ALTERNATİF BİÇİMLENDİRME TAVRI VE MALZEME KULLANIMIYLA ANTONI TÀPIES

20. yüzyılın çağdaş sanat temsilcilerinden Antoni Tàpies; eserlerini taşist ve soyut dışavurumcu etkilerin görüldüğü biçimsel arayışlar ve deneysel pratiklerle oluşturmaktadır. Sanatçının, tuval zemini üzerinde oluşturduğu eserlerinin yanı sıra geniş malzeme ve nesnelerle bir araya getirdiği enstalasyonlarında ise Art Povera izleriyle karşılaşılmaktadır.Sanatçı anlatım biçimi ve ifade şeklini bütünleyen, farklı disiplinler aracılığıyla güncel işler sunmaktadır. Daha lirik ve dürtüsel fırça kullanımıyla dikkat çeken Antoni Tapies; soyut kompozisyonlarında imge ve sembollere yer vermektedir. Sanatçının eserlerinde sadeleşmiş formlar, tek rengin geçişleri, sıçratmalar, kalın boya dokuları sıkça karşılaştığımız öğelerdir. Araştırmada sanatçının eserlerinde gözlemlenen eser oluşturma biçimleri, bu ifade biçimlerinin birbirleri arasındaki ilişkiler, renk ve biçimlerin farklı varyasyonlarının etkileri, sanatçının eser örnekleri üzerinden değerlendirilecektir.

ANTONI TÀPIES WITH ALTERNATIVE SHAPING ATTITUDE AND MATERIAL USE

Antoni Tapies, one of the contemporary art representatives of the 20th century; his works are formed by formal searches and experimental practices in which there are tachist and abstract expressionist effects. In addition to the works created by the artist on the canvas floor, Art Povera traces are encountered in the installations brought together with wide materials and objects. The artist offers up-to-date works through different disciplines that complement the way of expression and expression. Antoni Tapies, which draws attention with the use of more lyrical and impulsive brushes, includes images and symbols in its abstract compositions. In the artist's works, simplified forms, transitions of one color, splashes, thick paint textures are the items we frequently encounter. In the research, the forms of work creation observed in the artist's works, the relationships between these forms of expression, the effects of different variations of colors and shapes will be evaluated through the artist's works.

___

  • KAYNAKÇA Antmen, A. (2008). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. Sel Yayıncılık:İstanbul.
  • Eroğlu, Ö. (2015). Modern Sanat. Tekhne Yayınları: İstanbul.
  • Eroğlu, Ö.(2001). Arte Povera. Nelli Sanat Evi: İstanbul.
  • Gökduman, D.(2018). Resim Sanatında 1940-1960 Yılları Arasında Soyut Dışavurumcu Akımlar. Journal of Awareness, Cilt / Volume:3, Sayı / Issue: Special, 2018, 235-256
  • Kuspit, D.(2006). Sanatın Sonu. Metis Yayınları: İstanbul.
  • Sözen, M.& Tanyeli, U.(2001). Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü. Remzi Kitabevi:İstanbul.
  • Taburoğlu, Ö. (2013). Resim, Söz ve Yazı. Doğu Batı Yayınları.
  • Tàpies, A. (2014). Sanat Pratiği. Dost Kitabevi: Ankara.
  • Uz, A, Uz, N. (2019). Yenilikçi Ve Yaratıcı Sanatın Önemli Temsilcisi: Eserleriyle Antoni Tapies. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi, Cilt 5, Sayı 9, s. 346-357.
  • Wolf, N.(2005).Dışavurumculuk(Ekspresyonizm).Remzi Kitabevi:İstanbul.