PEYAMİ SAFA’NIN KİTAPLARINA GİRMEMİŞ İKİ HİKÂYESİ: “RANDE-VU!” ve “YEŞİL ANADOLU’DA”

Türk edebiyatında daha ziyade romanlarıyla öne çıkan Peyami Safa, Türk hikâyeciliğinde de önemli bir mevkidedir. 1919 yılında ağabeyi ile beraber çıkardığı Yirminci Asır gazetesinde “Asrın Hikâyeleri” üst başlığı ile yazdığı hikâyeleri ile döneminde dikkatleri üzerine çekmiştir. Daha önce şiir ve roman denemeleri olmasına rağmen Mütareke dönemi ile birlikte ilk ününü “Asrın Hikâyeleri” ile bu türde kazanmıştır.

___

  • Avyazoğlu, Beşir (1998). Peyami: Hayatı, Sanatı, Felsefesi, Dramı. İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • Her Ay (Mart-Nisan 1937). “Peyami Safa diyor ki”. Her Ay, S. 1, s. 119-123.
  • İmzasız (Mart 1340). “Bugünkü Türk Kadınları”. Resimli Ay, S. 2, C. 1, s. 27-30.
  • İmzasız (22 Kânunusani 1919). “İaşe Meselesi”, Sabah, S. 10483, s. 2.
  • Karay, Refik Halid (29 Mart 1921). “Anadolu’da Bahar”, Peyam-Sabah, S. 833, s. 3.
  • Mehmet Ali (2 Ağustos 1919). “Mevad-ı Gıdaiye ve Sıhhat-i Umumiye”, Sabah, S. 10673, s. 2.
  • Şen, Can (Aralık 2008). “Peyami Safa’nın Hikâyeciliği Üzerine Bir İnceleme”. Türk Dili, S. 684, s. 577-581.
  • Tarancı, Cahit Sıtkı (1940). Peyami Safa: Hayatı ve Eserleri. İstanbul: Semih Lüfti Kitabevi.
  • Tekin, Mehmet (2014). Romancı Yönüyle Peyami Safa. İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • Toprak, Zafer (2014). Türkiye’de Kadın Özgürlüğü ve Feminizm (1908-1935). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Toprak, Zafer (2019). Türkiye’de Yeni Hayat: İnkılap ve Travma (1908-1928). İstanbul: Doğan Kitap.