DiNi iLETiŞiMDE KAYNAK SORUNU

En genel anlamda duygu ve d~şüncelerin söz ve sembollerle aktarılma süreci olarak tarif edilen iletişim; kaynak, ileti, kanal, alıcı, yansıma ve kodlama öğelerinden oluşmaktadır. Kaynak, iletişim sürecinin birinci hasarnağını oluşturan temel öğedir. Onun, iletişim konusundaki yeterliliği iletişim sürecinde önemli bir rol oynar. Kaynağın, inanılıp güvenilen, yaşayışı ile örnek olup sevilen bir kişi olması, mesajın etkisini olumlu yönde arttırmaktadır. Ayrıca kaynak konumunda bulunan bireyin gönderdiği mesajda, hedef kitlenin özelliklerini göz önüne alması, dilbilgisini iyi kullanması ve bilgileri tedrici bir sıra ile vermesi büyük önem taşımaktadır. Kaynağın bu özelliklere sahip olmaması iletişimde telafisi mümkün olmayan sonuçlara yol açabilir. Bu makalede dini iletişimde önemli bir öğe olan "kaynak" tahlil edilmeye çalışılmıştır.

Source lssuesAt Communication in Religion

___

  • Acluni, ismail b. Muhammed, Keşfu'l Hafa, Beyrut, 1351.
  • Bayraklı, Bayraktar, islam'da Eğitim, Dergah Yayınları, istanbul, 1980.
  • Buhari, Ebu Abdiilah Muhammed b. ismail, Camiu's-Sahih, Çağrı Yayınları, istanbul, 1993.
  • Canan, ibrahim, Tebliğ Metodlan-1, Nesil Yayınevi, istanbul, 1998.
  • Cebeci, Suat, Öğrenme ve Öğretme Süreçlerinde Dini iletişim, iz Yay., istanbul, 2003.
  • Certel, Hüseyin, "Din-iletişim ilişkisi ve Dini iletişim Engelleri", SDÜ ilahiyat Fakültesi Dergis, Sayı: 21, Isparta, 2008.
  • Çağırıcı, Mustafa, "Sıdk", DiA, C. 37, istanbul, 2009.
  • Ebu Davud, Süleyman b. Eş'as es-Sicistani, Sünen, Çağrı Yayınları, istanbul, 1993.
  • Güneş, Abdurrahman, "Hz. Peygamberin Eğitim Anlayışında Söz-Davranış Bütünlüğü", Hz. Muhammed ve Toplumsal Güven (Sımpozyum), TDV., Yayınları, Ankara, 2002.
  • Güngör, Nevin, Kültür-Eğitim-Dil Üzerine Görüşleri ile Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1991.
  • ibn Mace, Ebu Abdiilah Muhammed b.Yezid, Sünen, Çağrı Yayınları, istanbul, 1993.
  • Kağıtçıbaşı, Çiğdem, insan ve insanlar, Beta Basım Dağıtım, istanbul, 1983.