İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Zeka Oyunları Dersi ile İlgili Görüşleri

Bu çalışma ilköğretim matematik öğretmenlerinin, uygulanması oldukça yeni olan Zeka Oyunları dersi ilgili görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubunu 25 ilköğretim matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması deseni kullanılarak yapılan çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen ve açık uçlu sorulardan oluşan bir soru kâğıdı kullanılmıştır. Yöneltilen sorularda Zeka Oyunları dersinin matematik eğitimine ve matematiksel becerilere katkısı sorgulanmış, Zeka oyunları dersi öğretim programının değerlendirilmesi ve programda eksik görülen noktaların ifade edilmesi istenmiştir.Elde edilen bulgulara göre öğretmenler, Zeka Oyunları dersinin adında geçen zeka kelimesinin öğrencide derse karşı bir olumsuzluk ve kaygı yaratabileceği düşüncesiyle bu ismi eleştirmişlerdir. Öğretmenlerin büyük çoğunluğu Zeka Oyunları dersinin genelde matematik eğitimine, özelde ise matematiksel becerilere ve matematikle ilgili duyuşsal özelliklere olumlu katkılar getireceğine ilişkin görüşlerini paylaşmışlardır. Öğretmenler, Zeka Oyunları dersinin öğretim programı ile ilgili görüşlerini paylaşırken farklı sınıf düzeylerinden öğrencilerin bulunduğu bir sınıfta programın uygulanmasının güçlüğüne değinmişler, ayrıca dersin işlenişi açısından sınıf ortamında karşılaştıkları materyal yetersizliği, sınıf donanımındaki eksiklikler, zaman sorunu, kalabalık ve heterojen gruplar gibi sıkıntılardan söz etmişlerdir

Views of Elementary Mathematics Teachers about Mental Games Course

This study is performed in order to reveal Elementary Mathematics Teachers’ views related to Mental Games course that its implementation is fairly new. The study group consists of 25 Elementary Mathematics Teachers. In this study, case study design, one of the qualitative research methods, has been applied. Data has been collected by applying a questionnaire developed by researchers and consisted of open-ended questions. The questions examine the contribution of Mental Games course to the mathematics education and mathematical skills, evaluation of Mental Games Course Curriculum and the deficiencies of curriculum. According to the findings obtained, teachers have criticized that “Mental” word in Mental Games Course might create negative thoughts and anxiety in students. The majority of teachers shared their views that Mental Games course would make positive contributions on mathematics education in general, and on mathematical skills and the affective characteristics related to mathematics in particular. While teachers have shared their views about Mental Games course curriculum, they have highlighted the difficulty of implementing the program in a classroom where students have been from different grade levels also, teachers have mentioned some difficulties such as lack of material encountered in the classroom in terms of teaching the course, the lack of class equipments, the time problems, and crowded and heterogeneous groups

___

  • Bottino, R.M., & Ott, M. (2006). Mind games, reasoning skills, and the primary school curriculum: hints from a field experiment. Learning Media & Technology, 31(4), 359-375. doi: 10.1080/17439880601022981
  • Dempsey J. V., Haynes L. L., Lucassen B. A., & Casey M. S. (2002) Forty simple computer games and what they could mean to educators. Simulation and Gaming, 33(2), 157-168.
  • Ellis, H. C., Hunt, R. R. (1993). Fundementals of cognitive psychology. Mc Graw Hill.
  • Garris, R., Ahlers, R., & Driskell, J.E. (2002). Games, motivation, and learning: A research and practice model. Simulation & Gaming, 33(4), 441-467.
  • Kirriemuir, J., & McFarlane, A. (2004). Literature Review in Games and Learning, Report 8, Futurelab series, http://admin.futurelab.org.uk/resources/documents/lit_reviews/Games_Review.pdf
  • Lester, F. K. (1994). Musing about mathematical problem solving researchs: 1970-1994. Journal for Research in Mathematics Education, 25(6), 660-675.
  • Lou, Y., Abrami, P., & D'Apollonia, S. (2001). Small group and individual learning with technology: a meta-analysis. Review of Educational Research, 71(3), 449-521.
  • MEB (2013). Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Zekâ Oyunları Dersi (5., 6., 7., 8. Sınıflar) Öğretim Programı.
  • National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
  • Rosas, R., Nussbaum, M., Cumsille, P., Marianov, V., Correa, M., Flores, P., Grau, V., Lagos, F., López, X., López, V., Rodriguez, P., & Salinas, M. (2003). Beyond Nintendo: design and assessment of educational video games for first and second grade students. Computer & Education, 40(1), 71-94. doi: 10.1016/S0360-1315(02)00099-4
  • Verschaffel, L., De Corte, E., Lasure, S., Van Vaerenbergh, G., Boagerts, H., & Ratincky, E. (1999). Learning to solve mathematical application problems: A design experiment with fifth graders. Mathematical Thinking & Learning, 1(3), 195-229. doi: 10.1207/s15327833mtl0103_2
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-Cover
  • Başlangıç: 1986
  • Yayıncı: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanlığı