TOPLUMSAL BAKIŞ AÇISIYLA EĞLENCE SEKTÖRÜ MÜZİSYENLİĞİ

Günümüzde, eğlenceye sektörü müzisyenliğinin toplum içerisindeki bireyler tarafından nasıl bir değerlendirmeye tabi tutulduğu merak konusudur. Eğlence sektörü müzisyenlerine yönelik toplumsal bakışı tespit etmek amacıyla hazırlanana bu araştırmanın mevcut durumu ortaya koymayı hedeflemesi bakımından betimsel bir nitelik taşıdığı söylenebilir. Konu hakkındaki temel veriler dijital ve yazılı kaynak taraması ile elde edilmiştir. Bireylerin konu ile düşüncelerine yönelik verilerin toplanmasında ise anket tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırmanın evrenini Malatya ilinde farklı sosyo-kültürel ve ekonomik yaşam düzeylerinde yaşayan farklı yaşlarda ve cinslerdeki bireyler, örneklemini ise rastlamsal yöntemle belirlenen ve anket uygulaması yapılan 750 örneklem oluşturmaktadır. Araştırmada eğlence sektörü müzisyenlerinin toplumdaki bireyler arasında saygın bir yer edinmelerinde aldıkları mesleki eğitimin niteliği ve derecesinin, mesleki kazançlarının miktarının, mesleki beceri ve performans seviyesinin önemli olduğu ulaşılan sonuçlardan bazılarıdır.

___

  • • ALTAŞ Nurullah, (2003), Çok Kültürlülük ve Din Eğitimi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • • BOSSHART, L. & MACCONİ, I. (1998), “Defining entertaintment”, Communication Research Trends, Vol. 18, No: 3.
  • • FETTAHOĞLU, Selahattin, (2003), Konfüçyüs ve Öğretisi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi_s:322.
  • • KARASAR, N. (1984), Bilimsel Araştırma Metodu, Hacettepe Taş Kitapçılık, Ankara
  • • ÖZDEMİR, Nebi, (2005), Cumhuriyet Dönemi Türk Eğlence Kültürü, Akçay Yayınları, Ankara.
  • • TDK (Türk Dil Kurumu), (2005), Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
  • • ZİLLMANN, D. (2000), “The Coming of Media Entertainment”, Media Entertainment: The Psychology of its Appeal, Eds. D. Zillmann & P. Vorderer, Mahwah, New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates.