquez, Zurbaran ve Murillo gibi Barok resmin üç önemli ressamının bu şehirde ortaya çıkmasını sağlamıştır. Bu da sanat ve oluştuğu koşulları ortaya koymakta iyi bir örnek oluşturmaktadır.

PLACE OF THE CITY OF SEVILLE IN SPANISH ART DURING THE GOLDEN AGE OF SPAIN

By the end of the 15th century, Spain had been transformed into an intercontinental empire, Seville being the epicenter of this change.The wealth from newly conquered territory was caused a new formation and  the birth of art scene. The era in which the Spanish Empire rose up in politics, economy and art was called, "The Golden Age." In this age, Seville played an important role in both the economy and art, becoming the city that determined the course of art history in Spain. Economic and sociological growth of Seville created also a political power. And all these conditions caused artistic and cultural progress as well. This provided the appearance of tree important painters in this city such as Velazquez, Zurbaran and Murillo. And It is a good example for the art and the conditions that brings out the art.

___

  • Gabriele Finaldi, Murillo & Junstino de Neve, The Art of Friendship, Museo Nacional del Prado, Fundacion Focus-Abengoa, Dulwich Picture Gallery, Madrid/ Seville, London, 2012
  • Henry Kamen, Golden Age Spain, Palgrave Macmillan, Basingstoke,2005
  • Henry Kamen, Phillip of Spain, Yale University Press,New Haven, 1998
  • http://www.artic.edu/aic/collections/artwork/80084 13.12.2018
  • http://www.britannica.com/EBchecked/topic/390556/Juan-Martinez-Montanes 08.12.2012
  • http://www.hispanidad.info/contratahisp.htm -08.12.2012
  • http://www.insacan.org/rabasih/rabasihsede.html
  • http://www.luminarium.org/encyclopedia/charles5.htm -10.12.2016
  • http://www.wga.hu/frames-e.html?/bio/m/montanez/biograph.html -08.12.2012
  • https://www.museodelprado.es/en/the-collection/art-work/hercules-and-the-hydra/acf05ecf-3314-4de1-b86a-78a192dcebfd 13.12.2018
  • Johathan Brown, Zurbaran, Harry N. Abrams, Inc., Punlishers, New York, 1991
  • Norbert Wolf, Velazquez, Taschen, Köln, 2005
  • Philip Troutman,Velasquez, Spring Art boks, Londra, 1966