TRABZON KEŞAN BEZİ

Göçebe yaşayan Oğuzların Yörük ve Türkmen boyları karşılaştıkları diğer toplumlarla kendilerine ait karakteristik özelliklerini koruyarak medeniyetler arası etkileşimde bulunmuşlardır. Bu sayede kendilerini devamlı geliştiren ve yenileyen bir toplum olmuşlardır. Çok sayıda uygarlığa ev sahipliği yapmış Anadolu topraklarını vatan olarak seçmişlerdir.

TRABZON KEŞAN CLOTH

The Yoruk and Turkmen tribes of the nomadic Oghuz interacted with other civilations that they faced and at the same time they preserved their own characteristic features. Thus, they have become a society that constantly develops and renews itself. They have chosen Anatolian lands which hosted many civilizations as their homeland.

___

  • Akalın, Şükrü Halûk (Ed.) (2011). “Nokta”, Türkçe Sözlük, Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Begiç, Nurgül; Öz, Ceren (2019). “Trabzon ve Çevresinde Kullanılan Peştamal Dokumaları ve Günümüz Tasarımlarında Uygulanması”, Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, S. 21, s. 475-492, (https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/896031 [Erişim tarihi: 25.06.2022]).
  • Çoruh, Ebru; Binboğa, Elif Burcu (2021). “Geleneksel Kutnu Kumaşı Üzerine Deneysel Yüzey Tasarımları”, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi, S. 27, s. 131-143, (https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1845962 [Erişim tarihi: 25.06.2022]).
  • Karpuz, Haşim (1990). Trabzon. Ankara: Mas Matbaacılık.
  • Selçuk, Keziban; Yurttaş, Hüseyin (2020). “Doğu Karadeniz Bölgesi’nde Dokunan Geleneksel Kumaşlar Üzerine Bir Deneme”, Karadeniz Araştırmaları Enstitü Dergisi, S. 9, s. 35-47, (https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1172490 [Erişim tarihi: 15.05.2022]).
  • Turan, Şerafettin (1990). Türkiye İtalya İlişkileri I, Selçuklulardan Bizans’ın Sona Erişine. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Uğurlu, Aydın (1983). “Güzel Sanatlar Perspektifinde El Dokumacılığı”, Sanat Çevresi Dergisi, S. 22-26, s. 57.
  • Uğurlu, Aydın (1990). “Dokuma, Estetik ve Renklendirme”, Tekstil ve Makine Yıllığı Dergisi, S. 4, s. 130-139, (https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/137688 [Erişim tarihi: 15.05.2022]).
  • Uğurlu, Aydın (1997). “Dokuma”, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, (C. 1). İstanbul: Yapı Endüstri Yayınları.
  • Uğurlu, Senem (2021). “Geleneksel Anadolu Dokumalarında Çizgi ve İkonografisi”, Zeitschrift für die Welt der Türken (Journal of World of Turks), S. 2, s. 255-275, ZEITSCHRIFT FÜR DIE WELT DER TÜRKEN | Makale Yönetim Sistemi (dieweltdertuerken.org) [Erişim tarihi: 25.06.2022]).
  • Uğurlu, Senem (2021). “Geleneksel Dokumalarda Motif Desen Bağlantıları”, Kesit Akademi Dergisi, S. 7, s. 160-175, (https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1847796 [Erişim tarihi: 19.05.2022]).
  • Yağan, Şahin Yüksel (1978). Türk El Dokumacılığı. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • (https://kaivrosi.com/tr-us/blogs/gecmisten_gunumuze_pestemal/pestamalin-tarihcesi [Erişim Tarihi: 01.07.2022]).
  • (https://www.youtube.com/watch?v=ZfgSN3QcFYI [Erişim Tarihi: 01.07.2022]).
  • (https://www.instagram.com/p/Bzk0jMPJjR3/ [Erişim Tarihi: 01.07.2022]).
  • (https://www.gzt.com/jurnalist/karadeniz-kadininin-olmazsa-olmaz-aksesuari-kesan-2530551[Erişim Tarihi: 01.07.2022]).
  • (https://kaivrosi.com/tr-us/pages/hakkimizda [Erişim Tarihi: 21.06.2022]).