TÜRK HALK ÇALGI YAPIMCILIĞINDA YENİLİKÇİ DENEMELER; “CÜMBA”, “YAYLI BAĞLAMA”, “BAS KABAK KEMANE”, “KABAK TEKNELİ CURA”

Bu araştırma; çalgı yapımcıları tarafından kişisel çabalarla üretilen yeni/yenilikçi çalgıların tespit edilerek incelenmesini ayrıca organolojik ve icra özelliklerinin kayıt altına alınmasını konu almaktadır. Araştırmada; Kütahya/Tavşanlı yöresinde hem organolojik hem de icra özellikleri açısından mevcut Türk halk müziği (THM) çalgılarından çeşitli yönlerden farklılıklar gösteren özgün çalgıların varlığı tespit edilmiştir. Ardından alan araştırması kapsamında bu çalgıların yapımcısı ve icracılarına ulaşılarak kişisel görüşmeler gerçekleştirilmiş ve adı geçen çalgıların genel karakteristiklerinin (organolojik ve icra özellikleri) belirlenmesine yönelik çalışmalar yapılmıştır. Araştırma doğrultusunda; yörede, “Cümba” , “Yaylı Bağlama”, “Kabak Tekneli Cura” ve “Bas Kabak Kemane” adı verilen dört adet çalgının varlığı tespit edilmiş ve bu çalgıların kendilerine has karakteristikleri kayıt altına alınmıştır.

INNOVATIVE TRIALS IN MAKING TURKISH MUSICAL INSTRUMENTS; “CUMBA”, “BOWED BAGLAMA”, “BASS PUMPKIN VIOLIN”, “PUMPKIN HULL CURA”

This study aims to determine and examine new/innovative musical instruments made by instrument producers with individual efforts, and recording their organologic and performanceproperties. It has been determined that there are specific musical instruments that differ from the current musical instruments both in terms of organologic and performance properties in Kütahya/Tavşanlı area. In the scope of field study, the makers and performers of these new instruments have been contacted, and individual interviews have been made, and the generalcharacteristics (organologic and performance properties) of the abovementioned instruments have been determined. In the scope of the study, the existence of four instruments, “cumba”,“bowed baglama”, “bass pumpkin violin”, “pumpkin hull cura”, and the characteristics of these instruments have been determined. 
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi-Cover
  • ISSN: 2458-7915
  • Başlangıç: 2014
  • Yayıncı: İnönü Üniversitesi
Sayıdaki Diğer Makaleler

GÜZEL SANATLAR LİSELERİNDE KULLANILAN 9. SINIF PİYANO DERS KİTABINDAKİ TEKNİK ÇALIŞMA VE İLGİLİ PİYANO ESERLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ / INVESTIGATION OF FINE ARTS HIGH SCHOOL CLASS 9 USED IN THE RELATIONSHIP BETWEEN THE TECHNICAL STUDIES PIANO

Yasemin KARATAŞ, Barış TOPTAŞ

PROF. DR. ALÂEDDİN YAVAŞCA’NIN ESERLERİNİN ESTETİK TEMELLERİ: ÖZ-BİÇİM İLİŞKİSİ, TEM İLERLEMELERİ / AESTHETIC FOUNDATIONS OF THE WORK OF PROF. DR. ALÂEDDIN YAVAŞCA: ESSENCE-FORM RELATIONSHIP AND THEMATIC TRANSFORMATION

Nesrin FEYZİOĞLU

TÜRKİYE’DEKİ SES VE ŞAN EĞİTİMİNİN KÖKEN KAYNAKLI ALGIDA YARATTIĞI KAVRAM KARMAŞASI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME VE YAKLAŞIM ÖNERİLERİ

Sibel POLAT

GTSM BAĞLAMINDA SAZ MÜZİĞİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR / PROBLEMS AT SAZ MUSIC IN THE CONTEXT OF GTSM

Yılmaz KAHYAOGLU

KURULUŞUNDAN GÜNÜMÜZE KADAR GEÇEN SÜREÇTE TRT ERZURUM RADYOSU TÜRK HALK MÜZİĞİ ÇALIŞMALARINA GENEL BİR BAKIŞ / A GENERAL VIEW ON TRT ERZURUM RADIO TURKISH FOLK MUSIC WORKS IN THE PROCESS FROM ITS ESTABLISHMENT UNTIL TODAY

Sinan HAŞHAŞ, Mehmet Raci Alcan

TÜRKİYE’DE ALTMIŞ SEKİZ KUŞAĞI DÜNYA ALGISININ POPÜLER MÜZİĞE YANSIMASI / REFLECTION OF SIXTY EIGHT GENERATION WORLD PERCEPTION TO POPULAR MUSIC IN TURKEY

Banu Mustan DÖNMEZ

TÜRK HALK ÇALGI YAPIMCILIĞINDA YENİLİKÇİ DENEMELER; “CÜMBA”, “YAYLI BAĞLAMA”, “BAS KABAK KEMANE”, “KABAK TEKNELİ CURA”

Sinan HAŞHAŞ, Ünal İmik

İLK VE ORTA ÖĞRETİM MÜZİK KİTAPLARINDA TÜRK HALK MÜZİĞİ ESERLERİNİN İÇERİK ANALİZİ / PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION MUSIC BOOKS IN TURKISH FOLK MUSIC CONTENT ANALYSIS OF WORKS

Barış TOPTAŞ, Emirhan GÜLER

MÜZİĞİN İNSANLAR VE ÇEŞİTLİ CANLILAR ÜZERİNE ETKİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ / EVALUATING THE EFFECTS OF MUSIC ON HUMANS AND VARIOUS LIVING CREATURES

Selin OYAN, Baybars SAĞLAMTİMUR