Fahrenheit 9/11 Belgeselinin İletişimsel Eylem Kuramı ve 5 Basamaklı Etik Çözümleme Modeline Göre Analizi

Etik kavramı ve Habermas’ın iletişimsel eylem kuramından yola çıkarak Fahrenheit9/11 belgeselinin analiz edildiği çalışmanın birinci bölümünde etik ve ahlak kavramları tanımlanarak, aralarındaki farklar ortaya konmuş; etikle ilgili çeşitli yaklaşımlara değinilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, Habermas’ın, “simgelerle sağlanan bir etkileşim” olarak tanımladığı iletişimsel eylem kuramı incelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde çalışma boyunca incelenen kavramlar çerçevesinde Fahrenheit 9/11 belgeseli ayrıntılı olarak analiz edilmiştir. Habermas’ın iletişimsel eylem kuramı, korku çekiciliği, simgesel şiddet, 5 basamaklı etik çözümleme modeliyle analiz, televizyonda dramatikleştirme; bu bölümde kullanılan başlıklardır.

In the first section of the paper, ethics and morality terms and the differences between them are defined and various approaches on ethics are mentioned via Habermas’ theory of communication action and ethics. In the second chapter, theory of communication action which is characterized as the interaction provided by symbols by Habermas is studied. In the third chapter of the paper, the documentary Fahrenheit 9/11 is analysed detailed throughout the outline of the terms mentioned in the research. Theory of communicative action, threat appeals, symbolic violence, 5 stepped ethics analysis model, dramatizationon television are the headlines displayed in this section.

___

  • Bayrak Kök, S. (2001) İş Ahlakı Ve Sosyal Sorumluluk, Beta Yayınevi, İstanbul.
  • Belsey A. Chadwick R.(1998) Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Damlapınar,Z.(2005) Medya ve Siyaset İlişkileri Üzerine, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Eralp,A.(1997) Devlet, Sistem ve Kimlik Uluslararası İlişkilerde Temel Yaklaşımlar, İletişim Yayınevi, İstanbul.
  • Esslin,M.(1991) Televizyon Beyaz Camın Arkası, çev.Murat Çiftkaya, Pınar Yayınları,İstanbul.
  • Habermas,J.(2001) İletişimsel Eylem Kuramı,çev.Mustafa Tüzel,Kabalcı Yayınları,İstanbul.
  • Hüseyin K.(2004) Bourdieu Medyaya Karşı Medya: İşbirlikçi, Zorba ve Çığırtkan, Papirüs Yayınevi, İstanbul.
  • Matelski,M.(2000) Tv Haberciliğinde Etik, çev. Bahar Öcal Düzgören,YKY,İstanbul. Mutlu,E.(1999) Televizyon ve Toplum, TRT Yayınları,Ankara.
  • Parkan,M.(2004) Brecht Estetiği ve Sinema, Don Kişot Yayınları, İstanbul. Pazarcı,H.(2003) Uluslararası Hukuk, Turhan Kitabevi,Ankara.
  • Pieper,A.(1999) Etiğe Giriş, çev.Veysel Atayman,Gönül Sezer,Ayrıntı Yayınları,İstanbul. Sabuncuoğlu,Z. (2004) İşletmelerde Halkla İlişkiler, Ezgi Kitabevi,Bursa.Soygüder,Ş.(2003) Eyvah Paparazzi,Om Yayınevi,İstanbul.
  • Türkoğlu N. Öztürk M. ve Aymaz G.(2004) Kentte Sinema Sinemada Kent,Yeni Hayat Yayıncılık, İstanbul.
  • Tokgöz,O.(2006) Temel Gazetecilik,İmge Kitabevi,Ankara. http://www.yasemininceoglu.com/ Page=11&id=200&islem=oku (E.T. 1.4.2012)
  • http://www.izinsizgosteri.net/asalsayi113/yilmaz.yildirim_113.html (E.T. 1.4.2012)
  • http://www.izinsizgosteri.net/asalsayi113/yilmaz.yildirim_113.html) (E.T. 1.4.2012)
  • http://www.kimkimdir.gen.tr/kimkimdir.php?id=2814 (E.T. 1.4.2