İlhami Güler'in Kur'ân Hakkındaki Görüşlerinin Kur'ân ve İslâm Dini Açısından Değerlendirilmesi

Bu çalışma Kur’ân’ın Mahiyeti ve Yorumu adlı çalışması çerçevesinde İlhami Güler’in Kur’an hakkındaki düşünce ve iddialarını tahlil etmeyi amaçlamaktadır. Yazarın ilham kaynağı olarak gördüğü bu eseri, farklı zaman dilimlerinde kaleme aldığı üç kısa yazısından meydana gelmektedir.
Anahtar Kelimeler:

İlhami Güler, Kuran, İslam

Evaluation of the İlhami Güler’s Vıews on the Qur'an in Terms of Qur’an and the Islamıc Relıgion

___

  • Aydın, Mustafa. “İ’tizâl, Tarihselcilik ve İslâm”. marife, sy 3 (k 2003): 371-77.
  • Beğavî, Ebu Muhammed Muhyissünne el- Hüseyin b. Mesûd el-Ferra. Meâlimu’t-tenzîl. Riyad: Dâru Tayyibe, 1997.
  • Cessâs, Ahmed b. Ali Ebû Bekir er-Râzî. Şerhu muhtasaru’t-Tahavî. Dâru’l-Beşâiri’l-İslâmiyye ve Dâru’s-Sirâc, 2010.
  • Çimen, Adem. “Ceza İnfaz Kurumlarında Sosyalleşme ve Islah İlişkisi”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2 (2015): 159-88.
  • Fayda, Mustafa. “Ömer”. İçinde Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, 34:51-53. İstanbul: TDV Yayınları, 2007.
  • Güler, İlhami. Kur’ân’ın Mahiyeti ve Yorumu. Ankara: Ankara Okulu Yayınları, 2018.
  • Gürsoy, Kenan. “Laiklik”. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, 27: 60. Ankara: TDV Yayınları, 2003.
  • İsfehânî, Râgıb. el-Müfredât fî Garîbi’l-Kur’an. Kahire: el-Mektebetu’t-Tevfîkiyye, 2003.
  • Gökberk, Macit. Felsefe Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1996, 8. Basım
  • Görgün, Tahsin. Tarihselcilik, İstanbul: Tirekitap, 2022.
  • Kazıcı, Ziya. İslâm Müesseseleri Tarihi. İstanbul: Kayıhan Yayınları, 1991.
  • Kotan, Şevket. “İslâm Geleneğinin Dönüşümü ve Tarihselcilik Sorunu”, Bilimnâme: Düşünce Platformu 6/3 (2004) 117-129.
  • Kotan, Şevket. "Kur’ân’ı Anlama ve Yorumlamada Tarihselci Yaklaşımlar ve Sorunları", Dinî Hükümlerin Kaynağı ve Dinî Metinlerin Anlaşılması Konusundaki Çağdaş Yaklaşımlar Çalıştayı (18-19 Aralık 2009), Ankara: TDV İslâm Araştırma Merkezi Yayınları, 2010, 405-456.
  • Kotan, Şevket. Kur’ân ve Tarihsellik Üzerine, İslâmî İlimler Dergisi, 1/2 (Güz 2006), 79-92.
  • Kurtubî, Ebû Abdillah Muhammed b. Ahmed. el-Câmi li Ahkâmi’l-Kur’an. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 2004.
  • Maturidî, Ebû Mansur Muhammed. Te’vîlâtu’l-Kur’an. Beyrut-Lübnan: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 2005, 1. Baskı.
  • Öztürk, Mustafa. Kur’an’ın Tarihsel Bir Hitap Oluş Keyfiyeti, İslâmî İlimler Dergisi I/2 (2006), 59-78.
  • Öğüt, Salim. “Kur’ân-ı Kerim’de Mahallî Hükümler Meselesi” Üzerine Bir Değerlendirme, İslâm Hukuku Araştırmaları Dergisi 8 (2006), 11-38.
  • Öğüt, Salim. “Kur’ân’ın Tarihsel Bir Hitap Oluş Keyfiyeti” Başlıklı Yazı Üzerine, İslâmî İlimler Dergisi 2/1 (Bahar 2007), 221-244.
  • Paçacı, Mehmet. “Oryantalizm ve Çağdaş İslâmcı Söylem” islamiyât 4/4 (2001), 91-110.
  • Semerkandî, Ebu’l-Leys Nasr b. Muhammed. Bahru’l-ulûm. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 1993, 1. Baskı.
  • Serahsî, Muhammed b. Ahmed b. Ebî Sehl Şemsü’l-Eimme. el-Mebsût. 30 c. Beyrut: Dâru’l-Ma’rife, 1993.
  • Taberî, Ebû Cafer Muhammed b. Cerîr. Câmiu’l-beyân an te’vîli âyi’l-Kur’an. Beyrut: Müessesetü’r-Risâle, 2000, 1. Baskı.
  • Tatar, Burhanettin. Kırpık Hafıza ve Kırılgan Bilincin Üç Öyküsü: Tarih, Tarihsellik, Tarihselcilik, Milel ve Nihal, 16/2 (2019), 265-278.
  • Yıldırım, Celal. Ahkâmu’l-Kur’an. İstanbul: Bahar Yayınevi, 1971.
  • Zemahşerî, Ebu’l-Kasım Carullah Mahmud b. Ömer b. Ahmed. el-Keşşâf an hakâiki gavâmidi’t-tenzîl ve uyûni’l-ekâvîl fî vücûhi’t-te’vîl. Beyrut: Dâru İhyâi’t-Turâsi’l-Arabiyyi, 1997.
  • Zürkânî, Muhammed Abdulazîm. Menâhilu’l-İrfân fî Ulûmi’l-Kur’ân, Beyrut-Lübnan: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 1988.
  • https://www.aa.com.tr/tr/dunya/insanlik-tarihinin-kara-lekesi-ikinci-dunya-savasi https://tr.wikipedia.org/wiki/II._D%C3%BCnya_Sava%C5%9F%C4%B1 (Erişim:17 Mayıs 2022).
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Irak_Sava%C5%9F%C4%B1 (Erişim:17 Mayıs 2022).
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Laiklik (Erişim: 30 Haziran 2022).