G.F. Handel Op.1. No. 12 Fa Majör Sonat 2. Bölüm Allegro nun Teknik ve Müziksel Analizi

Kemanın fiziksel görünümü ve günümüzde kullanılan birçok temel yay-parmak tekniği Barok Dönemde geliştirilmiştir. Yine bu dönemde birçok müziksel form ortaya çıkmış, çalgısal müzik büyük önem kazanmıştır. Barok Dönemde keman tekniğinin ve müziğinin gelişimi, kendisinden sonraki müzik dönemlerine bu anlamda temel oluşturmuştur. Tüm bu özellikleri göz önüne alındığında Barok Dönemi eserlerinin, keman eğitiminde önemli bir yere sahip olduğu söylenebilir. Araştırmaya konu olan Handel Op1. “15 Sonate da camera” keman sonatlarından olana No:12 Fa Majör sonatın 2.Bölümü Allegro, dönemin müziksel ve teknik özelliklerini göstermesi bakımından önemli bulgular içermektedir. “Bu sonatlar, günümüz keman eğitiminin temel yapıtlarındandır&

Technical and Musical Analysis of G. F. Handel Op. 1. No. 12 F Major Sonata Movement II Allegro

The physical look of the violin and many basic string-finger techniques used today were developed in the Baruoque Era. Also in this period many musical forms emerged and instrumental music gained a big importance. Development of the violin technique and the music in the Baroque Era formed a basis for the following music eras in this context. When all the features are taken into account, works of the Baroque Era can be said to have a big place in the violin training. The subject of the research Movement II – Allegro of No. 12 F Major, one of the violin sonatas of Händel Op.1. \'15 Sonate da camera\', comprises important findings in terms of musical and technical features of the Era. ‘These sonatas are of the basic works of today\'s violin training.\' (Göbelez, 1996: 39) Analysing the works in violin training music repertoire in string and finger technique usage and determining the musical sentences with form analysis