HİLÂL KARAHAN’IN KIRK YAMA KIRK YARA’SINDA KADIN

Şair, yazar, çevirmen ve tıp doktoru Hilâl Karahan’ın Kırk Yama Kırk Yara’daki şiirleri kendi bedeni, kıyafeti, eğitimi, evliliği ve geleceği hakkında söz sahibi olamayan, fiziksel ve psikolojik şiddete maruz kalan, tecavüze uğrayan kadınların sesini taşır ve dramlarını yansıtır.

THE WOMEN IN FORTY PATCHWORKS FORTY WOUNDS OF HILÂL KARAHAN

Poet, writer, translator and medical doctor Hilal Karahan’s poems in Forty Patchworks Forty Wounds, convey the voices of women who have no words about their own body, clothes, education, marriage and future; who are exposed to physical and psychological violence; who are raped, and reflect their drama.

___

  • Atan, Meltem (2015). “Radikal Feminizm: ‘Kişisel Olan Politiktir’ Söyleminde Aile”. The Journal of Europe-Middle East Social Science Studies. October. Volume: 1. Issue: 2. s. 1-21.
  • Boym, Svetlana (2010). “Şairenin Ölümü”. Tırnak İçinde Ölüm-Modern Şairle İlgili Kültürel Mitler, (Çev. Emine Ayhan). İstanbul: Metis Yayınları. s. 249-309.
  • Butler, Judith (2014). Cinsiyet Belası-Feminizm ve Kimliğin Altüst Edilmesi, (Çev. Başak Ertü). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Güneş, Fatime (2017). “Feminist Kuramda Ataerki Tartışmaları Üzerine Eleştirel Bir İnceleme”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi-The Journal of International Social Sciences. C: 27. S: 2. s. 245-256.
  • Karahan, Hilâl (2017). Kırk Yama Kırk Yara. İstanbul: Yasak Meyve Komşu Yayınları.
  • Koşar, Emel (2017). “Rakamlara İndirgenen Hayatların Şiiri”. www.yenicikanlar.com.tr. [Erişim: 21.12. 2017].
  • Koşar, Emel (2019). “‘Herkes Kalbinin Kafesinde Yaşar, Yarasından Bakar Dünyaya’: Hilâl Karahan Şiiri”. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi. C: 12. S: 26. s. 440-448.
  • Woolf, Virginia (2012). Kendine Ait Bir Oda, (Çev. İlknur Özdemir). İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınları.