Sınıf Cevap Sistemleri için Oyunlaştırma Aracı: Kahoot!

Öğretim süreci boyunca öğrencilerden anında geri bildirim toplamak için kullanılan sınıf cevap sistemleri (SCS), geçmişte ve günümüzde farklı isimlerle altında kullanılmıştır. Bu isimlere örnek olarak soru-cevap sistemleri, öğrenci yanıt sistemleri, elektronik yanıt sistemleri veya bulut tabanlı sınıf yanıt sistemleri verilebilir. Bu çalışmanın amacı, dönüştürülmüş öğrenmeyi süreçlerinde kullanan eğitimcileri, öğrencilerin Kahoot kullanımı hakkındaki algıları hakkında bilgilendirmektir. Karma yöntem ile gerçekleştirilen araştırmaya 53 lisans ikinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Kahoot etkinliği ile ilgili hem nicel hem de nitel veriler, 9 haftalık dönüştürülmüş öğrenme uygulama sürecinin sonunda toplanmıştır. Çalışma sonucunda öğrenciler SCS’ninher ders kapsamında kullanılabileceğini belirtmişlerdir. Öğrenciler ayrıca öğrenme ortamlarında SCS kullanımının derse yönelik motivasyonu artırmanın ve eğlenceli bir öğrenme ortamı yaratmanın etkili bir yolu olabileceğinin altını çizmiştir. Bu nedenle, öğretmenlere, dönüştürülmüşöğrenmede sınıf etkinliklerine karar verirken SCSkullanmaları tavsiye edilebilir.

The Gamification Tool for the Classroom Response Systems: Kahoot!

Classroom response systems (CRS), which are used to gather immediate feedback from students throughout the teaching process, have been called by different names in the past and present. Examples of CRS implementations include question–answer systems, student response systems, electronic response systems, or cloud-based classroom response systems. The objective of this study is to inform educators who embrace flipped learning about students’ perceptions of the use of Kahoot. This study employed a mixed-method research approach with 53 sophomore students. Both quantitative and qualitative data about Kahoot activity were gathered at the end of a 9-week flipped learning implementation process. At the end of the study, the students stated that a CRS may be used within the scope of any lesson. Students also underlined that the use of CRS in learning environments could be an efficient way to increase motivation for the lesson and create an enjoyable learning environment. Therefore, teachers may be advised to use CRS when deciding on classroom activities in flipped learning.

___

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Cover
  • Başlangıç: 1986
  • Yayıncı: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanlığı
Sayıdaki Diğer Makaleler

Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları: Kariyer Uyum Yetenekleri Açısından Bir İnceleme

Ahmet AYAZ, Nurten KARACAN ÖZDEMİR

Sınıf Cevap Sistemleri için Oyunlaştırma Aracı: Kahoot!

Abdullah Yasin GÜNDÜZ, Buket AKKOYUNLU

Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesir Problemleri Çözme Sürecinde Kullandıkları Üstbiliş Becerilerinin İncelenmesi

Sevim SEVGİ, Melek ÇAĞLIKÖSE

Türkiye’deki Öğrencilerin Fen Okuryazarlığını Etkileyen Faktörler Nelerdir? PISA 2015 Verisine Dayalı Bir Hiyerarşik Doğrusal Modelleme Çalışması

Nurcan CANSIZ, Mustafa CANSIZ, Ulaş ÜSTÜN, Ertuğrul ÖZDEMİR

Dokuzuncu Sınıf İngilizce Dersinde Basamaklı Öğretim Programının Etkililiğine Dair Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi

Burhan ÜZÜM, Ata PESEN

Bir Öğretmen Değerlendirme Modeli Önerisi

İlkay Doğan TAŞ, Fatma BIKMAZ

Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Sitelerini Kullanım Amaçları, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Medya Okuryazarlıkları Arasındaki İlişkiler

Hacer ULU, Özlem BAŞ

Ağır ve Çoklu Yetersizliği (AÇYE) Olan Öğrencilerle Çalışan Öğretmen Adaylarına Verilen Dönütün İşbirlikçi Çalışma Becerilerine Etkisi

Eylem DAYI, Hatice Cansu BİLGİÇ, Merve ÖZDEMİR KILIÇ, Sümeyye OKYAR

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fizik ve Fizik Problemine İlişkin Yaklaşımlarının Metaforlar Aracılığı ile Belirlenmesi

Ali Rıza AKDENİZ, Seyhan ERYILMAZ TOKSOY

Örgütsel Güven Düzeyi ve Toksik Liderlik Davranışları İlişkisinde Örgütsel Bağlılığın Aracı Etkisi

Ömür ÇOBAN, Süheyla BOZKURT, Mustafa Hilmi ÇOLAKOĞLU