MİNİMALİST SANAT AKIMINA DAYALI OLARAK YAVUZ TURGUL FİLMLERİ VE AFİŞ ÖNERİLERİ
Yeşilçam dönemlerinden günümüze kadar Türk sinemasında başarılı filmlere imza atan YavuzTurgul’un filmleri, çekildiği dönemlerde adından sıklıkla bahsettirmiştir. İlk kez “Sultan” filminin senaryosuile dikkat çekmiş, “Çiçek Abbas” ve “Züğürt Ağa” filmleri ile başarısını devam ettirmiştir. “Eşkıya” baştaolmak üzere birçok filmi önemli derecede izlenme sayısına ulaşmış ve Türkiye’den Oscar’a adaygösterilmiştir.Bu çalışmada Yavuz Turgul filmlerinde kullanılan afişlerin, göstergebilimsel çözümleme yöntemi ileanalizleri yapılmıştır. 1960’lı yıllarda oraya çıkan, sadelik ve nesnelliği ön plana çıkaran ve sanatın birçokalanında etkisini gösteren Minimalizm sanat akımı incelenerek bu bağlamda Yavuz Turgul’un “Züğürt Ağa”,“Muhsin Bey”, “Eşkıya”, “Kabadayı”, “Gönül Yarası” ve “Av Mevsimi” filmlerine minimalist afiş tasarımıönerileri sunulmuştur.
___
- Ambrose G. ve Harris P., (2012), Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul.
- Atabek G. ve Atabek Ü., (2007), Medya Metinlerini Çözümlemek, Siyasal Kitabevi, Ankara.
- Barthes R., (1993), Göstergebilimsel Serüven, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul .
- Becer E.,(2011), İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara.
- Erkman-Akerson F., (2005), Göstergebilime Giriş, Multilingual, İstanbul .
- Ketenci H. F. ve Bilgili C., (2006), Görsel İletişim & Grafik Tasarımı, Beta Basım A.Ş., İstanbul.
- Lazar J., (2001), İletişim Bilimi, Vadi Yayınları, Ankara.
- Mazlum F. S., (2006), Masaüstü Yayıncılık, Gazi Kitabevi Yayınları, Ankara.
- Özdoğru P., (2004), Minimalizm ve Sinema, Es Yayınları, İstanbul.
- Parsa S., (2008), Film Çözümlemeleri, Multilingual, İstanbul.