NİYAZİ SAYIN’IN ÜSLUP VE TAVRINI YANSITAN SÜSLEME ÖGELERİ

Bu çalışmada Niyazi Sayın’ın toplulukla icra ettiği 32 saz eserinde kullandığı süsleme ögeleri tespit edilerek, bu ögelerin saz eserlerindeki kullanım sıklığı ortaya konulmuştur. Bu ögelerin tespit edilmesi aşamasında saz eserlerinin geleneksel notaları, işitsel ve görsel/işitsel kayıtları elde edilmiş, bu kayıtlar Niyazi Sayın’ın kişisel icra tavrının ortaya konulması amacıyla müziksel dikte yöntemiyle notaya alınmıştır. Notaya alınan icra biçimi ile saz eserlerinin geleneksel notası iki ayrı dizekte gösterilerek farklar ortaya konmuştur. Araştırmada, Niyazi Sayın’ın, toplulukla saz eseri icralarında, tavrının karakteristik özelliklerini yansıtan süsleme ögelerini etkin bir şekilde kullandığı ve bu ögelere toplulukla saz eseri icralarında sıklıkla yer verdiği sonucuna varılmıştır.

___

  • • Behar, C., (2006). Aşk Olmayınca Meşk Olmaz Geleneksel Osmanlı/Türk Müziğinde Öğretim ve İntikal. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • • Elhankızı, A.E., (2012). Uygulamalı Temel Müzik Bilgileri. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • • Gerçek, İ.H., (2008). Geleneksel Türk Sanat Müziğinde Meşk Sisteminden Notalı Eğitim Sistemine Geçişle İlgili Bazı Düşünceler. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, Sayı:38, ss:151-158.
  • • Karasar, N., (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (Yirmi İkinci Basım). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • • Özbilen, N.Ö., (2007). Fasıl Şarkıcılığı Açısından Türk Makam Müziği’nde Süslemeler. Sanatta Yeterlik Tezi. İstanbul. İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Say, A., (2002). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • • Sezgin, H.K., (2006). Musikimizde Öğretim Metotları. Selçuk Üniversitesi II. Türk Müziği Etkinlikleri. Konya, Bildiriler Kitabı, ss:61-64.
  • • Tan, A., (2008). Niyazi Sayın’ın Ney Tavrında Perde Pozisyonları. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul. İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • • Tohumcu, Z.G., Müziği Yazmak Müzik Notasyonunun Tarih İçinde Yolculuğu. İstanbul: Nota Yayıncılık.
  • • Yahya Kaçar, G., (2005). Geleneksel Türk Sanat Müziğinde Süslemeler ve Nota Dışı İcralar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:25, Sayı:2, ss:215-228.